  • 11. Data: 2013-04-21 17:36:56
    Temat: Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 17:09:16 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
    > A dlaczego nie może być fazowe, źródło szaleje?
    >
    > Jeżeli dopuścisz chwilową pracę tego typu, to może grupowe z płynnym
    >
    > wejściem/zejściem się nada? Przy czasach przełączenia na poziomie 20s
    >
    > nie zauważysz żadnej zmiany w oświetleniu, a i może generator zdąży się
    >
    > dostosować? Masz taką bezwładność termiczną układu?
    >

    > Wpadł mi jeszcze do głowy układ z prostowaniem, wygładzaniem i
    >
    > napędzaniem grzałki z DC (grzałce to nie zaszkodzi, jedynie skubane
    >
    > piszczeć potrafią, no i nadal jest to praca na niecałej sinusoidzie źródła).

> [...]

    Wychodzi że najprościej będzie zlecić dorobienie grzałek.

  • 12. Data: 2013-04-21 18:34:53
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:
    > jak włączyć grzałkę 4kW. Płynnie w czasie 4 minut. PWM i fazowo nie wchodzi w grę.
    Pozostaje mi autotransformator i silnik z przekładnią. Duży i drogi. Nic innego nie
    przychodzi mi do głowy.

    Drobne (w obrysie sinusoidy) PWM? Kradzione okresy? Ta ostatnia metoda
    jest właśnie w dużych piecach oporowych chętnie stosowana. Chyba że
    bardziej sieć od pieca chcesz chronić - wówczas faktycznie duże
    autotrafo - 4kW to nic wielkiego, widywałem takowe.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2013-04-21 18:39:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    przychodzi mi do głowy.

    > Taki stary, a taki zapominalski. Opornik wodny.

    Wyrzucić grzałki - przecież opornik wodny wystarczy zamknąć i mamy
    grzałkę...

    --
    Darek

  • 14. Data: 2013-04-21 22:24:40
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 18:39:30 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

> [...]
    nie przychodzi mi do głowy.

    > Wyrzucić grzałki - przecież opornik wodny wystarczy zamknąć i mamy

    Jesteś genialny. Taki pomysł był mi potrzebny. Odrzuciłem opornik wodny bo nie
    zatrybiłem że może robić za grzałkę. Dzięki.

  • 15. Data: 2013-04-22 08:44:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Irek N. <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > Wpadł mi jeszcze do głowy układ z prostowaniem, wygładzaniem i
    > napędzaniem grzałki z DC (grzałce to nie zaszkodzi, jedynie skubane
    > piszczeć potrafią, no i nadal jest to praca na niecałej sinusoidzie źródła).

    Piszczeć od DC?

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 16. Data: 2013-04-22 09:09:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 13:24:40 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Jesteś genialny. Taki pomysł był mi potrzebny. Odrzuciłem opornik wodny bo nie
    zatrybiłem że może robić za grzałkę. Dzięki.

    Tylko nie zapomnij że on robi też za elektrolizer i krzesło elektryczne :)
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2013-04-22 10:53:03
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    zatrybiłem że może robić za grzałkę. Dzięki.

    > Tylko nie zapomnij że on robi też za elektrolizer i krzesło elektryczne :)

    I że opornik wodny da się zepsuć :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2013-04-22 11:04:03
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Półokresami wprowadzisz składową stałą do sieci.

    Czy jest to jakoś prawnie ograniczone ? Liczniki indukcyjne są głuche na
    składową stałą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2013-04-22 11:19:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Monday, April 22, 2013, 11:04:03 AM, you wrote:

    > Czy jest to jakoś prawnie ograniczone ?

    Oczywiście - wprowadzanie parzystych harmonicznych. Norma 61000-3-2

    > Liczniki indukcyjne są głuche na składową stałą.

    Składowa stała może spowolnić ich działanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2013-04-22 11:41:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >Oczywiście - wprowadzanie parzystych harmonicznych. Norma 61000-3-2

    A gdyby tak "po 100 okresach nastapila zmiana i przepuszczamy teraz
    drugie polowki" ?

    >Składowa stała może spowolnić ich działanie.
    >Czyli sztuczka z dioda dziala ?

    J.