    From: Poldek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak zainstalować system na netbooku?
    Date: Fri, 07 Feb 2014 14:49:16 +0100

    Marek wrote:

    > Tak na marginesie: z tymi kopiami partycji systemowej to nie jest dobry
    > pomysł moim zdaniem. Zawsze lepiej jest instalować wszystko od zera gdy
    > się sypnie. Wiele razy miałem tak, że po reinstalce sprzęt śmigał, potem
    > zaczynał mulić. Jeśli zrobisz kopię takiego muła - nadal będziesz go
    > miał po przywróceniu. Dlatego ja ograniczam się do kopii danych wyłącznie.

    W tych laptopach, które miałem do tej pory zawsze było podobnie. A
    laptopy są z Win XP Pro, Visa Home i Win7 HP. Czyli jest tak, że na
    dysku twardym jest wydzielona partycja, która jest normalnie niewidoczna
    spod systemu Windows. Na tej partycji znajduje się instalka systemu
    Windows. Nie jest to zwykła instalka prosto od Microsoft, tylko instalka
    przygotowana pod producenta laptopa i zawiera ona sterowniki dla tego
    konkretnego laptopa. Z kolei w oprogramowaniu dostarczonym z komputerem
    przez producenta jest program pozwalający jednorazowo utworzyć dyski
    instalacyjne CD-ROM/DVD-ROM systemu z tej partycji. Czyli wzorcowe
    postępowanie zapobiegliwego usera polega na tym, żeby zanim dysk padnie,
    utworzyć dyski zapasowe. To co powstaje na dyskach to nie jest obraz
    zainstalowanego systemu. W przypadku użycia tych dysków otrzymujemy
    zainstalowany "świeży" system, tak jak komp przyszedł z fabryki, bez
    aktualizacji itp.
    Czy w przypadku awarii sprzętowej dysku można w zgodzie z licencją
    zainstalować system Windows z tych dysków zapasowych na innym fizycznie
    dysku twardym? Na to pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć.
    Tworzenie aktualnego obrazu systemu to odrębna historia.