  • 61. Data: 2010-05-21 14:45:07
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Szymon Łuczak pisze:

    > Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
    > dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
    > lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
    > dokładnie tę samą klasę lepkości.

    No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW
    Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul
    (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,
    łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1
    (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc
    nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej
    głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie
    ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany
    Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej. Oczywiście każdy olej
    półsyntetyk 10W-40 z normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką
    producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest
    rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po
    zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest
    już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

  • 62. Data: 2010-05-21 15:31:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-05-21 14:45, *Kamil 'Model'* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    [...]Następnie zalałem Mobil 1 [...] Oczywiście każdy olej półsyntetyk
> [...]
    > czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym
    > przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

    To nie był Mobil 1 - musiałeś się pomylić.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 63. Data: 2010-05-21 15:31:56
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

> [...]
    > bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju
    > (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i

    Co to znaczy ciszej 2 decybele czy 20 ?

> [...]
    > czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym
    > przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

    Jeśli faktycznie widzisz (słyszysz) różnicę to kupuj ten droższy. Ja jak
    zwykle kupię biedronkowy i do tego 2 zgrzewki piwa i jeszcze mi zostanie
    na coś na grila :).

  • 64. Data: 2010-05-21 15:37:01
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2010-05-21 10:59, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    > Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje
    > hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne
    > syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos
    > poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te
    > hydrokrakowane Castrole tez oczywiście)

    zdziwiłbyś się ile jest mineralnego w tym syntetyku, który tak chwalisz:(

    > nie tylko z powodu wyższej klasy
    > lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich
    > właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi.

    to fakt przy dłuższych przebiegach one są bardziej odporne na powiedzmy
    "utratę swoich właściwości" ale zauważ że ten olej za ciężkie pieniądze
    kupowany niektóre po 200zł za 4litry(!) - dla mnie to pomyłka są
    wylewane w kanał po 10000km kiedy one przelecą bez szkody dla siebie i
    silnika 5 razy tyle. brak słów marnotrawstwo ludzkich pieniędzy pracy i
    środowiska
    również Ciebie Mirku pozdrawiam

  • 65. Data: 2010-05-21 16:00:19
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil"

    > I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki
    > sam jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej
    > kilku po roznych przebiegach i roznych silnikach?

    Ja nic nie twierdzę, tylko sobie gdybam ;-)

    Mam jeszcze jedno pytanko który z tych leków jest najlepszy?

    Acenol, Acetaminophen, Amipar, Antidol P, Apap, Benuron, Codipar, Defalgan,
    Doliprane, Dolonerv, Efferalgan, Etoran, Gemipar, Grippostad, Hascopar,
    Panadol, Paramax, Scanol, Tabcin

    Być może jeśli znajdziesz odpowiedź na moje pytanie, zrozumiesz o co mi
    biega z tymi olejami.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2010-05-21 16:13:48
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil 'Model'"

> [...]
    > wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu czy
    > Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym przebiegu

    Twój wybór, Twoja sprawa i na szczęście Twoje pieniądze. Natomiast w
    wypowiedź jakoby silnik miał pracować ciszej tylko w wyniku zastosowania
    innego oleju w tej samej klasy nie uwierzę nigdy, to mój wybór.

    Pozdrowienia.

  • 67. Data: 2010-05-22 09:12:08
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    > zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był
    > bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju

    Ile później? 5 sekund czy 20? Bo wiesz, może nie tylko olej jest tu
    problemem.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 68. Data: 2010-05-22 11:34:33
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    > zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był
    > bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju

    Polecałbym wizytę w warsztacie i sprawdzenie pompy olejowej . Może po
    prostu masz zawalonego smoka lub przewody, wiec tez kiepskie ciśnienie.
    Zmiana oleju tak nie działa!
    M.