  • 51. Data: 2014-02-06 22:21:50
    Temat: Re: Jak zainstalować system na netbooku?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 20:55, Krystek pisze:

    > Ja się w spadku po starych komputerach dorobiłem kilku dysków (P)ATA
    > 100/133 o różnej pojemności (80GB, 160GB), z którymi teraz nie wiem co
    > mam począć. Tzn. używam ich od czasu do czasu kopiując nań mniej ważne
    > dane, ale korzystanie z nich przez adapter (S)ATA-USB i przepinanie
    > dysków jest dość uciążliwe...

    Dam Ci numer do wspomnianego kumpla. Dokładnie tak samo narzeka, będzie
    miał kompana :-D

    A tak na serio, to zawsze kupuj dysk dużo za duży :-D Wtedy zawsze
    przyda się na archiwum w przyszłości.

    Marek

  • 52. Data: 2014-02-06 22:25:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 20:05, Przemysław Ryk pisze:

    > Wiesz - gdybym miał tylko jeden komputer pod opieką, to może bym się
    > zgodził. Ale robię za helpdesk i serwisanta również dla znajomych
    > (niekoniecznie mocno obeznanych).

    Ależ ja wiem, że tak jest. Zależy kto myszkę głaskał podczas instalacji
    zapewne :-D

    > Opcja reinstalacji systemu u któregoś z
    > nich najczęściej też jest raz na jakieś 2-3 lata, przy wymianie sprzętu. No
    > chyba, że na wybitnie zdolną jednostkę trafię, do której nie dociera, że
    > instalacja czegokolwiek metodą ,,Dalej, Dalej, Dalej, Zakończ" to proszenie
    > się o kłopoty. :D

    Jeszce jakiś czas temu zapytałbym co takiego robiłeś nietypowego bo być
    może ten jeden wpis do rejestru jaki zmodyfikowałeś dał receptę na
    sukces :-)
    Obecnie pod W8 - jak pisałem - zero kłopotów. Ostatni komputer z XP
    (Pro) skona niebawem więc problem sam się rozwiąże.

    Marek

  • 53. Data: 2014-02-06 23:10:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-02-06 22:21, Marek pisze:

    > Dam Ci numer do wspomnianego kumpla. Dokładnie tak samo narzeka, będzie
    > miał kompana :-D

    Eheheh. Miałem na myśli fakt, że chciałbym je jakoś sensownie
    zagospodarować. Patrzę w Allegro na stare komputery z kontrolerem ATA,
    ale wiesz sam: stare to prądożerne i wymagające dobrego chłodzenia
    maszyny, że o odpowiednio mocnym zasilaczu nie wspomnę. Na razie
    sytuacja patowa ;)

    > A tak na serio, to zawsze kupuj dysk dużo za duży :-D Wtedy zawsze
    > przyda się na archiwum w przyszłości.

    Paaanie. Tera to ja mogę! Wtedy taki dużo za duży dysk kosztował co
    najmniej tyle, ile pół komputera (jak nie cały). Zawsze kupuję z zapasem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 55. Data: 2014-02-07 12:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 22:19:23 +0100, Marek napisał(a):

    > Widzę, ze masz zacięcie harcerza :-D

    Lubię grzebać w kompach - nic nie poradzę. :) Dopieszczenie własnej
    konfiguracji, to już po prostu mam we krwi. :)

    > Też tak eksperymentowałem za młodu zanim pojawiły się obudowy takie jak
    > zaprezentowana. Na blachę naklejałem maty bitumiczne - takie jak do
    > zwiększania masy w kolumnach głośnikowych. Zresztą obudowa R4 też takie
    > ma. A na to naklejałem matę z korka aby wyższe częstotliwości wytłumić.
    > Dałem też na procek mały szybko-obrotowy wentylator, bo okazało się, że
    > bardziej hałaśliwy ale na wyższych częstotliwościach łatwiej jest
    > wyciszyć :-D

    Ja raczej preferuję duży radiator z wolnoobrotowym wentylatorem - ot obecnie
    mam Mugena 2. :)

    > No i diabła sobie narobiłem gdy po długim okresie (dosłownie lata),
    > odkleiła się górna mata blokując wiatrak. :-D

    U mnie nawet gdyby się odkleiła, to wentylatora nie ma jak zablokować. :D

    [ Richard B. Riddick: [about the universe] Had to end sometime. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 54. Data: 2014-02-07 12:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 22:25:57 +0100, Marek napisał(a):

    > Ależ ja wiem, że tak jest. Zależy kto myszkę głaskał podczas instalacji
    > zapewne :-D

    Nie no - albo głaskanie myszki, albo instalacja systemu i softu... ;)

    > Jeszce jakiś czas temu zapytałbym co takiego robiłeś nietypowego bo być
    > może ten jeden wpis do rejestru jaki zmodyfikowałeś dał receptę na
    > sukces :-)

    Akurat po rejestrze to grzebię stosunkowo rzadko.

