  • 1. Data: 2012-07-19 15:12:02
    Temat: Jak oni to zrobili?
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Mam zablokowane polaczenia anonimowe u operatora.
    Mam zablokowane polaczenia anonimowe programowo z poziomu telefonu (symbian)
    Mimo to, na wyswietlaczu pojawil sie dzis "numer prywatny". Odebralem z ciekawosci.
    Dzieweczka z Orange zaczela mi wciskac neostrade. Zapytana, twierdzila, iz nie ma
    pojecia, ze dzwoni z numeru zastrzezonego.

    Domyslam sie, ze jest to swiadoma dzialalnosc, majaca na celu skuteczne dotarcie
    telekonsultantow do potencjalnego klienta. Interesuje mnie zatem, jak tez im sie
    udalo technicznie przebic przez te wszystkie blokady?

    --
    VomitroN

  • 2. Data: 2012-07-19 19:23:45
    Temat: Re: Jak oni to zrobili?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "VomitroN" <v...@i...pl> wrote:
> [...]
    > dotarcie telekonsultantow do potencjalnego klienta. Interesuje mnie
    > zatem, jak tez im sie udalo technicznie przebic przez te wszystkie blokady?

    Połączenia bez numeru mogą być dwojakiego rodzaju:
    - z ukrytą prezentacją numeru
    - bez prenenacji numeru.

    Drugi przypadek teoretycznie miałby wystąpić w przypadku niedostosowania
    technicznego, np. operatora zagranicznego z III obszaru płatniczego. W
    praktyce zaczął być wykorzystywany m.in. do takich celów, o jakich piszesz.

    Usługa blokady połączeń z numerów zastrzeżonych (ACR) może jedynie
    zablokować połączenia pierwszego rodzaju.

  • 3. Data: 2012-07-19 21:59:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Jul 2012 19:23:45 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Usługa blokady połączeń z numerów zastrzeżonych (ACR) może jedynie
    > zablokować połączenia pierwszego rodzaju.

    A jak to się ma do blokady w symbianie, autor mówił ze to włączył
    więc dlaczego przepuscilo?
    Soft w komórce powinien przewidzieć oba przypadki. W androidzie
    (sgs2) też korzystam z tej funkcji i jak dotąd nie miałem przypadku,
    żeby blokada "przepuscila" numer "prywatny" lub "nieznany".

    --
    Marek

  • 4. Data: 2012-07-19 22:26:51
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2012-07-19 21:59, Marek pisze:
    > Soft w komórce powinien przewidzieć oba przypadki. W androidzie (sgs2) też
    > korzystam z tej funkcji i jak dotąd nie miałem przypadku, żeby blokada
    > "przepuscila" numer "prywatny" lub "nieznany".

    Jak można zablokować anonimy w androidzie?

  • 5. Data: 2012-07-20 01:47:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > też korzystam z tej funkcji i jak dotąd nie miałem przypadku, żeby
    > blokada "przepuscila" numer "prywatny" lub "nieznany".

    Wiesz, jak to jest z symbianem ;-) Technologia schodząca :-P

  • 6. Data: 2012-07-20 09:36:04
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Thu, 19 Jul 2012 22:26:51 +0200
    Kamikazee <n...@n...pl.invalid> wrote:

    > Jak można zablokować anonimy w androidzie?

    I co sie dzieje jak taki anonim jest blokowany? Co Ty
    widzisz/slyszysz? Co widzi/slyszy strona dzwoniaca? Mozna potem gdzie
    odnalezc informacje, ze ktos dzwonil i o ktorej?

    --
    tyran

  • 7. Data: 2012-07-20 18:05:42
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    > Wiesz, jak to jest z symbianem ;-) Technologia schodząca :-P

    Dzis sytuacja sie powtorzyla. Tym razem na wyswietlaczu pojawil sie napis
    "POLACZENIE".
    I teraz tak. Gosc w sluchawce stwierdzil ze dzwoni z callcenter Orange w Warszawie,
    czyli III obszar platniczy odpada. Usluge blokady polaczen anonimowych juz
    zareklamowalem u operatora.
    Aplikacja, ktora blokuje w moim telefonie programowo takie polaczenia to MCleaner.
    Do tej pory sprawowal sie idealnie.

    Mam wrazenie, ze Orange nieprzypadkowo omija powyzsze blokady.
    Tylko dalej nie wiem jak mu sie to udaje?

    --
    VomitroN

  • 8. Data: 2012-07-20 23:41:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Jul 2012 09:36:04 +0200, tyran <t...@o...pl> wrote:
    > I co sie dzieje jak taki anonim jest blokowany? Co Ty
    > widzisz/slyszysz? Co widzi/slyszy strona dzwoniaca? Mozna potem
    gdzie
    > odnalezc informacje, ze ktos dzwonil i o ktorej?

    W sgs2 ustawienia ->połączenia->odrzucanie połączeń. Tutaj się buduje
    listę nr, na liste oprócz numerów można dodać "nieznane". Jak sie
    dzwoni z nr na czarnej liście to jest efekt jakby był problem z
    siecią, nie dochodzi do żadnego połączenia, dzwoniąca komórka po
    prostu przestaje wybierać nr (nie ma sygnału zajętości, jest jakby
    zerwane połączenie). Sgs2 w ogóle nie sygnalizuje online ze było w
    danym momencie odrzucone połączenie, natomiast niektóre odrzucone
    polaczenia pojawiają się jedynie w raporcie połączeń jako
    nieodebrane.
    Niestety nie wiem dlaczego wybiórczo sa zapisywane w raporcie.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2012-07-23 14:45:34
    Od: "ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" <a...@n...graf.torun.pl>

    W dniu 2012-07-20 18:05, VomitroN pisze:

    /.../
    > Mam wrazenie, ze Orange nieprzypadkowo omija powyzsze blokady.
    > Tylko dalej nie wiem jak mu sie to udaje?

    Może jako bufora używają jakiejś archaicznej elektromechanicznej
    centrali. W takim przypadku nie można się przyczepić że numer nie jest
    prezentowany bo fizycznie centrala nie ma takiej funkcjonalności.

    ALex