  • 41. Data: 2011-12-10 21:44:12
    Temat: Re: Jak byście zachowali się na takim skrzyżowaniu?
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    ikaros30 napisal:

    > Gdybym był zwolennikiem
    > teorii spiskowych, to podejrzewał bym, że zaprojektowali je fachowcy
    > z WORDU dla własnych potrzeb, ale niestety powstało ono dużo
    > wcześniej niż WORD.

    IMHO to skrzyzowanie jest wadliwie zaprojektowane i "zle wspolpracuje" z
    sygnalizacja swietlna. Bo skoro spelnienie tego:
    "Sygnal zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
    1) [...]
    2) ze wzgledu na warunki ruchu na skrzyzowaniu lub za nim opuszczenie
    skrzyzowania nie byloby mozliwe przed zakonczeniem nadawania sygnalu
    zielonego."
    wymagaloby na tym skrzyzowaniu oczekiwania na lewoskret kilku a moze
    kilkunastu cykli swiatel ze wzgledu na natezenie ruchu na kierunku
    zachod-wschod to powinien tam byc osobny pas do lewoskretu z sygnalizatorem
    S3 (ze strzalka).
    W obecnej sytuacji teoretycznie widzac samochody czekajace z drugiej strony
    do jazdy prosto nie powinno sie wyjezdzac za sygnalizator (z powodu
    powyzszego przepisu). Mozna by to zrobic tylko wtedy, kiedy droga z
    naprzeciwka jest pusta. Ale tutaj pewnie bedziemy w konflikcie z innymi
    przepisami o plynnosci jazdy, itp. W praktyce w trakcie egzaminu to
    skrzyzowanie zalezy calkowicie od humoru egzaminatora ;)

    --
    dremka

  • 42. Data: 2011-12-10 21:50:57
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 20:17:34 +0100, Karolek napisał(a):

    > Nie przeczytales zatem tego watku.
    > Ale powtorze.
    > Te swiatla na ktorych stala przed przejsciem dla pieszych, juz jej nie
    > obowiazuja w sytuacji kiedy jest na odcinku od tych swiatel do tych
    > "trojkacikow" i tak samo jadacych w nastepnej kolejnosci.
    > Blad wiekszosci ludzi tu piszacych polega na tym, ze utozsamiaja ten
    > sygnalizator z pierwszenstwem na skrzyzowaniu, a to nie jest prawda.
    > W praktyce te swiatla odnosza sie tylko i wylacznie do przejscia dla
    > pieszych.

    Nie wydaje Ci się dziwne, że na wszystkich innych wjazdach na to
    skrzyżowanie jest sygnalizacja świetlna o dostępności wjazdu na
    skrzyżowanie, a akurat na tym wjeździe miało by jej nie być? Ja czytałem
    ten wątek ale Ty chyba nie oglądałeś tej fotki. Dla tego kierunku wjazdu na
    skrzyżowanie sygnalizator stoi akurat za przejściem dla pieszych. Według
    mnie informuje on po prostu o tym, że dotyczy TEŻ przejścia dla pieszych i
    nic więcej.

    --
    i...@w...pl

  • 43. Data: 2011-12-10 22:02:01
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 21:44:12 +0100, dremka napisał(a):

> [...]
    > przepisami o plynnosci jazdy, itp. W praktyce w trakcie egzaminu to
    > skrzyzowanie zalezy calkowicie od humoru egzaminatora ;)

    Moja wersja jest taka sama i tego będę się trzymał!:) Takiego czegoś nie
    wymyślił chyba nawet Stalin dla swoich przeciwników. Nigdy nie
    przejeżdżałem przez to skrzyżowanie w tym kierunku, bo mało kto jeździ z
    Rybnika do ... Rybnika a nawet jak ma taką potrzebę to wcześniej skręca na
    rondzie w lesie. Ale jutro przejadę się tam specjalnie po to, żeby obejrzeć
    to dokładnie z żoną jako kamerzystką. Nie trzeba być wielkim fachowcem,
    żeby nawet oglądając wygląd z satelity stwierdzić, że to skrzyżowanie jest
    do d..y. Szkoda tylko, że goście z WORDU to wykorzystują w tak chamski
    sposób.

    --
    i...@w...pl

  • 44. Data: 2011-12-10 22:21:46
    Od: z <z...@g...pl>

    Karolek pisze:

    > Sadze iz powinny i malo tego, sadze iz takie sa.
    > Niezrozumienie wynika z tego, ze nikt tego cholernego PoRDu nie przeczytal.
    > Ludzie jezdza na czuja i potem wychodza takie kwiatki.

    Nawet przyjmując Twoje założenie (wolno Ci takie mieć) to nie przystają
    do rzeczywistości. Tak samo jak nie przystaje do rzeczywistości samochód
    nauki jazdy w godzinach szczytu który jest niezdecydowany w swoim
    działaniu i porusza się o rząd wielkości wolniej :-) niż reszta. I to
    nawet zakładając stosowanie się tej reszty do przepisów.
    Zdarza mi się często przedzierać się przez stada "L-ek" (nawet 6) Ruszać
    z miejsca to trzeba się uczyć na placu.
    Jak delikwent zastanawia się jaki bieg wrzucić to kiedy ma ogarniać
    rzeczywistość dookoła o próbie interpretacji sprzecznych paragrafów nie
    wspominając.

  • 45. Data: 2011-12-10 22:30:29
    Od: z <z...@g...pl>

    ikaros30 pisze:

    > 3) Mam pośrednie pretensje do jej instruktorów. Żona znała to skrxyżowanie,
    > wiedzieliśmy oboje jeszcze od czasu egzaminów synów, że na tym skrzyżowaniu
    > oblewa 90% zdających. Żona pytała się instruktorów jak w końcu ma się tam
    > zachować. Żaden z trzech nie był w stanie udzielić jej jednoznacznej
    > odpowiedzi! Jeden stwierdził, że to zależy wyłącznie od widzimisię
    > egzaminatora.

    No w mordę wybornie. Albo instruktorom jest tak na rękę (wyciągnąć
    konsekwencje służbowe) albo przepisy do poprawki (podać nazwiska osłów
    co to uchwalili).
    Dalej to już szkoda gadać.

  • 46. Data: 2011-12-10 23:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 19:26:45 +0100, Karolek napisał(a):

    > Art. 25 pkt. 4

    Tylko ci z lewej, bo tym z prawej nie blokuje przejazdu :-)

    > Ale dla tych na poprzecznej, a nie dla tej kobiety, ktora stala przed
    > tymi "trojkacikami" :>
    >>
    > A skad taki wniosek?

    A jak to sobie wyobrazasz - skrzyzowanie, na jednej drodze swiatla, na
    drugiej tylko znak podporzadkowania ?

    W sumie - czemu nie, ale widziales gdzies takie w kraju ? Jakies
    rozporzadzenie pewnie zabrania - swiatla jak juz sa, to wszedzie.

    J,

  • 47. Data: 2011-12-10 23:23:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 13:38:10 +0100, ikaros30 napisał(a):

    > ruszyły też samochody z kierunków poprzecznych. Egzaminator kazał jej
    > zatrzymać się na środku skrzyżowania i przesiąść się na miejsce pasażera
    > kończąc egzamin. W protokole napisał, że doprowadziła do narażenia zdrowia
    > i życia innych użytkowników drogi.

    No to się odwoływać.

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2011-12-10 23:40:32
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-12-10 23:12, J.F. pisze:

    > Tylko ci z lewej, bo tym z prawej nie blokuje przejazdu :-)

    A to juz zalezy jak sie zatrzyma na tej drodze :>
    Tak czy inaczej stojac na skrzyzowaniu nie powinna obawiac sie
    wymuszenia pierwszenstwa, a co najwyzej blokowania ruchu :>

    > A jak to sobie wyobrazasz - skrzyzowanie, na jednej drodze swiatla, na
    > drugiej tylko znak podporzadkowania ?

    Czemu nie. Znam takie miejsca.

    > W sumie - czemu nie, ale widziales gdzies takie w kraju ? Jakies
    > rozporzadzenie pewnie zabrania - swiatla jak juz sa, to wszedzie.

    Nie dosc, ze widzialem, to prawie codziennie przejezdzam.
    O tu np. http://tnij.org/okzo
    Ogolnie rozwiazanie nie jest zle o ile ludzie znaja przepisy.

    --
    Karolek

  • 49. Data: 2011-12-10 23:44:04
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-12-10 22:21, z pisze:

> [...]
    > Jak delikwent zastanawia się jaki bieg wrzucić to kiedy ma ogarniać
    > rzeczywistość dookoła o próbie interpretacji sprzecznych paragrafów nie

    Pelna zgoda, szczegolnie co do L-ek.
    Ale ja sobie to tlumacze tak, wynajem placu manewrowego kosztuje, wiec
    wynajmuja na spole z innymi, albo za maly, aby wszyscy mogli na nim
    naraz sie poruszac w ramach jednej szkoly, wiec wala na publiczne drogi
    bo tam jest za darmo... a potem sie trzeba uczyc cierpliwosci na drodze ;>

    --
    Karolek

  • 50. Data: 2011-12-10 23:49:24
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-12-10 21:50, ikaros30 pisze:

    > Nie wydaje Ci się dziwne, że na wszystkich innych wjazdach na to
    > skrzyżowanie jest sygnalizacja świetlna o dostępności wjazdu na
    > skrzyżowanie, a akurat na tym wjeździe miało by jej nie być?

    Nie. Za to dziwne wydaje mi sie utozsamianie sygnalizacji swietlnej z
    pierwszenstwem na skrzyzowaniu.

    > Ja czytałem
    > ten wątek ale Ty chyba nie oglądałeś tej fotki.

    Ogladalem.

> [...]
    > mnie informuje on po prostu o tym, że dotyczy TEŻ przejścia dla pieszych i

    Przed, a nie za przejsciem, jakby byl za przejsciem to nie dotyczylby
    przejscia :P
    A jest przed.
    Wyobraz sobie taka sytuacje ze ten odcinek od przejscia do "trojkacikow"
    ma dlugosc 20km, czy dalej uwazasz ze wazne dla ciebie bedzie jakie bylo
    gdzies tam ponad 20km wstecz swiatlo przed przejsciem dla pieszych? :>
    Oczywiscie, ze nie i tak musisz traktowac ta sytuacje.

    --
    Karolek