  • 31. Data: 2014-02-05 15:06:55
    Temat: Re: Jak zainstalować system na netbooku?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-05 01:03, z pisze:

    > Pewnie że lepiej instalować. Ale jak się nie ma z czego to się robi
    > kopię zaraz po zakupie :-)

    No ok, ale w ten sposób i tak musisz instalować wszystkie aplikacje.
    System od zera stawiam w 20 minut (W 8). Aplikacje zajmują mi czasem
    kilka(naście) godzin.

    > Zależy co się robi na kompie. Mam takie maszyny pod opieką które chodzą
    > na XP od 3-4 lat. Służą do pracy (Adobe, Corel) ale też normalnie do
    > przeglądania netu i poczty. Nie zauważam różnicy.

    I to dla mnie jest cudem :-D Szczerze mówiąc jeszcze nie spotkałem na
    swojej drodze takiego komputera. Ups, 1-sztukę spotkałem... Co ciekawe -
    na innej, jednej z maszyn nie jest nic robione. Tylko WWW, Outlook, KIS
    i nic więcej. Całkiem szybka maszyna mimo wiekowości a mimo to co 3-6
    miesięcy reinstalka. Na początku wystarcza odinstalować i zainstalować
    KIS a potem już nawet to nie pomaga.

    > Jak się ciagle doinstalowuje tryliony dziwnych aplikacji to cudów nie
    > będzie.

    To u mnie były cuda zawsze. Brak cudów uważałem za cud :-D Dopiero za
    epoki W8 wszystko działa jak należy. Dotyczy to również mojego
    komputera, gdzie wiem co jest na nim robione. Od lat ten sam zestaw
    oprogramowania, od lat regularne reinstalki mimo zmieniającego się
    sprzętu, i dopiero pod W8 spokój.

    > Kiedy wchodziło W7 też słyszałem głosy że jest szybszy, stabilniejszy...
    > Po kilku latach mogę powiedzieć że muli jak mulił XP a i wysypać też się
    > potrafi. Przynajmniej w moich zastosowaniach.

    Ojjj... a tu mam odmienne doświadczenia. W7 - reinstalki raz na rok
    zamiast co 3 miesiące. Wysypanie się zdarzało się lecz niezmiernie
    rzadko i zwykle soft firmy trzeciej coś psuł. Pod W8 nie pamiętam aby
    coś się sypnęło nawet na wadliwych driverach (nie licząc padających jak
    muchy SSD zanim wyczytałem jakie kupować).

    > Ostatnio testuję W8. Fakt szybciej się uruchamia ale to jest taka
    > "ukryta" hibernacja.

    Zgadza się. Tym "oszustwem" nie należy się sugerować. Zresztą gdy
    komputer wstaje w 5 sekund od włączenia, przestałem się tym interesować.

    Marek

  • 32. Data: 2014-02-05 16:44:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-05 15:06, Marek pisze:
    > No ok, ale w ten sposób i tak musisz instalować wszystkie aplikacje.
    > System od zera stawiam w 20 minut (W 8). Aplikacje zajmują mi czasem
    > kilka(naście) godzin.

    O jej :-) No to można zrobić drugą kopię z aplikacjami. Może się przyda. :-)

  • 33. Data: 2014-02-05 22:05:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-05 16:44, z pisze:

    > O jej :-) No to można zrobić drugą kopię z aplikacjami. Może się przyda.
    > :-)

    Można też zaczekać aż się zaktualizują. I tak oto zmierzamy ku bliżej
    nieokreślonemu momentowi kiedy tą kopię należy wykonać. :-D Szkoda na to
    czasu. Jak coś się rozleci raz na dwa lata, to najwyżej reinstalka i
    przy okazji ponaprawiamy ewentualne zarchiwizowane błędy. Te parę godzin
    na tak długi okres pracy to nie problem. Byle żeby dane archiwizować ma
    bieżąco. Ja mam zawsze dane na D a system z aplikacjami na C. Rozleci
    się coś - nie myślę tylko format C i reinstaluję.

    Marek

  • 34. Data: 2014-02-06 07:36:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-05 22:05, Marek pisze:

> [...]
    > czasu. Jak coś się rozleci raz na dwa lata, to najwyżej reinstalka i
    > przy okazji ponaprawiamy ewentualne zarchiwizowane błędy.

    Wybacz ale ja ciągle myślę o netbooku do którego nie ma płyty z
    systemem. Zgodnie z tytułem... :-)

> [...]
    > bieżąco. Ja mam zawsze dane na D a system z aplikacjami na C. Rozleci
    > się coś - nie myślę tylko format C i reinstaluję.

