  • 31. Data: 2013-01-09 21:35:20
    Temat: Re: Jak jest z obiektywami do Canona?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-09 18:04, Andrzej Lawa pisze:

    > Ach, ADHD i chęć poznania wszystkiego na raz bez długiego studiowania? ;)
    >
    > Też tak czasem mam... ale na prawdę lepiej się na początku skupić na
    > przestudiowaniu podstaw.

    Łatwo Ci mówić. Gdy temat jest pochłaniający, to wszystko się chce
    wiedzieć na raz :-) Jeśli tylko tak się przejawiało ADHD, to by było
    nawet pożądaną bolączką :D

  • 32. Data: 2013-01-10 01:03:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jan 2013, Mateusz Ludwin wrote:

    > Najśmieszniejsi są eksperci, którzy piszą że Nikkory Macro tym się różnią od
    > innych obiektywów, że ciemnieją jak się wysuwają do ostrzenia :D

    To ci, co nie wiedzą że Nikon (jako jedyny producent AFAIR)
    podaje "prawdziwą" jasność w trybie makro, znaczy z uwzględnieniem
    zmiany proporcji odległości (a tym samym wielkości źródła i obrazu,
    co przekłada się na "fizyczną jasność")?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2013-01-10 02:15:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

> [...]
    > zmiany proporcji odległości (a tym samym wielkości źródła i obrazu,
    > co przekłada się na "fizyczną jasność")?

    Ci sami.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 34. Data: 2013-01-10 09:02:15
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-01-09 15:23, Marek pisze:
    > Sęk w tym, że lubię utrudniać sobie życie i dążąc do perfekcji w
    > "prowadzeniu auta" nierzadko dociekam zasad działania "silnika".

    To uważaj, bo na którymś zakręcie wpadniesz na drzewo,
    analizując przejrzystość szkła przedniej szyby.
    A fotograficznie, jak będziesz myślał o technikaliach więcej
    niż o tersci zdjęcia, to dobre zrobisz tylko przypadkiem.

    JD

  • 35. Data: 2013-01-10 11:33:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-09 20:21, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze mt:

    > To jak niby zdefiniujesz ISO 100 w kontekście matrycy cyfrowej?
    >
    > ISO bezwzględne ma znaczenie tylko w JPG i w niczym innym.

    Nie wiem jak określało się czułość ISO przy filmach. Hipotetycznie
    załóżmy, że wymaga to oświetlenia przetwornika światłem o natężeniu X,
    to ISO 100 powinno wygenerować szary obraz cyfrowy o poziomie szarości
    np. 50% (obojętne czy RAW czy JPG czy TIFF). Jeśli wygeneruje
    jaśniejszy, to ISO jest większe, jeśli ciemniejszy, to ISO jest
    mniejsze. Zakładamy, ze wszelkie korekcje cyfrowe mamy wyłączone. Tak to
    sobie wyobrażam.

  • 36. Data: 2013-01-10 11:37:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-10 09:02, JD pisze:
> [...]
    > A fotograficznie, jak będziesz myślał o technikaliach więcej
    > niż o tersci zdjęcia, to dobre zrobisz tylko przypadkiem.

    Rozumiem, że zgodnie z tym twierdzeniem większość mechaników
    samochodowych jeżdżących swoimi autami do pracy już nie żyje? :-D

  • 37. Data: 2013-01-10 16:58:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    >
    > Nie w tym rzecz. Chodzi o to, że idąc do sklepu kupujesz sobie oponę
    > do auta o średnicy 15". Jakaś firma teraz stwierdza, że pod wymiarem
    > 15" sprzeda 14". Wnosisz reklamację a oni odpowiedzą "myśl w
    > kategoriach bezwzględnych". Weź scyzoryk i powiększ sobie otwór o 1
    > cal. To nie tak powinno wyglądać. Jednostka miary powinna coś sobą
    > reprezentować. Nie powinno być tak, że ISO 100 w jednym body daje
    > zdjęcia o jasności takiej jak ISO 200 w innym. Stąd moja frustracja.
    > Zgodzę się, że "scyzoryk" w naszej branży jest łatwiejszy w użyciu

    w sumie to można dzielić włos na czworo ale ważne jest ostatecznie, że
    aparat robi dobrze naświetlone zdjecia i tyle.

  • 38. Data: 2013-01-10 17:00:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Nie wiem jak określało się czułość ISO przy filmach.

    no i w tym momencie myślę, trzeba by zakończyć tę dyskusję...

    może i nie znoszę slonia ale napisał ci dobrze...

    pa pa...

    coś wspominałeś o trolowaniu ;-)

  • 39. Data: 2013-01-10 17:02:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    >
    > Sęk w tym, że lubię utrudniać sobie życie i dążąc do perfekcji w
    > "prowadzeniu auta" nierzadko dociekam zasad działania "silnika".

    to może poświęć trochę czasu na przestudiowanie literatury bardziej naukowej
    (sporo teorii jest w STARYCH książkach o fotografii).

  • 40. Data: 2013-01-10 17:03:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Rozumiem, że zgodnie z tym twierdzeniem większość mechaników
    > samochodowych jeżdżących swoimi autami do pracy już nie żyje? :-D

    ale ty nie jesteś mechanikiem samochodowym anie też specem od fotografii...