  • 31. Data: 2010-05-20 10:21:43
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    G.K. pisze:

    > No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40.

    Są, ale wątpię, żeby ktoś taki zalewał do rodzinnego minivana :) To nie
    jest olej, który kupisz w hipermarkecie albo na pierwszej lepszej stacji
    benzynowej.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 32. Data: 2010-05-20 10:21:46
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Brałby tyle samo.

    Może i tak a może nie. To że pewne silniki mają tendencję do brania oleju
    to nie znaczy że proces docierania nie ma na to wpływu. Moje doświadczenie
    mówi mi że gorsze jest złe docieranie niż jakby ten silnik po dotarciu
    ciągle dostawał "po garach" od razu na zimnym.

  • 33. Data: 2010-05-20 10:25:18
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a
    > wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie
    > rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki
    > róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych
    > parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam,
    > że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy
    > lotosy to ten sam olej.

    Czyli wg Ciebie Castrol, Lotos, Mobil jest produkowany w jednej rafinerii?

  • 34. Data: 2010-05-20 10:27:14
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
    > nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez
    > oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce
    > sklepowej.

    Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej.

  • 35. Data: 2010-05-20 11:04:56
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Agent pisze:

    > Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej.

    Chyba na samopoczucie kupujacego :):):)

  • 36. Data: 2010-05-20 11:15:04
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Grejon pisze:

    > Są, ale wątpię, żeby ktoś taki zalewał do rodzinnego minivana :) To nie
    > jest olej, który kupisz w hipermarkecie albo na pierwszej lepszej stacji
    > benzynowej.

    Czyli rozumiem, że mam wlewać półsyntetyka?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 37. Data: 2010-05-20 11:16:19
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    G.K. pisze:

    > Czyli rozumiem, że mam wlewać półsyntetyka?

    IMO tak.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 38. Data: 2010-05-20 12:18:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Chyba na samopoczucie kupujacego :):):)

    No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią się
    dodatkami.

  • 39. Data: 2010-05-20 13:18:06
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To nie ma znaczenia.
    Ważne są pozostałe parametry oleju.
    Powinny być takie, jak w instrukcji do tego konkretnego modelu silnika.
    Czyli po pierwsze KLASA, po drugie LEPKOŚĆ.
    Przy czym na lato może być nieco bardziej lepki " w widełkach zalecanych parametrów",
    a na zimę lepiej mniej lepki.
    A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari") dają mineralny bez
    syntetyku.

    -----

    | Może ktoś się wypowie czy do nowych Opli w 1999 r. wlewali syntetyk czy
    półsyntetyk?

  • 40. Data: 2010-05-20 14:12:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Michał pisze:

    > kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)

    > W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku
    > pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło.

    Czyli wlałeś w sumie tyle, ile wchodzi normalnie do mojego co wymianę :)
    No to masz w miarę świeży olej. Możesz uważać że wymieniasz - mimo woli :)

    > ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ?

    Pewnie nic. Jest jeszcze kwestia filtru