  • 111. Data: 2010-06-21 02:15:57
    Temat: Re: Jak oni to nakrecili???
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    > To musi byc cos u Ciebie, chocby to: Content-Type: text/plain;
    > charset=ISO-8859-1
    > Ma byc 8859-2 lub UTF-8.

    Dzieki za podpowirdz.
    Po weekendowej pracy sprawdzilem jak i gdzie ustawia sie kodowanie.
    Zmienilem tak jak radziles na UTF-8
    Okazalo sie to dziecinnie proste ale tak jak juz pisalem, ja nigdy nie
    zajmowalem sie ustawianiem moich komputerow.
    Od 19 lat zawsze robili mi to jacys wynajmowani fachowcy lub ktos ze
    znajomych znajacy sie na komputerze.
    Gdyby cos jeszcze szwankowalo z moim kodowaniem, to prosze dac "cynk".

  • 112. Data: 2010-06-21 02:25:52
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

  • 113. Data: 2010-06-21 02:32:32
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    > To musi byc cos u Ciebie, chocby to: Content-Type: text/plain;
    > charset=ISO-8859-1
    > Ma byc 8859-2 lub UTF-8.

    Mam dodatkowe pytanie.
    Po zmianie kodowania na UTF-8 wiele nowych postow z polskimi literami,
    nadal mi koduje niepoprawne ich wyswietlanie, czy to wiec nadal moja
    wina, czy tych osob ktore to wysylaja?

  • 114. Data: 2010-06-21 06:30:47
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 19:32:32 -0700 (PDT), pl.rec.foto.cyfrowa napisał(a):

    > Mam dodatkowe pytanie.
    > Po zmianie kodowania na UTF-8 wiele nowych postow z polskimi literami,
    > nadal mi koduje niepoprawne ich wyswietlanie, czy to wiec nadal moja
    > wina, czy tych osob ktore to wysylaja?

    Osób które wysyłają. Okazuje się, że prawidłowe zadeklarowanie kodowania
    jest co najmniej nietrywialne.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 115. Data: 2010-06-21 07:03:48
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 21 Cze, 04:32, "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote:

    > Mam dodatkowe pytanie.
    > Po zmianie kodowania na UTF-8 wiele nowych postow z polskimi literami,
    > nadal mi koduje niepoprawne ich wyswietlanie, czy to wiec nadal moja
    > wina, czy tych osob ktore to wysylaja?

    Niechlujstwo wysylajacych.
    StaM

  • 116. Data: 2010-06-21 08:51:59
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-19 00:42, Pszemol pisze:
    > "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message

    > A możesz nieco jaśniej? Co Ci to mówi?

    W tym konkretnie kontekście mówi mi to o poczuciu związku z szeroko
    pojętą "polskością" (tudzież potrzebie podtrzymywania takiego związku).
    Żeby tu pisać trzeba najpierw podjąć decyzję (dokonać wyboru), potem
    uczynić pewien wysiłek (niewielki ale zawsze), poświęcić czas.
    Zdecydowanie więcej jest grup angielskojęzycznych w tym temacie - wiele
    z nich pewnie jest nie gorsza od p.r.f.c - tak więc wybór jest świadomy.
    Nikt go nie szukał - sam postarał się, żeby móc tutaj pisać.

    W zestawieniu powyższego z negatywną manifestacją osobnika zbronson
    (sądząc po mailu takim nickiem by się podpisywał, gdyby wiedział, że
    wypada się podpisać) i z jego przekonaniem, że wszyscy zgodnie ściskają
    swoje odbyty zazdroszcząc mu KeyWest, widać spore pęknięcie. Niespójność
    myślową i brak logiki.

    Tyle fakty - reszta to interpretacja. Nie podejmuję się tego zachowania
    interpretować - to zadanie dla psychologa. Może to poczucie
    niespełnienia rodząca frustrację i powodująca chęć dowartościowania się
    w środowisku, w którym wydaje mu się, że będzie gwiadą. Może to wrodzona
    lub nabyta hipokryzja. A może zwykłe prostactwo. A jeszcze na końcu
    dyskusji poczucie skrzywdzenia i irracjonalna już w tym momencie wiara,
    że on jest cacy a jego dysputanci be. Zresztą nieważne. Dla mnie to
    żenujący burak.

