  • 11. Data: 2012-03-03 18:38:54
    Temat: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał

    > Facet, ty weź zatrudnij czasem jakiegoś tłumacza albo co? 8-latek z
    > podstawówki pisze składniej od ciebie.

    On pewnia używa transaltora z Googla. Z całą pewnością jest
    obcokrajowcem i nie zna polskiego.

    --
    Hinek

  • 12. Data: 2012-03-04 02:18:23
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-03-03 18:38, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał

    > On pewnia używa transaltora z Googla. Z całą pewnością jest
    > obcokrajowcem i nie zna polskiego.

    Przestancie, kazdy czasem siada do usenetu po kilku browarach.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 13. Data: 2012-03-04 13:06:06
    Od: "Jackare" <j...@1...tralala.com>

    > Z drugiej strony nawet w cywilnych samochodach spotyka się czasami żeby
    > proste na pierwszych biegach, albo wstecznym - tego prostotą wykonania w
    > małym warsztacie nie da się wytłumaczyć.

    Da się wytłumaczyć ekonomią. 1$ taniej razy milion skrzyń biegów = 1 milion
    $ w kieszeni.

  • 14. Data: 2012-03-04 13:20:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2012 13:06:06 +0100, Jackare napisał(a):

    > Da się wytłumaczyć ekonomią. 1$ taniej razy milion skrzyń biegów = 1 milion
    > $ w kieszeni.

    Tylko pytanie czy jak robisz skrzynie biegow o 10 kolach zebatych (chyba
    juz wiecej) to masz 10 maszyn seryjnie robiacych jedno kolo, czy jedna
    maszyne robiaca kola partiami, gdzie dodatkowe przezbrojenie na zeby proste
    lub skosne to strata paru $ :-)

    Choc patrzac na czas montazu auta, to raczej potrzebujesz kilkadziesiat
    maszyn do kol zebatych - po kilka na jeden rodzaj kola.

    P.S. Podobno kola do skrzyn sa teraz robione z dwoch polowek i spawane na
    walku.

    J.

  • 15. Data: 2012-03-13 07:32:39
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-03-02 23:35, Tomasz Pyra pisze:

    > No tak, tylko skąd proste zęby wstecznego biegu, a czasami pierwszego?
    > W fabrycznej produkcji różnica w koszcie pewnie jest pomijalna.
    >
    > Może tam dochodzą jeszcze jakieś inne obciążenia które skłaniają do użycia
    > prostych zębów?

    Co do wytrzymalosci to nie wiem, ale wiem, ze system zalaczania i
    utrzymania w pozycji zalaczonej biegu wstecznego niedopuszcza
    jakichkolwiek sil osiowych, a te wystepuja przy wspolpracy zebow
    skosnych. Zreszta sam system zalaczania (przesuwanie kolka posredniego)
    nie funkjonowalby przy zebach skosnych.

    MarcinJM

  • 16. Data: 2012-03-13 07:45:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 04 Mar 2012 02:18:23 +0100, v...@i...pl

    > Przestancie, kazdy czasem siada do usenetu po kilku browarach.

    Niektórzy tylko wtedy mogą usiąść. :P

    --
    Pozdor Myjk