  • 41. Data: 2013-01-10 18:49:27
    Temat: Re: Jak jest z obiektywami do Canona?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-10 17:00, Marek Dyjor pisze:

    > coś wspominałeś o trolowaniu ;-)

    Masz rację :-) Proponuję EOT bo dyskusja staje się nieprzyzwoita :-D

  • 42. Data: 2013-01-10 19:03:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-10 16:58, Marek Dyjor pisze:

    > w sumie to można dzielić włos na czworo ale ważne jest ostatecznie, że
    > aparat robi dobrze naświetlone zdjecia i tyle.

    Problem w tym, że zawsze uczono mnie aby dobrze zdefiniować pojęcie
    zanim zacznie się o nim dyskutować. W optyce, a przynajmniej w
    fotografii wygląda na to, że pojęcia są bardzo nieprecyzyjne, mgliste,
    wręcz stanowią poetycką przenośnię. Czułość ISO, która nie ma nic z
    normą ISO wspólnego; jasność, która nie do końca jasność wyraża.
    Zetknięcie takiego podejścia z moim nawet podświadomym dążeniem do
    precyzji stosowanych terminów zaowocowało wzajemnym niezrozumieniem w
    dyskusji. Zaczynam łapać powoli różnicę "fotograficznych umysłów"
    względem moich nawyków :-) Masz rację, skupię się na zdjęciach bez
    wnikania co i jak działa.

  • 43. Data: 2013-01-10 19:04:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-10 17:03, Marek Dyjor pisze:

    > ale ty nie jesteś mechanikiem samochodowym anie też specem od fotografii...

    No ale mam ambicję zostać tym drugim :)

  • 44. Data: 2013-01-10 19:43:53
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-01-10 19:04, Marek pisze:

    > No ale mam ambicję zostać tym drugim :)

    Drugi etap trollowania, to pokazywanie zdjęć i pytanie co poprawić.
    Pierwszy, techniczny etap zdałeś, przynajmniej u mnie ;)

    JD

  • 45. Data: 2013-01-10 20:13:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > No ale mam ambicję zostać tym drugim :)

    dam ci dobrą radę...

    Jeśli chcesz zostać ekspertem od fotografi to najpierw poświęć sporo swojego
    własnego czasu na zgłębianie wiedzy.

  • 46. Data: 2013-01-10 20:40:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-10 19:43, JD pisze:

    > Drugi etap trollowania, to pokazywanie zdjęć i pytanie co poprawić.
    > Pierwszy, techniczny etap zdałeś, przynajmniej u mnie ;)

    hahaha dzięki :-)
    Dyplom faksem poproszę przesłać :-D

  • 47. Data: 2013-01-10 20:44:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-10 20:13, Marek Dyjor pisze:

    > dam ci dobrą radę...
    >
    > Jeśli chcesz zostać ekspertem od fotografi to najpierw poświęć sporo
    > swojego własnego czasu na zgłębianie wiedzy.

    Uzupełnię:
    "i nie zadawaj pytań technicznych na forum fotograficznym" :-D

    Naturalnie zgłębiam powoli wiedzę. Sporo lektury przede mną... To bardzo
    ciekawa tematyka. Żeby ten sprzęt był trochę tańszy jeszcze... ;-)

  • 48. Data: 2013-01-10 20:53:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek:

    > Nie wiem jak określało się czułość ISO przy filmach. Hipotetycznie
    > załóżmy, że wymaga to oświetlenia przetwornika światłem o natężeniu X,
    > to ISO 100 powinno wygenerować szary obraz cyfrowy o poziomie szarości
    > np. 50% (obojętne czy RAW czy JPG czy TIFF). Jeśli wygeneruje
    > jaśniejszy, to ISO jest większe, jeśli ciemniejszy, to ISO jest
    > mniejsze. Zakładamy, ze wszelkie korekcje cyfrowe mamy wyłączone. Tak to
    > sobie wyobrażam.

    Na matrycy nie ma czegoś takiego, jak szarość o określonej wartości.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 49. Data: 2013-01-10 21:27:18
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-01-10 20:40, Marek pisze:

    > hahaha dzięki :-)
    > Dyplom faksem poproszę przesłać :-D

    Podaj numer.

    JD

  • 50. Data: 2013-01-10 21:32:30
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 19:03:27 +0100, Marek napisał(a):

    [...]
> [...]
    > dyskusji. Zaczynam łapać powoli różnicę "fotograficznych umysłów"
    > względem moich nawyków :-) Masz rację, skupię się na zdjęciach bez

    Za bardzo starasz się podejść matematycznie do problemu. Teoria jest
    teorią, a praktyka - praktyką. Teoria mówi co to jest "czułość ISO/DIN",
    a praktyka pokazuje, że producenci żonglują sobie tym jak chcą, byle
    efekt był odpowiedni (wyższe ISO pozwala na krótszy czas, mniejszy otwór
    przysłony, etc. - przy zachowaniu rozsądnej jakości zdjęcia). W związku
    z tym nie należy się przejmować teorią, a badać jaki efekt daje
    konkretny model aparatu. Tyle ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski