    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM
    Date: Tue, 15 Oct 2024 14:57:28 +0200
    <ve06oq$2ev8p$1@paganini.bofh.team> <ve0kne$blf$1@news.chmurka.net>
    <ve0np1$2fpeh$1@paganini.bofh.team> <ve2spa$7tk$1@news.chmurka.net>
    <vedgpp$56s$1@news.chmurka.net> <vedh87$56r$1@news.chmurka.net>
    <vegm1q$6i42$1@paganini.bofh.team>
    <g...@4...com>
    <vegsnj$6svm$1@paganini.bofh.team>
    <g...@4...com>
    <veig8g$edk2$1@paganini.bofh.team> <veiilk$7cv$1@news.chmurka.net>
    <vej0sn$f6up$1@paganini.bofh.team> <vej5d4$i8n$1@news.chmurka.net>
    <vejr4r$ghg6$1@paganini.bofh.team> <vejs8j$gj8l$1@paganini.bofh.team>
    <vejtfp$gli6$1@paganini.bofh.team> <vejvdm$gog5$1@paganini.bofh.team>
    <velcds$ede$1@news.chmurka.net>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 11:25:41 +0200, Ewa napisał(a):

    > W dniu 2024.10.14 o 22:37, dantes pisze:
    >
    > Bardzo dziękuję
    >
    > Ten laptop to jest "torpeda" i pewnie dlatego na niego dotychczas
    > nie trafiłam, bo tak wysoko nie mierzyłam.
    To nie jest "laptop" to jest mobilna stacja robocza.

    > W filtrach nigdy nie wpisywałam widełek cenowych i pewnie to
    > był mój błąd.

    670-i5-12600hx-32-1tb-fhd-rtx-a2000-8gb-w11pro-15663
    437098?
    > Nie szukałam na Allegro, bo nie ma tam filtrów, na których mi
    > zależało.

    To czysty przypadek...
    Szukałem tego ASUSA
    i allegro zamieściło info o tym Dellu w tzw "podpowiedziach"

    > W tej chwili jest to mój kandydat nr 1, a za nim długo nic.
    > Jednak jeszcze się waham (zostało 6 sztuk więc chyba mam trochę czasu)
    6 sztuk to juz zostało zakupione
    a pozostały tylko 2.

    > Dlaczego się waham:
    > - nie wiem jakiego koloru jet podświetlenie klawiatury -
    > wolałabym kolor biały lub zbliżony (nie"dyskoteka")
    Na dole poniższej strony:
    https://www.dell.com/en-sg/shop/laptop-notebook-comp
    uters/precision-7670-workstation/spd/precision-16-76
    70-laptop
    jest prezentacja jednej z konfiguracji tego modelu
    i wygląda na to, że jest to kolor "biały"

    > - wg Allegro za dodatkowe 188 zł można podwoić
    > pojemność dysku - moim zdaniem warto, bo dysk
    > jest tylko jeden i będę musiała podzielić go
    > na partycje

    Jakkolwiek link informuje, że prowadzi do modelu 7670
    https://www.delltechnologies.com/asset/en-sg/product
    s/workstations/technical-support/precision-7670-spec
    -sheet.pdf
    to tak naprawdę PDF zawiera specyfikacje modelu 7680
    ale to "raczej ta sama familia" ...
    i wygląda na to, że te modele mają aż 4 sloty na dyski twarde M2
    Więc nie ma problemu z dołożeniem dysku...

    > - czy przez kombinacje z klawiszem Alt można uzyskać polskie
    > znaki diakrytyczne? To jest klawiatura US internatiolnal (qwerty).
    > (w specyfikacji mojego obecnego laptopa w ogóle pominięto
    > tę informację, a Alt + polska litera daje diakrytyczne)
    Nie zawracaj sobie tym głowy.
    W PL przyjęto właśnie ten układ klawiatury tj US
    (klawisz entera to poziomy prostokąt)
    Poza tym to tylko kwestia sterowników.
    A skoro laptop jest z polską wersją systemu operacyjnego
    więc nie zawracaj sobie tym głowy.

