  • 41. Data: 2014-02-06 16:15:08
    Temat: Re: Jak zainstalować system na netbooku?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 14:10:44 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    >
    > A co robię? Naprawdę nic takiego. Mam stały zestaw oprogramowania od lat
    > - jak wspominałem. Jedynie aktualizacje co chwilę nowe. Nie instaluję
    > żadnych programów spoza tej puli.
    >
    > Zresztą nie tylko o mnie chodzi. Mam na biurku obok komputer pod XP, na
    > którym jest tylko Outlook i Word z niestandardowego oprogramowania.
    > Przynajmniej 3 reinstalki miałem w ciągu 2 lat, może mniej. I to na
    > takiej zasadzie, że meldowano mi, że nie da się pracować. 2x klik na IE
    > dawał np. minutę, dwie oczekiwania. Po reinstalce - start natychmiastowy.

    U mnie zasadniczo też jest zestaw podstawowego oprogramowania, które w razie
    potrzeby aktualizuję np. nowe wersje VLC, czy XnView, na bieżąco pobierane i
    instalowane aktualizacje do systemu i innych programów. Nie rzucam się na
    nową wersję większego pakietu od razu, po jej ukazaniu się na rynku - to
    inna sprawa. Testy robię sobie na maszynie wirtualnej. Sterowniki też w
    miarę aktualne, od czasu do czasu w coś zagram. Gra, bucy, krawaty wiąże.

    > Tak, zgadza się. Niektórzy tak mają i nie potrafię tego wyjaśnić. :-)

    Tia.

    [ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest ]
    [ tylu idiotów. (Stanisław Lem) ]

  • 42. Data: 2014-02-06 18:04:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 16:15, Przemysław Ryk pisze:

    > Tia.

    Czyli pozostaje udział sił nadprzyrodzonych :-)

    Marek

  • 43. Data: 2014-02-06 18:05:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 16:03:33 +0100, Marek napisał(a):

    > No dobrze, to niech kolega kupi przy okazji parę obudów aby dobrać
    > odpowiednią do 2 dysków jeśli wystąpią zdudnienia. :-D
    >
    > A tak na marginesie - była to obudowa Fractal Design R4:
    > http://www.fractal-design.com/home/product/cases/def
    ine-series/define-r4-black-pearl

    > Specjalnie stworzona do tłumienia hałasu podzespołów.

    To albo obudowa wcale nie taka do przodu pod kątem tłumienia hałasu, albo
    coś przy montażu poszło nie tak. Sam mam Chiefteca Bravo BX-01B-B-B, w
    środku 6 dysków i problemu z wibracjami nie mam. :)

    [ Właśnie zakończyłem 14-dniową dietę, i jedyne co straciłem, ]
    [ to dwa tygodnie. (Garfield) ]

  • 44. Data: 2014-02-06 18:40:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-06 12:55, Przemysław Ryk pisze:

    > Sklonować / zrobić obraz dysku w celu posiadania kopii zapasowej, zmniejszyć
    > partycję D, powiększyć C - w czym problem? :)

    Jak już grzebać to z nowym szybszym dyskiem. Pewnie się na klonowaniu
    skończy bo za reinstalację za mało płacą. :-)

  • 45. Data: 2014-02-06 19:24:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 18:05, Przemysław Ryk pisze:

    > To albo obudowa wcale nie taka do przodu pod kątem tłumienia hałasu,
    > albo coś przy montażu poszło nie tak. Sam mam Chiefteca Bravo
    > BX-01B-B-B, w środku 6 dysków i problemu z wibracjami nie mam. :)

    Obudowa jest jak trzeba i nie mówię o wibracjach jako takich tylko o
    zdudnieniach czy bardziej prawidłowo "dudnieniach".

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dudnienie

    Do powstania zdudnień potrzebne są 2 źródła akustyczne o niemalże
    identycznej częstotliwości. Po włożeniu trzeciego dysku, na którym
    backup robiłem - zdudnienia znikały bo ten trzeci "zagłuszał" - mówiąc
    obrazowo - efekt. Dlatego przy 6 nie masz problemu. Co prawda wtedy same
    dyski hałasują w takiej ilości całkiem nieźle więc pojawia się nowy
    problem przy bezgłośnym komputerze.

