  • 351. Data: 2014-02-06 11:14:33
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Thursday, February 6, 2014, 10:07:00 AM, you wrote:

    > Czemu? Moze ma cos uwalone przy ladowaniu biorac pod uwage jego podejscie
    > do sprawnosci ladowania :-)

    Ale to naprawdę trudno zepsuć. Regulator ładowania steruje uzwojeniem
    wzbudzenia i pracuje (wbrew pozorom) impulsowo - nie przechodzi przez
    niego prąd obciążenia.

    Ile razy wymieniałeś regulator ładowania w swoich samochodach? Bo to,
    że w motocyklach się wymienia jest oczywiste - ale tam jest tyrystorowy
    crow-bar, zwierający cewki i to się straszliwie grzeje. W samochodzie
    regulacja działa na niskim prądzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 352. Data: 2014-02-06 11:28:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Ile razy wymieniałeś regulator ładowania w swoich samochodach?

    Raz - bo skonczyly sie szczotki a sa w calosci z regulatorem.

    > Bo to,
    > że w motocyklach się wymienia jest oczywiste - ale tam jest tyrystorowy
    > crow-bar, zwierający cewki i to się straszliwie grzeje. W samochodzie
    > regulacja działa na niskim prądzie.

    Akurat w moim motocyklu jest "normalny" alternator i ciesze sie z tego
    powodu ;-) Tyrystorowe to lubia sie palic jak sie pozamienia zarowki
    na LED-y, zawsze to pare W wiecej do wygrzania...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 353. Data: 2014-02-06 12:27:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Thursday, February 6, 2014, 11:28:41 AM, you wrote:

    > Raz - bo skonczyly sie szczotki

    Przez ile lat?

    > a sa w calosci z regulatorem.

    Czyli teoretycznie mogłeś wymienić same szczotki...

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 354. Data: 2014-02-06 12:40:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Przez ile lat?

    Nie wiem? U mnie samochod wtedy byl 5 lat, ale pewnie byly od nowosci.

    > Czyli teoretycznie mogłeś wymienić same szczotki...

    Teorytycznie moglem, ale przy jakiejs smiesznie niskiej cenie calosci
    wydalo mi sie nieoplacalne.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 355. Data: 2014-02-06 12:52:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    > Nie wiem? U mnie samochod wtedy byl 5 lat, ale pewnie byly od nowosci.

    Mam 15-letni samochód, w którym niedawno wymieniano łożyska
    alternatora. Szczotki jeszcze nie wymagały wymiany...

    > Teorytycznie moglem, ale przy jakiejs smiesznie niskiej cenie calosci
    > wydalo mi sie nieoplacalne.

    A nasz króliczek wymienił 3 regulatory w rok. Z powodu złego
    ładowania. Należy mu się Snickers?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 356. Data: 2014-02-06 12:59:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Mam 15-letni samochód, w którym niedawno wymieniano łożyska
    > alternatora. Szczotki jeszcze nie wymagały wymiany...

    No moj wtedy mial tyle ;-) Lozyska tez wymagaly wymiany, komutator tez
    nie byl jakis za bogaty ale olalem i jezdzi do dzis.

    > A nasz króliczek wymienił 3 regulatory w rok. Z powodu złego
    > ładowania. Należy mu się Snickers?

    No coz. Tylko czujnosc i doswiadczenie naszego kroliczka pozwolilo zapobiec
    przeladowaniu i zniszczeniu akumulatora.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 357. Data: 2014-02-06 15:46:33
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-05 18:30, Tomasz Stiller wrote:

    > Naklejka miała by zastąpić potwierdzenie zawarcia polisy, które zazwyczaj
    > każdy z nas wozi z DR. Zatem brak naklejki = brak potwierdzenia = mandat
    > za brak papieru wg. taryfikatora.

    błąd!jeśli naklejka to tylko jako dodatek - do weryfikacji.
    Reszta - czyli papierowe OC pozostaje bez zmian jako dokument.

    Jak juz wczesniej napisałem, brak naklejki to nie znaczy brak OC, co
    najwyzej jest to sygnał dla patrolu policyjnego do kontroli.
    Jak bedziesz mial OC, dokumet a do tego TU przysle Ci naklejke na szybe,
    to dla swietego spokoju ja nakleisz - np. obok naklejki z nr rej.

    Odnosnie donosicielstwa:
    - jak masz sasiada ORMOWCA, to moze sprawdzic via strone www, ze nie
    masz OC (link byl wczesniej gdzies w watku), ale system zarejestruje
    zgloszenie tylko wowczas gdy dany nr rej nie bedzie jej mial aktywnej.
    Ze zgloszeniem takim NIE POWINNO wiazac sie zadna fratyfikacja pieniezna
    dla zglaszajacego (niektorzy maja hopla by sprawdzac - bo lubia, ale nie
    mozna z tego robic precederow na zarobek!!!).

  • 358. Data: 2014-02-06 16:03:59
    Temat: Re: Jak skierować pacjenta do psychiatryka
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]
    >
    > Przecież zysk społeczny jest nie do przecenienia - żaden kierowca w
    > Polsce nie będzie już jeździł bez obowiązkowej polisy OC. Chyba, że
    > mieszka na skraju puszczy i do następnego sąsiada ma 20km.
    >
    > W razie gdyby było drożej można prewencyjnie podnieść karę za brak OC do
    > 5000pln, wtedy mamy do dyspozycji 1,25 mld na modernizacje systemu. No to
    > już powinno starczyć krewnym i znajomym królika, prawda?
    >
    > Czy to na prawdę jest tak absurdalne jak się wydaje? Czy jest tak proste,
    > że jeszcze nikt na to nie wpadł? A skoro jest takie proste, to dlaczego

    Nareszcie ktoś pomyślał. Tego nam brakowało.

  • 359. Data: 2014-02-06 16:26:30
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 06 Feb 2014 09:07:00 +0000, AZ wrote:

    > Czemu? Moze ma cos uwalone przy ladowaniu biorac pod uwage jego
    > podejscie do sprawnosci ladowania

    To akurat chyba kwestia wieku tych dwóch samochodów które miałem na
    myśli.

    Pierwszy '97r, w którym zeszłej jesieni regulator zabił aku. Totalnie się
    wygotował alternator dawał prawie 17V. Jako, że sam akumulator miał
    prawie 7 lat to machnąłem ręką, razem z regulatorem kupiłem nowy tani aku
    i zapomniałem o problemie.

    Drugi to dostawczak `01r, który jeździ na bardzo krótkich trasach, przez
    co zależało mi, żeby było tam na prawdę 14,4V. Pierwszy regulator
    uszkodził się ze starości, a drugi na obrotach dawał 14,1V - dopiero po
    kolejnej wymianie jest 14,3 - 14,4.

    Ot cała niewiarygodna historia. Myślę, że jak się jeździ złomami to od
    czasu do czasu takie numery się dzieją. Nic nadzwyczajnego.

    Tomek

  • 360. Data: 2014-02-06 16:28:54
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 06 Feb 2014 09:51:55 +0100, Wiwo wrote:

    > Przeczytaj jeszcze raz, co napisał J.F. i zastanów się, dlaczego jest to
    > mało istotne?

    To może wytłumacz mi proszę, bo ja widzę przynajmniej jedną możliwość w
    której samochód może nie trafić do bazy cepiku - w zasadzie nigdy.

    Tomek