    > - odświeżanie matrycy tylko 60 Hz (rozważany wcześniej Lenovo Ideapad
    > miał 144 Hz)
    Fakt.

    > - akumulator 83 Wh - na ile działania poza domem wystarczy?
    To zależy co się na nim robi - jak zwykle.
    Nie znalazłem info w testach.

    > - cały laptop jest szary, wolałabym by był czarny, ale to nie jest
    > wielka wada-
    O nie jest "szary". To jest, wg producenta:
    "Aluminum Titan Grey"
    Prawda, że brzmi lepiej?
    :)
    Konkurencja (od nadgryzionego jabłka) określa ten kolor mianem:
    "gwiezdna szarość"...

    > jaka moc wbudowanych głośników? Czasami laptop zastępuje
    > mi wieżę, słucham głównie muzyki klasycznej.
    "Stereo speakers with Dialog, 2 W x 4 = 8 W total"
    wg poniższego linku...
    Ale do muzyki to polecam słuchawki...

    https://dell24.pl/k/350/Laptopy-DELL-Precision

    > - nie zastanawiałam się jeszcze głębiej nad grafiką, ale skoro mam się
    > zdecydować na taka machinę, to będę musiała w to wejść - pewnie przyda
    > się w niedalekiej przyszłości
    Dedykowana grafika 8GB
    wystarcza dziś na kierunkach inżynieryjnych przez pierwsze 2-3 lata.
    Nie wiem co chcesz robić na nim?

    > - będę miała problem co wybrać w pozycji 16-inch options dla Display;
    > w szczególności zależy mi na dobrze widocznych czcionkach, bo mam
    > z tym problem, a z czasem nie będzie lepiej tylko gorzej
    > Nie wiem jak wyglądają fonty jednosegmentowe (Helvetica) - gdzie
    > mogłabym je zobaczyć?
    Jeśli istotne są dla Ciebie takie niuanse jak poniżej:
    https://typografia.info/artykuly/arial-helvetica
    https://freefontsfamily.org/helvetica-font-family/
    To ostatnio stąd pobierałem:
    https://dwl.freefontsfamily.com/download/Helvetica-F
    ont/
    ale coś im serwer "wywaliło"...

    > Tutaj ma być 1920 x 1200
    FHD to 1920x1088
    FHD+ to 1920x1200
    zatem 112 pikseli zostaje Ci na pasek menu Windows
    i nie musisz go chować by widzieć obraz FHD...
    Niektórzy tak wolą - kwestia gustu...

    > Jak to może wyglądać tutaj w przypadku któregoś z Display?
    > Napisz proszę coś więcej na temat tych fontów lub podaj link do takiej
    > informacji (prostej).
    > - nie mogę napisać, że sprawy poruszone w tej full specification
    > wyczerpałam, będę jeszcze to zgłębiać

    > Czytałam, ale to dla mnie za trudne. Pozwolę sobie więc zapytać
    > Ciebie co mi radzisz wybrać, jeśli mam wybór. Niby 25 lat stosowania
    > i wynikających stąd doświadczeń to jest kapitał, ale z drugiej ...
    > Czy to wpływa na cenę?

    Moduły typu CAMM widać poniżej na 3,4,5 fotografii:
    https://www.storagereview.com/review/dell-camm-dram-
    the-new-laptop-standard
    Dell stosuje je od pewnego czasu w stacjach roboczych
    Maksymalnie mają 128GB...
    Czy to wpływa na cenę?
    Tak.
    Chcąc dołożyć "RAM-u" wyjmujesz to co masz, i wkładasz nowy moduł 64GB lub
    128GB... Nie "dołożysz" sobie np 32 GB... by mieć łącznie 64GB...