  • 21. Data: 2010-05-19 15:30:15
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Wed, 19 May 2010 14:55:13 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Znaczy podcisnieniowo odsysane z dna miski, bo przecież nie z całego układu,
    > w którym żadnego podciśnienia nie stworzysz... Ciekawe, o ile więcej można
    > tak odessać, niż by w tym samym czasie spłynęło swobodnie korkiem? Łyżkę?

    kiedyś przy wymianie oleju magik dmuchał sprężonym powietrzem od góry
    (przez korek wlewu oleju) - trochę oleju więcej zleciało z miski...(tak
    koło 100-150ml)

    Daniel
    Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
    "Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"

  • 22. Data: 2010-05-19 22:00:14
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Agent"

    > Wiem, ponieważ "branie" oleju to powszechnie znana cecha tego silnika, bez
    > względu na sposób eksploatacji, czy rodzaj stosowanego od poczatku oleju -
    > ten silnik bierze olej w kosmicznych ilościach i nic tego nie zmieni :)
    >
    > Pozdrawiam.

    Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :)
    tylko jeszcze nie zrealizowany (dopiero ~35kkm).

    kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
    nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :(

    i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera,
    teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie
    się w poniżej 1k.

    pomysł:
    Auto już ma zrobione 18kkm (prze zemnie) , zostało mi 12kkm.
    oleju nie zmieniałem, poprzednik też nie za bardzo przed sprzedażą.

    W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku
    pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło.

    Właśnie starłem klocki z przodu i będę jechał do mechanika,
    i myślałem że wymienię olej - bo pewnie jeździ już z 35kkm na "jednym".

    ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ?
    (tylko silnik kręcony do odciecia kilka razy dziennie - bo mocy nie ma
    i gazem to sie operuje 1 lub 0, do momentu rozpędzenia).

    doleje jeszcze z raz Elf albo Mobile 1 albo cokolwiek i będzie ok ?

    a potem sprzedam :) za te 12kkm - chyba że się rozrząd zerwie wcześniej ;)

    pozdrawiam.

  • 23. Data: 2010-05-19 22:13:52
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik " Michał"

> [...]
    >
    > doleje jeszcze z raz Elf albo Mobile 1 albo cokolwiek i będzie ok ?
    >
    > a potem sprzedam :) za te 12kkm - chyba że się rozrząd zerwie wcześniej ;)

    Tyle, że ja nie mieszałem syntetyków z mineralnymi - zawsze lałem mineralne
    15W40, bo te akurat były najtańsze, dlatego nie mam pojęcia jak zachowuje
    się mieszanka której Ty używasz. Wiem, że oleje w okreslonej klasie lepkości
    można ze sobą mieszać bez problemu, co z róznymi klasami nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2010-05-20 01:13:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Agent" ht0fvd$7j8$...@n...onet.pl

    > Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie
    > okazuje nie we wszystkich autach przynosi to dobry skutek
    > (niekiedy zostaje sporo oleju). O wysysaniu resztek nie słyszałem.

    Ja tak samo. Ponadto -- w filtrze też się chyba coś mieści.
    IMO należy wlać nie od razu ,,w pojemności fabrycznej'',
    ale znacznie mniej, uruchomić silnik, rozprowadzić wlany olej
    po kanalikach i filtrze, wyłączyć silnik i dolać, uważając
    przy tym, aby nie przelać. :) I choćby odsysać czy odlewać,
    zwykle coś zostanie, dlatego nigdy nie wleje się
    ,,w pojemności fabrycznej'', chyba że do nowego
    silnika lub solidnie płukanego -- na przykład po remoncie.

    Jak rozumiem, dojście do filtru jest od dołu -- skoro
    jest on odkręcany w czasie, gdy samochód jest podniesiony. :)

    "Tata" 4...@k...net.pl

> [...]
    > nowy filtr oleju zalewany jest świeżym olejem, uszczelka nasmarowana
    > olejem i filtr zostaje przykręcony. Samochód w dół i wlewany jest nowy

    IMO zmiany w pracy sprężarki tam nie słychać. :)
    (bo zwykle sprężarka jest gdzieś w oddali)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2010-05-20 09:01:17
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Przemysław Czaja pisze:

    > hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu
    > 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/
    > robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało
    > się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych,

    Bo nie może być skutków ubocznych.

    > przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło
    > 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie,
    > równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości
    > magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr...

    Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
    nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez
    oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na
    półce sklepowej.

  • 26. Data: 2010-05-20 09:01:53
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Agent pisze:
    > Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby
    > początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie
    > trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

    Brałby tyle samo.

  • 27. Data: 2010-05-20 10:10:28
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Samochód jedzie w
    > dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo
    > resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki.

    Znaczy się jak silnik w spreżarce hałsuje tzn że wysysa? Bardzo mnie ciekawi
    ile ta sprężarka wyssa oleju jak już go przed tym spuścisz korkiem.

  • 28. Data: 2010-05-20 10:12:46
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    zwi pisze:
    > Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
    > Zazywczaj:
    > syntetyki 0W i 5W
    > półsyntetyki 10W
    > mineralne 15W

    No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40.
    Przeglądałem wczoraj książkę i wg niej w moim aucie od nowości był
    wlewany właśnie olej 10W40.
    Może ktoś się wypowie czy do nowych Opli w 1999 r. wlewali syntetyk czy
    półsyntetyk?
    Chociaż to i tak nie wyjaśni czy poprzedni właściciel nie wlał potem
    półsyntetyka...
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 29. Data: 2010-05-20 10:14:21
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    krzysiek82 pisze:

    > hmm ciekawa teoria, niech auto wątku wleje to co zaleca producent i po
    > sprawie.

    Przeglądałem wczoraj książkę i wg niej w moim aucie od nowości był
    wlewany olej 10W40.

  • 30. Data: 2010-05-20 10:17:08
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
    > nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :(

    Ciekawy zakup auta na 30 tys. km.