-
61. Data: 2010-05-21 14:45:07
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
Szymon Łuczak pisze:
>
> Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
> dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
> lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
> dokładnie tę samą klasę lepkości.
>
>
No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW
Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul
(bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,
łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1
(niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc
nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej
głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie
ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany
Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej. Oczywiście każdy olej
półsyntetyk 10W-40 z normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką
producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest
rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po
zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest
już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.
-
62. Data: 2010-05-21 15:31:52
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-05-21 14:45, *Kamil 'Model'* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
[...]Następnie zalałem Mobil 1 [...] Oczywiście każdy olej półsyntetyk
10W-40 z
> normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do
> mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę
> wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu
> czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym
> przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.
To nie był Mobil 1 - musiałeś się pomylić.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
63. Data: 2010-05-21 15:31:56
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>
> No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW
> Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul
> (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,
> łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany
> wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu
> zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był
> bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju
> (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i
> silnik znowu chodzi ciszej.
Co to znaczy ciszej 2 decybele czy 20 ?
Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z
> normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do
> mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę
> wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu
> czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym
> przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.
Jeśli faktycznie widzisz (słyszysz) różnicę to kupuj ten droższy. Ja jak
zwykle kupię biedronkowy i do tego 2 zgrzewki piwa i jeszcze mi zostanie
na coś na grila :).
-
64. Data: 2010-05-21 15:37:01
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>
Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2010-05-21 10:59, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
> żeby odpisać:
>
>>>> A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari")
>>>> dają mineralny bez syntetyku.
>>>
>>> Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane
>>> są olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.
>>>
>> tak zwanym "syntetycznym"
>
> Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje
> hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne
> syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos
> poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te
> hydrokrakowane Castrole tez oczywiście)
zdziwiłbyś się ile jest mineralnego w tym syntetyku, który tak chwalisz:(
> nie tylko z powodu wyższej klasy
> lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich
> właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi.
to fakt przy dłuższych przebiegach one są bardziej odporne na powiedzmy
"utratę swoich właściwości" ale zauważ że ten olej za ciężkie pieniądze
kupowany niektóre po 200zł za 4litry(!) - dla mnie to pomyłka są
wylewane w kanał po 10000km kiedy one przelecą bez szkody dla siebie i
silnika 5 razy tyle. brak słów marnotrawstwo ludzkich pieniędzy pracy i
środowiska
również Ciebie Mirku pozdrawiam
-
65. Data: 2010-05-21 16:00:19
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "kamil"
>> Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez
>> ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?
> I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki
> sam jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej
> kilku po roznych przebiegach i roznych silnikach?
Ja nic nie twierdzę, tylko sobie gdybam ;-)
Mam jeszcze jedno pytanko który z tych leków jest najlepszy?
Acenol, Acetaminophen, Amipar, Antidol P, Apap, Benuron, Codipar, Defalgan,
Doliprane, Dolonerv, Efferalgan, Etoran, Gemipar, Grippostad, Hascopar,
Panadol, Paramax, Scanol, Tabcin
Być może jeśli znajdziesz odpowiedź na moje pytanie, zrozumiesz o co mi
biega z tymi olejami.
Pozdrawiam
-
66. Data: 2010-05-21 16:13:48
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "Kamil 'Model'"
>> Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji.
>> Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie
>> tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę
>> samą klasę lepkości.
>>
>>
>
> No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf
> MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul
> (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,
> łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany
> wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu
> zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był
> bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju
> (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i
> silnik znowu chodzi ciszej. Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z
> normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do
> mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę
> wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu czy
> Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym przebiegu
> 1000km na niekorzyść Mobila 1.
Twój wybór, Twoja sprawa i na szczęście Twoje pieniądze. Natomiast w
wypowiedź jakoby silnik miał pracować ciszej tylko w wyniku zastosowania
innego oleju w tej samej klasy nie uwierzę nigdy, to mój wybór.
Pozdrowienia.
-
67. Data: 2010-05-22 09:12:08
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Grejon <g...@i...pl>
Kamil 'Model' pisze:
> No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW
> Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul
> (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,
> łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany
> wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu
> zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był
> bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju
> (kontrolka od oleju później gasła).
Ile później? 5 sekund czy 20? Bo wiesz, może nie tylko olej jest tu
problemem.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
68. Data: 2010-05-22 11:34:33
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: MichałG <g...@w...pl>
Kamil 'Model' pisze:
> Szymon Łuczak pisze:
>
>>
>> Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
>> dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
>> lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a
>> mający dokładnie tę samą klasę lepkości.
>>
>>
>
> No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW
> Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul
> (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,
> łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany
> wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu
> zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był
> bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju
> (kontrolka od oleju później gasła).
Polecałbym wizytę w warsztacie i sprawdzenie pompy olejowej . Może po
prostu masz zawalonego smoka lub przewody, wiec tez kiepskie ciśnienie.
Zmiana oleju tak nie działa!
M.