  • 1. Data: 2012-03-28 23:02:49
    Temat: Jak zrobić ładne oczy ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Zastanawia mnie ile jest technik fotograficzny, a ile PSa w tych oczach?
    http://www.digart.pl/galerie/12069/Przesympatyczne_p
    ortrety_dzieciakow/11.html#galeria

    Przeważnie "ćwiczę" na modelach z ciemnymi oczami i wychodzą węgielki.
    Czy wystarczy osobę z jasnymi oczami dobrze doświetlić (słońce, blenda
    lub lampa) czy to już zasługa PSa ?

  • 2. Data: 2012-03-29 01:53:14
    Temat: Re: Jak zrobić ładne oczy ?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-03-28 23:02, Radek D wrote:
    > Zastanawia mnie ile jest technik fotograficzny, a ile PSa w tych oczach?
    > http://www.digart.pl/galerie/12069/Przesympatyczne_p
    ortrety_dzieciakow/11.html#galeria

    W większości wyciąganie lokalnego kontrastu, czasem bardzo na siłę,
    aparaty standardowo naświetlają bardziej neutralnie.
    Ale skoro się to ludziom podoba, to często tak niektórzy robią. Coś w tym
    jest, bo uwaga wędruje na oczy i dobrze jak tam kontrast jest.

    > Przeważnie "ćwiczę" na modelach z ciemnymi oczami i wychodzą węgielki.
    > Czy wystarczy osobę z jasnymi oczami dobrze doświetlić (słońce, blenda lub
    > lampa) czy to już zasługa PSa ?

    Jednym i drugim się da.

    Kiedyś chciałem komuś udowodnić, że bez PS-a zrobię zdjęcie z okrutnie
    przekolorowanymi oczami. Ustawiłem lampę studyjną zaledwie kilka cm od
    oczu + sporo kropel do nich, na aparacie vivid + f/11 i wyszło tak słodko,
    że później było sporo tłumaczenia czemu tak. Tym samym wiem że się da
    zrobić to, ale czasem to trudne odpowiednio zaaranżować światło,
    zwłaszcza, że nikt prawie nie patrzy w jego kierunku normalnie. Można się
    wspierać blendami, fleszami, a nawet latarkami.

    Natomiast PS daje możliwość wyciągnięcia kontrastu, którego normalnie nie
    widać i właściwie go tam nie ma. Na oczach widać to najlepiej właśnie, bo
    jak mega rozjaśnisz zdjęcie i dodasz kontrastu to masz taki efekt, ale
    reszta zdjęcia jest wtedy fatalna. Wystarczy więc zrobić to punktowo i
    gotowe. Ważne by nie przesadzić, byle przykład takiego "HDR" na oku to:
    http://www.photoguides.net/wp-content/uploads/2010/0
    6/Eye_HDR_by_aolifu.jpg

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2012-03-29 09:04:58
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-28 23:02, Radek D pisze:
> [...]
    >

    > Przeważnie "ćwiczę" na modelach z ciemnymi oczami i wychodzą węgielki.
    > Czy wystarczy osobę z jasnymi oczami dobrze doświetlić (słońce, blenda

    Sporo tu PS i nie tylko w oczach ale czy to są jeszcze zdjęcia DZIECI?
    kilka z pewnością tak.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-03-29 13:33:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Radek D wrote:
> [...]
    >
    > Przeważnie "ćwiczę" na modelach z ciemnymi oczami i wychodzą węgielki.
    > Czy wystarczy osobę z jasnymi oczami dobrze doświetlić (słońce, blenda

    ja bym to pod kicz wpasował...

  • 5. Data: 2012-03-29 16:42:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-28 21:02:49 +0000, Radek D <r...@p...onet.pl> said:

    > Zastanawia mnie ile jest technik fotograficzny, a ile PSa w tych oczach?

    Ładne? Wyglądają jak szklane.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-03-29 17:24:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 29 Mar 2012 16:42:10 +0200, JA napisał(a):

    > Wyglądają jak szklane.

    A... Ty pewnie realizmu chciałeś... ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2012-03-29 17:31:01
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-29 16:42, JA pisze:

    > Ładne? Wyglądają jak szklane.
    Mi się podobają tylko co do modeli mam zastrzeżenie niektóre ujęcia jak
    dla mnie powinny być zarezerwowane dla troszkę starszych.

    To są zdjęcie dziecka:

    http://www.digart.pl/galerie/12069/Przesympatyczne_p
    ortrety_dzieciakow/9.html#galeria

    http://www.digart.pl/galerie/12069/Przesympatyczne_p
    ortrety_dzieciakow/21.html#galeria

    http://www.digart.pl/galerie/12069/Przesympatyczne_p
    ortrety_dzieciakow/18.html#galeria

    A czy to jest dziecko:

    http://www.digart.pl/galerie/12069/Przesympatyczne_p
    ortrety_dzieciakow/10.html#galeria

    http://www.digart.pl/galerie/12069/Przesympatyczne_p
    ortrety_dzieciakow/19.html#galeria

    Dzieci są bardzo prawdziwe - zazwyczaj na ich twarzach widać realne
    emocje a te ostatnie zdjęcia to ewidentne pozowanie - dla mnie o ile
    technicznie fajne, to o tyle nie z takimi modelami.

    Ale to moje zdanie

    Ariusz

  • 8. Data: 2012-03-29 18:09:56
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    To jeszcze pare hardkorowych przykladow do dyskusji:
    http://www.caitlinworthington.com/portraits/

    Thomas

  • 9. Data: 2012-03-30 09:09:37
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 29 Mar 2012 01:53:14 +0200, dominik napisał(a):

    > Ale skoro się to ludziom podoba, to często tak niektórzy robią. Coś w tym
    > jest, bo uwaga wędruje na oczy i dobrze jak tam kontrast jest.

    https://www.google.pl/search?q=soczewki+kontaktowe+k
    olorowe

    Pozdrawiam,
    Henry