  • 61. Data: 2014-02-03 19:19:10
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lcoipl$7sj$...@n...news.atman.pl...
    > A uważasz, że obecny stan z powielaniem procedur i stanowisk jest tańszy?

    Za wiele tych procedur nie powielasz.
    Prawnik egzekwujący regres i tak nie będzie zajmował się dwoma sprawami w
    tym samym czasie.

    > Dlaczego ma wrosnąć,

    Bo teraz część debili uważających że nie potrzebują OC, powstrzymuje ryzyko
    kary za jego brak.

    > skoro wypłaty ma robić TU, w którym wykupisz ubezpieczenie?

    A co ma piernik do wiatraka?

    > Świadomość, że nie dostaniesz odszkodowania, kiedy go nie wykupisz
    > podziała mobilizująco na tych co nie płacą

    Wątpię, skoro i teraz godzą się na to ryzyko.

    > Nie koniecznie,

    Koniecznie, to jest pewnik.

    > sporo osób płaci bo chce mieć święty spokój i dalej będą płacić, ale TU
    > zostaną zmuszone do wytężenia swojego wysiłku w celu przyciągnięcia
    > klienta.
    > W tej chwili działają w myśl zasady "gdzieś się muszą ubezpieczyć", mają w
    > głębokim poważaniu klienta, który zmuszony jest do "dobrowolnego"
    > ubezpieczenia.

    Tyle że OC nie bardzo się opłaca, a w tej samej ustawie jest obowiązek jego
    oferowania.
    Gdyby zniknął, część towarzystw by się wycofała, a część podniosła składki
    żeby nikt szkodowy sie nie zgłaszał.

    > A to niby czemu?

    Bo by ich nie było.

    > Tak samo jak kary wpływają na konta UFG, tak samo będą wpływać na konta
    > ubezpieczycieli

    Nie będą, skoro OC nie będzie obowiązkowe, to nie będzie kary za
    niespełnienie tego obowiązku.

    Teraz są kary+regresy, a bez obowiązku byłyby tylko regresy.

    > Ściągalność będzie dokładnie na tym samym poziomie, jak obecnie w UFG.

    Nic nie pisałem o ściągalności regresów.

    > Po to są TU - niech się wzajemnie asekurują. Jest tego na rynku coś około
    > 30 - dadzą radę.

    > Tylko dlaczego miałaby w ogóle wzrosnąć?

    Bo wzrosłyby odszkodowania wypłacane przez ubezpieczycieli, to chyba jasne?

    > OK. Tylko rolę UFG naprawdę może pełnić ubezpieczyciel.

    Nie rozumiesz jaką rolę pełni UFG, więc doczytaj.
    Ściąganie regresów i wypłata odszkodowań poszkodowanym przez ludzi którzy
    nie mieli OC, to tylko część jego działalności.
    Pilnowanie posiadania OC to druga część - obstawiam że ta wychodzi na duży
    plus.

  • 62. Data: 2014-02-03 19:20:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...org> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:52efd929$0$2367$6...@n...neostrada
    .pl...

> [...]
    > Twojej okolicy nie miał problemów z wypłatą odszkodowania / uznaniem
    > wartości itp. I nie znalazł się w sytuacji "szkody całkowitej" (celowo w
    > "" - to dość nadużywane pojęcie).
    >
    > Z mojego doświadczenia wynika, że warunki OC są dużo korzystniejsze do
    > dochodzenia swoich praw, miałem ostatnimi laty kilka szkód z OC (w tym
    > jedną szkodę całkowitą) i nigdy nie miałem problemu, żeby uczciwie
    > doprowadzić auto do stanu sprzed kolizji, a w przypadku szkody
    > całkowitej odzyskać wartość samochodu i pozbyć się wraku.
    >
    > W AC moi znajomi bujali się sporo, kwestionowane były wszystkie możliwe

    A ja dokładnie odwrotnie - AC zawsze bez problemów, OC zawsze z problemami.
    Aż do dwuletniego procesu w prostej i oczywistej sprawie włącznie.

    > Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit -
    > wszystkie mają dokładnie identyczne OWU.

    Ale firmy wypłacają nie swoim klientom, więc z zasady traktują ich gorzej.
    A są też różnice w skali bezczelności odszkodowawczej pomiędzy poszcz.
    firmami.

  • 63. Data: 2014-02-03 19:36:37
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 03 Feb 2014 11:00:30 +0000, Budzik wrote:
    > A jezdza? Jestes pewien, ze te auta ktore sa bez OC to nie sa juz
    > zezłomowane wraki?

