  • 1. Data: 2012-03-09 08:24:48
    Temat: Jak najprosciej zrobic przezroczyste Tlo wokol glowy?
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    Witam,
    mam kilkanascie zdjec, ze tak powiem, paszportowych i kazde z nich ma troche
    inne tlo, wiec chcialbym zrobic tak, zeby bylo widac glowe i korpus bez tla.
    zeby reszta byla przezroczysta bo chce potem te fotki wrzucic na kolorowe tlo.
    Jak to najszybciej, najprosciej zrobic?
    W jakim formacie zapisac plik, zeby byla przezroczystosc jak bede wklejal
    zdjecia paszportowe na kolorowe tlo (juz nie przezroczyste) no i jakiego
    narzedzia do tego uzyc.
    Jakby byl jakis prosty programik to byloby kul. Zaglebiac sie w gimpa dla
    takiego zabiegu to chyba troche za duzo?

    Zdaje sobie sprawe, ze musze recznie przy glowach objechac ksztalt dokladnie
    i manualna praca mnie nie ominie.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 2. Data: 2012-03-09 08:42:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "topek " <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Zdaje sobie sprawe, ze musze recznie przy glowach objechac ksztalt
    > dokladnie i manualna praca mnie nie ominie.

    Bo zaczynasz robotę od złego końca. :)

    Najpierw zrób zdjęcie portretowe ze 100% wypalonym tłem (białe tło
    oświetlone ZNACZNIE mocniej, niż osoba - ekspozycja w aparacie
    oczywiście na osobę).

    Jeśli na zdjęciu osoba nie będzie mieć nigdzie przepałów (nawet w
    blikach w oczach), to wystarczy wybrać kolor przezroczystości - biały
    100% i robota wykonana. Kanał przezroczystości obsługuje m.in. format
    gif (wymów "spłaszczenia" kolorów do 256), chyba png, itd., ale można
    ten etap pominąć, jeśli wystarczy Ci przezroczystość na etapie obróbki
    - tę obsługuje nawet Windowsowy Paint.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-03-09 08:44:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > gif (wymów "spłaszczenia"

    Oczywiście wymóg... :)

  • 4. Data: 2012-03-09 08:48:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > gif (wymów "spłaszczenia" kolorów do 256), chyba png, itd., ale można
    > ten etap pominąć, jeśli wystarczy Ci przezroczystość na etapie obróbki

    Aha, i licz się z tym, że efekty nie będą idealne: w niektórych
    miejscach (włosy) obiekt jest półprzezroczysty = obraz jest mieszanką
    widoku osoby i tła za nią. Bez naprawdę zaawansowanych sztuczek tego
    nie wytniesz, zatem będzie widoczne po wklejeniu na zupełnie obce tło
    jako lekka domieszka (np. poświata).

    [mr.]

  • 5. Data: 2012-03-09 08:50:12
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    > Najpierw zrób zdjęcie portretowe ze 100% wypalonym tłem (białe tło
    Zdjecia juz sa zrobione.
    Dostalem je mailem od roznych osob.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 6. Data: 2012-03-09 08:54:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "topek " <t...@g...pl> wrote:

    > Zdjecia juz sa zrobione.
    > Dostalem je mailem od roznych osob.

    Cóż, rozumiem, ale roboty będzie więcej, a efekty gorsze (narzędzie
    "różdżka" z Shiftem, np. "magic wand" w PaintShopPro).

    [mr.]

  • 7. Data: 2012-03-09 08:55:20
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 08:50:12 +0000 (UTC), topek napisał(a):

    > Zdjecia juz sa zrobione.
    > Dostalem je mailem od roznych osob.

    no to trzba foty wyszparować. Jest opcja extract w fotoszopie - czasami
    działa całkiem dobrze, czasami trzba ręcznie dziergać i na warstwach i
    maskach się z tym certolić.
    Wycinanie włosów na tle o podobnej barwie i jasności to zasadniczo jest
    jatka ale trening czyni mistrza :)

  • 8. Data: 2012-03-09 09:16:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-09 08:24:48 +0000, "topek " <t...@g...pl> said:

    > Witam,
    > mam kilkanascie zdjec, ze tak powiem, paszportowych i kazde z nich ma troche
    > inne tlo, wiec chcialbym zrobic tak, zeby bylo widac glowe i korpus bez tla.

    Więc otwierasz zdjęcia *w programie którym dysponujesz* i...
    ...i wybierasz narzędzie, które jest w tym programie dostępne, a może
    się przydać.

    Najprościej - założyć ścieżkę obrysowującą obiekt, zamienić na
    selekcję, odwrócić selecję, wypełnić tłem, zapisać.
    Najtrudniej - bardzo powiększyć obraz i gumką precyzyjnie wymazać tło,
    a następnie wypełnić je właściwym i zapisać.

    Pierwsza metoda wychodzi najładniej, druga najgorzej.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-03-09 09:42:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.03.2012 09:24, topek pisze:

    > zeby reszta byla przezroczysta bo chce potem te fotki wrzucic na kolorowe tlo.
    > Jak to najszybciej, najprosciej zrobic?

    Zapłacić specjaliście ;->

    > W jakim formacie zapisac plik, zeby byla przezroczystosc jak bede wklejal
    > zdjecia paszportowe na kolorowe tlo (juz nie przezroczyste) no i jakiego

    Polecam PNG

    > narzedzia do tego uzyc.

    Polecam GIMP

    > Jakby byl jakis prosty programik to byloby kul. Zaglebiac sie w gimpa dla
    > takiego zabiegu to chyba troche za duzo?

    Ale GIMP ma właśnie fajne narzędzia do tego - ja np. bawiłem się
    zdjęciem koszyka zakupowego dążąc do tego, żeby zawsze był to koszyk na
    dowolnym tle. Ładnie zadziałało narzędzie wypełnianie ustawione na opcję
    "usuwanie koloru". Poeksperymentujesz z ustawieniami i pójdzie ci
    szybciej i łatwiej niż ręczne wycinanki.

  • 10. Data: 2012-03-09 10:02:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-03-09 10:16:40 +0100, Bydlę <p...@g...com> said:

    > Najprościej - założyć ścieżkę obrysowującą obiekt, zamienić na
    > selekcję, odwrócić selecję, wypełnić tłem, zapisać.

    Włosy ścieżką? NIezły hardkor. Albo kupa.

    > Najtrudniej - bardzo powiększyć obraz i gumką precyzyjnie wymazać tło,
    > a następnie wypełnić je właściwym i zapisać.

    Jeśli to ma być płaski kolor, to równie dobrze można odrazu mazać pędzlem.

    > Pierwsza metoda wychodzi najładniej, druga najgorzej.

    Że jak?!

    de Fresz