    Marek

  • 46. Data: 2014-02-06 20:05:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 18:04:23 +0100, Marek napisał(a):

    > Czyli pozostaje udział sił nadprzyrodzonych :-)

    Wiesz - gdybym miał tylko jeden komputer pod opieką, to może bym się
    zgodził. Ale robię za helpdesk i serwisanta również dla znajomych
    (niekoniecznie mocno obeznanych). Opcja reinstalacji systemu u któregoś z
    nich najczęściej też jest raz na jakieś 2-3 lata, przy wymianie sprzętu. No
    chyba, że na wybitnie zdolną jednostkę trafię, do której nie dociera, że
    instalacja czegokolwiek metodą ,,Dalej, Dalej, Dalej, Zakończ" to proszenie
    się o kłopoty. :D

    [ Tylko głupcy się nie zmieniają. (G. Zapolska) ]

  • 48. Data: 2014-02-06 20:05:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:24:37 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > obrazowo - efekt. Dlatego przy 6 nie masz problemu. Co prawda wtedy same
    > dyski hałasują w takiej ilości całkiem nieźle więc pojawia się nowy

    Startowałem w tej obudowie z konfiguracją dwudyskową, która z czasem była
    rozbudowywana. W pewnym momencie owszem, szumieć to zaczęło trochę ponad to,
    co było dla mnie akceptowalne. Temat rozwiązałem wyklejając ścianki matami
    wygłuszającymi. :)

    [ Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca gdy prosisz o podwyżkę, a jak ]
    [ niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop... ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 47. Data: 2014-02-06 20:05:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 18:40:28 +0100, z napisał(a):

    > Jak już grzebać to z nowym szybszym dyskiem. Pewnie się na klonowaniu
    > skończy bo za reinstalację za mało płacą. :-)

    Oczywiście - można i tak. :)

    [ I have a bomb ticking in my head. No amount of painkillers would ]
    [ disable it. (Max Payne) ]

  • 49. Data: 2014-02-06 20:55:29
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-02-06 14:00, Marek pisze:

    > Przemek Ci odpisał. A czemu drugi? Jeśli bieżący jest za mały to lepiej
    > wymienić go na większy a mniejszy zutylizować w innym komputerze. Mój
    > kumpel w ten sposób dorobił się 4 dysków (to nie żart). Jeden z nich
    > miał 120GB i był to jeden z większych w czasach świetności :-D Powoli
    > zacząłby potrzebować obudowy serwerowej :-D

    Ja się w spadku po starych komputerach dorobiłem kilku dysków (P)ATA
    100/133 o różnej pojemności (80GB, 160GB), z którymi teraz nie wiem co
    mam począć. Tzn. używam ich od czasu do czasu kopiując nań mniej ważne
    dane, ale korzystanie z nich przez adapter (S)ATA-USB i przepinanie
    dysków jest dość uciążliwe...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 50. Data: 2014-02-06 22:19:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 20:05, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > co było dla mnie akceptowalne. Temat rozwiązałem wyklejając ścianki matami

    Widzę, ze masz zacięcie harcerza :-D Też tak eksperymentowałem za młodu
    zanim pojawiły się obudowy takie jak zaprezentowana. Na blachę
    naklejałem maty bitumiczne - takie jak do zwiększania masy w kolumnach
    głośnikowych. Zresztą obudowa R4 też takie ma. A na to naklejałem matę z
    korka aby wyższe częstotliwości wytłumić. Dałem też na procek mały
    szybko-obrotowy wentylator, bo okazało się, że bardziej hałaśliwy ale na
    wyższych częstotliwościach łatwiej jest wyciszyć :-D

    No i diabła sobie narobiłem gdy po długim okresie (dosłownie lata),
    odkleiła się górna mata blokując wiatrak. :-D

    Marek