    > Wbrew pozorom nie jest to cecha wyłącznie Polaków...
    > Mnóstwo jest tu w USA Meksykanów którzy też nie mówią
    > po angielsku i nawet pojawiają się w USA dwujęzyczne punkty
    > usługowe, banki i urzędy gdzie się "habla espanol"...

    tak tak.. oczywiście zdaję sobie z tego sprawę - tak samo Romowie w
    Polsce i na Słowacji, Turcy w Niemczech, czarnoskórzy przybysze z byłych
    kolonii we Francji i wiele innych. Wśród nich Polacy są grupa
    imigracyjną bardzo dobrze integrującą się ze społecznością lokalną.
    Najgorzej jest z tzw. starą emigracją (sprzed 25 lat ;>) i to też duże
    uproszczenie. No ale nie ja zacząłem upraszczać rzeczywistość...

    PZDR
    Shaman

  • 117. Data: 2010-06-21 09:33:14
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-18 20:14, l...@l...localdomain pisze:
    > W poście<h...@p...onet.pl>,
    > Pszemol nabazgrał:
    >
    > Na takiej, że Ty uważasz przejmowanie akcentu za uniwersalną cechę
    > ludzkiego umysłu. Co wydaje się nie występować w umysłach tutejszych.

    weźcie pod uwagę jeszcze jedno.. co innego jest żyć gdzieś z rodziną, a
    co innego samotnie bez kontaktu z Polakami. W rodzinie dużo łatwiej
    zachować czystość języka.

    PZDR
    Shaman

  • 118. Data: 2010-06-21 11:44:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-06-21, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:
> [...]
    > weźcie pod uwagę jeszcze jedno.. co innego jest żyć gdzieś z rodziną, a
    > co innego samotnie bez kontaktu z Polakami. W rodzinie dużo łatwiej

    Oj to absolutnie nie musi być prawdą. Dużo łatwiej pielęgnować niezdrowe
    nawyki na obczyźnie w rodzinie, niż samemu. W rodzinie wszyscy muszą być
    z lekka zdyscyplinowani. Znam z własnego doświadczenia.

    --
    Marcin

  • 119. Data: 2010-06-21 11:55:37
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-21 13:44, Marcin Debowski pisze:

    > Oj to absolutnie nie musi być prawdą. Dużo łatwiej pielęgnować niezdrowe
    > nawyki na obczyźnie w rodzinie, niż samemu. W rodzinie wszyscy muszą być
    > z lekka zdyscyplinowani. Znam z własnego doświadczenia.

    Oczywiście pierwszą zasadą jest własna staranność o zachowanie
    poprawności językowej. No i jeszcze rodzina musi być zdrowa - razem
    jadająca posiłki, rozmawiająca ze sobą, spędzająca razem czas. Teraz
    chyba zgodzisz się, że teza z rodziną jest prawdziwa. A to dlatego, że
    trudniej zapomnieć języka, którego się używa, niż którego się nie używa.

    PZDR
    Shaman

  • 120. Data: 2010-06-21 13:51:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > weźcie pod uwagę jeszcze jedno.. co innego jest żyć gdzieś z rodziną, a
    > co innego samotnie bez kontaktu z Polakami. W rodzinie dużo łatwiej
    > zachować czystość języka.

    A ja mam inne obserwacje... Z moich właśnie wynika, że trudniej
    zachować czystość języka gdy się go na codzień miesza z obcym.
    W pracy mówisz po angielsku, w domu po polsku - miksujesz słowa.
    W pracy mówisz po angielsku, w domu mówisz po angielsku (bo
    masz żonę/męża "tubylca") to jak wrócisz do Polski nie miksujesz
    słów. Przełączasz wajchę albo na polskie albo na angielskie, bez
    mieszania gdy nie musisz mieszać języków na codzień.