    Zrobiłem taki podział 4 lata temu wziąwszy pod uwagę możliwości firmy i
    oprogramowanie. Dzisiaj brakuje miejsca na C: bo się firma szarpnęła i
    kupiła nową wersję Adobe. Jest to jedyny powód żeby przeinstalować
    system i dołożyć drugi dysk. :-)

  • 35. Data: 2014-02-06 12:55:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 07:36:39 +0100, z napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > oprogramowanie. Dzisiaj brakuje miejsca na C: bo się firma szarpnęła i
    > kupiła nową wersję Adobe. Jest to jedyny powód żeby przeinstalować

    Sklonować / zrobić obraz dysku w celu posiadania kopii zapasowej, zmniejszyć
    partycję D, powiększyć C - w czym problem? :)

    [ Najlepszym sposobem na czystość sumienia jest jego staranne odłożenie na ]
    [ półkę i konsekwentne nieużywanie. (Janusz "Kali" Kaliszczak) ]

  • 36. Data: 2014-02-06 12:55:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 05 Feb 2014 15:06:55 +0100, Marek napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > coś się sypnęło nawet na wadliwych driverach (nie licząc padających jak
    > muchy SSD zanim wyczytałem jakie kupować).

    Się zastanawiam, co Ty robisz + ewentualnie jeszcze, jak mierzysz owo
    spowolnienie. Osobiście system stawiam raz i ewentualna świeża instalacja
    następuje przy przesiadce na nową konfigurację. No ale ja mam najwyraźniej
    jakieś dziwne wersje Windows, skoro u mnie na służbowym komputerze Vista x64
    bezproblemowo pięć lat przepracowała. :D

    [ Bądź uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to, co ]
    [ dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem. (demotywatory.pl) ]

  • 37. Data: 2014-02-06 14:00:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 07:36, z pisze:

    > Wybacz ale ja ciągle myślę o netbooku do którego nie ma płyty z
    > systemem. Zgodnie z tytułem... :-)

    A to ok... Trochę nam się rozrosła dyskusja :-)

> [...]
    > oprogramowanie. Dzisiaj brakuje miejsca na C: bo się firma szarpnęła i
    > kupiła nową wersję Adobe. Jest to jedyny powód żeby przeinstalować

    Przemek Ci odpisał. A czemu drugi? Jeśli bieżący jest za mały to lepiej
    wymienić go na większy a mniejszy zutylizować w innym komputerze. Mój
    kumpel w ten sposób dorobił się 4 dysków (to nie żart). Jeden z nich
    miał 120GB i był to jeden z większych w czasach świetności :-D Powoli
    zacząłby potrzebować obudowy serwerowej :-D

    Pomijając już aspekt praktyczny, to ja np. mam potrzebę posiadania
    bezgłośnego komputera. Miałem przez pewien czas 2 dyski w RAID-0.
    Wpadały w paskudne zdudnienia. Zastąpiłem je jednym szybkim dyskiem i
    mam ciszę znów.

    Marek

  • 38. Data: 2014-02-06 14:10:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 12:55, Przemysław Ryk pisze:

    > Się zastanawiam, co Ty robisz + ewentualnie jeszcze, jak mierzysz owo
    > spowolnienie.

    Pomiar spowolnienia odbywał się zawsze tak samo: ilością zaparzonych kaw :-)

    A co robię? Naprawdę nic takiego. Mam stały zestaw oprogramowania od lat
    - jak wspominałem. Jedynie aktualizacje co chwilę nowe. Nie instaluję
    żadnych programów spoza tej puli.

    Zresztą nie tylko o mnie chodzi. Mam na biurku obok komputer pod XP, na
    którym jest tylko Outlook i Word z niestandardowego oprogramowania.
    Przynajmniej 3 reinstalki miałem w ciągu 2 lat, może mniej. I to na
    takiej zasadzie, że meldowano mi, że nie da się pracować. 2x klik na IE
    dawał np. minutę, dwie oczekiwania. Po reinstalce - start natychmiastowy.

> [...]
    > jakieś dziwne wersje Windows, skoro u mnie na służbowym komputerze Vista x64
    > bezproblemowo pięć lat przepracowała. :D

    Tak, zgadza się. Niektórzy tak mają i nie potrafię tego wyjaśnić. :-)

    Marek

  • 39. Data: 2014-02-06 14:25:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 14:00:16 +0100, Marek napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > bezgłośnego komputera. Miałem przez pewien czas 2 dyski w RAID-0.
    > Wpadały w paskudne zdudnienia. Zastąpiłem je jednym szybkim dyskiem i

    Ale to raczej był problem obudowy, że wpadała w takie wibracjie, a nie
    samych dysków. :)

    [ House: Medical clemency.Interesting. Wilson: Why would you use that word?]
    [ House: Because I'm interested. When I'm interested, I describe the things]
    [ that make me interested as interesting. ("House M.D. 4x09 Games") ]

  • 40. Data: 2014-02-06 16:03:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 14:25, Przemysław Ryk pisze:

    > Ale to raczej był problem obudowy, że wpadała w takie wibracjie, a nie
    > samych dysków. :)

    No dobrze, to niech kolega kupi przy okazji parę obudów aby dobrać
    odpowiednią do 2 dysków jeśli wystąpią zdudnienia. :-D

    A tak na marginesie - była to obudowa Fractal Design R4:
    http://www.fractal-design.com/home/product/cases/def
    ine-series/define-r4-black-pearl

    Specjalnie stworzona do tłumienia hałasu podzespołów.

    Marek