    A nie jeżdżą?, powołuje się na publicznie dostępne dane - a te mówią o
    250000 samochodach bez aktualnej polisy OC.

    > Zreszta - jaki problem wyjasnic kwestię niezapłaconego OC? Jest baza
    > UFG, niech wyjasnia.

    > Niepotrzebna dodatkowa komplikacja.
    > Po to stworzono baze UFG, dano jej odpowiednie narzędzia zeby sie takimi
    > sprawami zajmowała.

    I zajmuje się, ale nie dość skutecznie, w takim przypadku mogli by pomóc
    "uczynni" obywatele ;)

    > A skąd te naklejki?

    Z tego samego miejsca, z którego dostajesz potwierdzenie zawarcia umowy.

    > Zreszta, kto jezdzi pjany to widac a jednak ludzie masowo nie denuncjują
    > sąsiadów, krewnych etc...

    Tylko i wyłącznie dlatego, że nic z tego nie mają. Jeśli za "wykrycie"
    braku polisy była by "nagroda" to nagle może się okazać, że jest bardzo
    wielu chętnych do jej odbioru.

    Tomek

  • 64. Data: 2014-02-03 19:38:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 03 Feb 2014 16:51:10 +0100, WOJO wrote:

    > Przyznaj się. Szwagier ma firmę poligraficzną i potrzebuje wsparcia?

    Nie potrzeba żadnej firmy poligraficznej, tylko papier na którym
    wystawiający umowę będzie drukował nalepkę na zwykłej drukarce. To ni
    skomplikowanego ;)

    Tomek

  • 65. Data: 2014-02-03 19:39:54
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 03 Feb 2014 16:55:07 +0100, Andrzej Lawa wrote:

    > Statystyka jest fajna - można ją dowolnie wypaczyć.

    Owszem, niemniej takie dane są podawane publicznie. Widzisz tutaj jakieś
    wypaczenie?

    > Skąd wiesz, że jeżdżą? Może to po prostu upchnięte gdzieś po kątach
    > złomy "kupione" przez jakiegoś słupa (lub osobę fikcyjną), których ktoś
    > nie chciał oficjalnie złomować.

    Bez znaczenia. Obowiązek posiadania OC jest nawet wtedy, gdy z samochodu
    dawno ukradli koła.

    Tomek

  • 66. Data: 2014-02-03 19:40:40
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 03 Feb 2014 13:19:36 +0000, AZ wrote:

    > Ze, tak zapytam PO CO?! Przeciez maja mozliwosc sprawdzenia online po
    > numerze rejestracyjnym.

    Gdybyś doczytał do końca, to może być zrozumiał po co. Podpowiem, nie dla
    Policji.

    Tomek

  • 67. Data: 2014-02-03 19:41:31
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 03 Feb 2014 14:06:13 +0000, masti wrote:

    > ale wiesz, zę to już było

    Była możliwość zarobienia na podkablowaniu sąsiada nie posiadającego OC?
    Bo tutaj jest klu programu.

    Tomek

  • 68. Data: 2014-02-03 19:43:43
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 03 Feb 2014 10:44:24 +0100, WOJO wrote:
    > Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem.
    > Ty naprawdę uważasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?
    > Powiedz mi co zyskuje społeczeństwo z tego, że wszyscy nagle zaczną
    > płacić OC?

    Pisałem jak można całkiem łatwo wrzucić do budżetu państwa 0,8mld PLN
    rocznie. Dodatkowo niejako przy okazji może zarobić postronny Kowalski.

    Tomek

  • 69. Data: 2014-02-03 19:47:40
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 03 Feb 2014 11:17:12 +0100, WOJO wrote:

    > I prezesi towarzystw ubezpieczeniowych tak ochoczo zrezygnują z
    > dodatkowych dochodów?
    > I dlaczego moja składka (jak twierdzisz) idzie na UFG, skoro UFG ma
    > możliwość wystąpienia z regresem do sprawcy?

    Może dlatego, że nie z każdego sprawcy można ściągnąć regres? Niektórzy
    tacy śmiałkowie bywają goli i wesoli.

    Tomek

  • 70. Data: 2014-02-03 19:53:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > Pisałem jak można całkiem łatwo wrzucić do budżetu państwa 0,8mld PLN
    > rocznie. Dodatkowo niejako przy okazji może zarobić postronny Kowalski.

    Masz duszę ORMOwca.

    --
    Best regards,
    RoMan