    > Obecnie pod W8 - jak pisałem - zero kłopotów. Ostatni komputer z XP
    > (Pro) skona niebawem więc problem sam się rozwiąże.

    Z XP to się już lata temu przesiadłem. Co jak co, przy moich zastosowaniach
    ramu potrzeba sporo, a ograniczenie do w sumie 3-3,5GB booooli. :)

    [ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards ]
    [ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to ]
    [ be more like us men. ("House M.D. 5e13 Painless") ]

  • 56. Data: 2014-02-07 12:48:16
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Ja raczej preferuję duży radiator z wolnoobrotowym wentylatorem - ot
    > obecnie mam Mugena 2. :)

    A nie lepiej pasywne ?

  • 57. Data: 2014-02-07 12:50:09
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Marek nabazgrał(a):

    > Obecnie pod W8 - jak pisałem - zero kłopotów. Ostatni komputer z XP (Pro)
    > skona niebawem więc problem sam się rozwiąże.

    Civilizacja V ma 50% spadek wydajności na W8 .. ciekawe czemu tylko to ?
    (tylko to znam z problemem)

  • 59. Data: 2014-02-07 14:15:10
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 7 Feb 2014 12:50:09 +0100, Chris napisał(a):

    > Marek nabazgrał(a):

    > Civilizacja V ma 50% spadek wydajności na W8 .. ciekawe czemu tylko to ?
    > (tylko to znam z problemem)

    http://pclab.pl/art55136-15.html - Firaxis coś musiało spierniczyć.

    [ Gadać, kto tu odczuwa do mnie pociąg! (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 58. Data: 2014-02-07 14:15:10
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 7 Feb 2014 12:48:16 +0100, Chris napisał(a):

    > A nie lepiej pasywne ?

    Najchętniej to wodne. :) Nie wiem, jak by mi się kręcony na 3,9 GHz E8400
    przy pasywnym chłodzeniu zachowywał.

    [ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pamiętać, ale nigdy ]
    [ o kolejnej cyfrze... (demotywatory.pl) ]

  • 60. Data: 2014-02-07 14:49:16
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Marek wrote:

    > Tak na marginesie: z tymi kopiami partycji systemowej to nie jest dobry
    > pomysł moim zdaniem. Zawsze lepiej jest instalować wszystko od zera gdy
    > się sypnie. Wiele razy miałem tak, że po reinstalce sprzęt śmigał, potem
    > zaczynał mulić. Jeśli zrobisz kopię takiego muła - nadal będziesz go
    > miał po przywróceniu. Dlatego ja ograniczam się do kopii danych wyłącznie.

    W tych laptopach, które miałem do tej pory zawsze było podobnie. A
    laptopy są z Win XP Pro, Visa Home i Win7 HP. Czyli jest tak, że na
    dysku twardym jest wydzielona partycja, która jest normalnie niewidoczna
    spod systemu Windows. Na tej partycji znajduje się instalka systemu
    Windows. Nie jest to zwykła instalka prosto od Microsoft, tylko instalka
    przygotowana pod producenta laptopa i zawiera ona sterowniki dla tego
    konkretnego laptopa. Z kolei w oprogramowaniu dostarczonym z komputerem
    przez producenta jest program pozwalający jednorazowo utworzyć dyski
    instalacyjne CD-ROM/DVD-ROM systemu z tej partycji. Czyli wzorcowe
    postępowanie zapobiegliwego usera polega na tym, żeby zanim dysk padnie,
    utworzyć dyski zapasowe. To co powstaje na dyskach to nie jest obraz
    zainstalowanego systemu. W przypadku użycia tych dysków otrzymujemy
    zainstalowany "świeży" system, tak jak komp przyszedł z fabryki, bez
    aktualizacji itp.
    Czy w przypadku awarii sprzętowej dysku można w zgodzie z licencją
    zainstalować system Windows z tych dysków zapasowych na innym fizycznie
    dysku twardym? Na to pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć.
    Tworzenie aktualnego obrazu systemu to odrębna historia.