  • 21. Data: 2013-04-01 17:57:58
    Temat: Re: Jak działa pióro
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Apr 2013 01:44:32 +0200, Piotrne napisał(a):
    > Tylko czy takie coś (kamera i procesor obrazu, odtwarzacz,
    > pamięć na treść 24 książeczek) zmieści się w 99 złotych?

    Kartki grube,wiec tresci nie ma tam duzo - zapewne sie w byle odtwarzaczu
    zmiesci.

    Ale sposob odczytu jest ciekawy .. nadrukowali jakis kod IR, czy w kartonie
    ukryte cos co umozliwia okreslenie pozycji ?

    Hm, 99zl ... musi to byc jakis prosty pomysl :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-04-01 19:08:03
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-01 17:57, J.F. pisze:

    > Hm, 99zl ... musi to byc jakis prosty pomysl :-)

    OK, kupię to i sprawdzę... Po przejrzeniu materiałów wydaje mi się,
    że to jednak nie jest proste i w środku musi być rozpoznawacz
    kodów 2D. Których nie udało mi się zauważyć w książeczce.

    Może udało się użyć do tego części myszki optycznej?
    Kamerka ma tam trochę małą rozdzielczość (1000 pikseli),
    za to może być szybka: 6000 fps. Są różne projekty
    stosujące te kamerki:
    Using the Optical Mouse Sensor as a Two-Euro Counterfeit
    Coin Detector
    http://www.mdpi.com/1424-8220/9/9/7083/pdf

    P.

  • 23. Data: 2013-04-01 19:22:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Apr 2013 19:08:03 +0200, Piotrne napisał(a):
    > OK, kupię to i sprawdzę...

    A nie ma gdzies wystawionego ?
    Droga ta ciekawosc ... no chyba ze dla przyjemnosci dziecka :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-04-01 21:47:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Bo jest, już podałem linka: http://www.talkpens.com/faq/2012/0320/131.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2013-04-02 17:35:26
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-31 21:07, Piotrne pisze:
    > Ogólnie: na różnych stronach są wyróżnione małe pola
    > (o średnicy kilku milimetrów), których dotknięcie
    > ma powodować odtworzenie jakiegoś dźwięku lub tekstu.
    > Mają tak też działać większe obszary, np. zadrukowane
    > tekstem. Na ostatniej stronie jest wydrukowana klawiatura
    > muzyczna, na której można coś zagrać piórem.

    Zmierz omomierzem, czy te pola dotykowe nie mają przypadkiem różnej
    rezystywności. Zmierzyć rezystancję między elektrodami z dokładnością
    4-5bitów to nie problem.
    pzdr
    JS

  • 26. Data: 2013-04-02 22:32:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    JS <b...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Zmierz omomierzem, czy te pola dotykowe nie mają przypadkiem różnej
    > rezystywności. Zmierzyć rezystancję między elektrodami z dokładnością
> [...]

    W jaki sposób pióro mierzyłoby rezystywność między elektrodami, skoro dotyka
    tylko jednej?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 27. Data: 2013-04-03 10:32:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kjffa3$461$1@news.icpnet.pl...

    > W jaki sposób pióro mierzyłoby rezystywność między elektrodami, skoro
    > dotyka tylko jednej?

    Dawniejsza wersja tego typu magicznego pióra miała dwie elektrody.
    Środkowa (jak wkład od długopisu) cofała się przy nacisku i testowanego
    punktu dotykała też obudowa.
    Wtedy przy prawidłowych odpowiedziach były przewodzące czarne punkty, a przy
    nieprawidłowych nie przewodzące.
    Patrząc pod światło dawało się te punkty odróżnić optycznie.
    P.G.

  • 28. Data: 2013-04-03 14:34:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tam nie ma żadnych otworów ani metalizowanych pól. Są kartonowe
    > strony książki, całkiem gładkie. Zajrzyj pod podany link - są filmiki
    > z demonstracją. Nie chodzi też o piszczenie, ale o odtwarzanie _różnych_
    > tekstów i dźwięków zależnie od dotkniętego pola. Pól jest od kilku
    > do kilkudziesięciu na stronie, stron jest kilkanaście,
    > różnych książeczek jest 24.

    Spróbowałeś zbliżać jakiś magnes? W piórze może być magnesik...