  • 51. Data: 2012-03-15 22:38:30
    Temat: Re: Iphone [:)]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Mar 2012 21:21:55 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):
    > Jaka paranoja? Radio jest radio - od przydzielania częstotliwości jest
    > lokalny regulator.

    paranoja ze sie nie potrafili dogadac na calym swiecie, szczegolnie w tych
    wysokich pasmach, ktore raczej nie byly zajete.
    I paranoja ze w taki drobnych roznicach trwaja, szczegolnie jesli chodzi o
    sprzet przenosny.

    > Ciekawy jestem, czy gdyby Twój telewizor czy komórkę
    > skutecznie zakłócał jakiś Zulus, też byś mówił o paranoi.

    Moj telewizor najbardziej zakloca sasiedni blok :-)

    > Z nokiami tak nie jest, chociaż np. jakieś modele nie mogą pracować np. we

    No przeciez pisales ze europie uzywa sie kanalu 13 do wifi, a w usa nie
    wolno. Nokie europejskie nie uzywaja, czy sobie rozpoznaja kraj pobytu ?

    > Francji. iPhone;y powinny same się ograniczać w zależności od kraju pobytu.
    > Lepszy numer byl np. w Egipcie z urządzeniami GPS. Przez lata były zakazane
    > (odbiorniki, nie nadajniki ;-).

    No i dlatego paranoja. Ale oni juz obalili ten rezim :-)

    J.

  • 52. Data: 2012-03-16 00:17:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wysokich pasmach, ktore raczej nie byly zajete.
    > I paranoja ze w taki drobnych roznicach trwaja, szczegolnie jesli chodzi o

    Właśnie szczególnie wysokie pasma są rozdrobnione. Kiedyś nie zajmowano się
    nimi globalnie, uważano, że mają za mały zasięg, żeby móc w jakikolwiek
    sposób oddziaływać międzynarowodo. Ale kiedyś również nie myślano o tym, że
    każdy człowiek będzie podróżował ze sprzętem, który wtedy miał rozmiary
    kontenera czterdziestostopowego ;-)

    Dodatkowo każdy kontynent rozwijał się niejako niezaleznie. Porównaj
    czestotliwości komórkowe obu Ameryk z Europą czy Azją. Dopiero w Afryce
    Europejczykom udało się "skolonizować" eter na wzór i podobieństwo swoje
    ;-)

    Zresztą u nas też był (i nadal jest) burdel. Przecież międzynarodowo
    standaryzowane częstotliwości komórkowe też były przeznaczone dla wojska
    czy służb policyjnych. W paśmie 1800 MHz nadal coś tam działa.

    > No przeciez pisales ze europie uzywa sie kanalu 13 do wifi, a w usa nie
    > wolno. Nokie europejskie nie uzywaja, czy sobie rozpoznaja kraj pobytu ?

    nokie były produkowane na region, bez możliwości przełaczania. Teraz chyba
    nadal tak jest.

  • 53. Data: 2012-03-16 00:24:08
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia 16 Mar 2012 01:17:58 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > nokie były produkowane na region, bez możliwości przełaczania. Teraz chyba
    > nadal tak jest.

    Po czym okazało się, że w większości przypadkow wystarczyło wgrać inny
    firmware - tyle, że możliwość tegoż pojawiła się bardzo późno.
    ZTCP to nawet była możliwość przeróbki 5130 na 5110 (tej pierwszej) i na
    odwrót. Ciekawe ile osób pamięta czym się różniły te dwa telefony :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 54. Data: 2012-03-16 03:43:17
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu Pt 16 03 2012 1:24, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > ZTCP to nawet była możliwość przeróbki 5130 na 5110 (tej pierwszej) i na
    > odwrót. Ciekawe ile osób pamięta czym się różniły te dwa telefony :-)

    5130 - 1800 MHz
    5110 - 900 MHz :-P
    Co wygrałem?

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 55. Data: 2012-03-16 09:08:30
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 16 Mar 2012 04:43:17 +0100, ALEX MR napisał(a):

    > 5130 - 1800 MHz
    > 5110 - 900 MHz :-P
    > Co wygrałem?

    Wikipedia się nie liczy :-P

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 56. Data: 2012-03-16 09:38:23
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-15, o godz. 20:19:35
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > I co - sprawdzaja na granicach wersje oprogramowania, sprawdzaja
    > emisje, czy wystarczyl im "gest dobrej woli" ze strony Apple ?

    Jak to w biznesie - wystarczyło że firma zadeklarowała że nowy soft ma
    odpowiednie ustawienia. Niemniej jednak jeśli przyłapano użytkownika
    łamiącego miejscowe regulacje to go karano - to tylko otwierało furtkę
    legalnego importu ale nei zdejmowało z końcowego użytkownika
    konieczności dostosowania się do lokalnych norm prawnych.

    > Paranoja z tymi przepisami radiowymi.

    Ciekawe czy jeśli sąsiad swoją transmisją radiową zakłócał Ci radio,
    WiFi, TV czy co tam wykorzystujesz też byś to nazwał paranoją czy
    raczej szukał sposobu by taka transmisję zlikwidować.

    Zdrówko

  • 57. Data: 2012-03-16 09:43:53
    Temat: Re: I... [:)]
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-15, o godz. 19:22:44
    John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

    > Ale to telefon jest, który zasadniczo nie organizuje sieci a
    > urządzenia organizujące sieci mają wybór kraju by dopasować się do
    > lokalnych uwarunkowań.

    iPhone ma tryb hotspot w systemie.

    Zdrówko

  • 58. Data: 2012-03-16 09:44:07
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 16 Mar 2012 10:38:23 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > legalnego importu ale nei zdejmowało z końcowego użytkownika
    > konieczności dostosowania się do lokalnych norm prawnych.

    Nie w biznesie, tylko taka praktyka prawna. Przypominam, że od lat
    identyczne podejście obowiązuje w UE: to importer/producent oświadcza że
    urządzenie jest zgodne z obowiązującymi przepisami i to wystarcza do
    wprowadzenia na rynek.
    Jeżeli w razie kontroli okaże się, że nie jest jednak zgodne, to
    oświadczenie jest unieważniane i ma obowiązek wycofać produkty i zwrócić
    kasę klientom

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

  • 59. Data: 2012-03-16 11:33:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

> [...]
    > ZTCP to nawet była możliwość przeróbki 5130 na 5110 (tej pierwszej) i na
    > odwrót. Ciekawe ile osób pamięta czym się różniły te dwa telefony :-)

    W to jakoś nie chce mi się wierzyć, pamiętając KIEDY weszły do sprzedaży.

  • 60. Data: 2012-03-16 11:44:08
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia 16 Mar 2012 12:33:56 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > W to jakoś nie chce mi się wierzyć, pamiętając KIEDY weszły do sprzedaży.

    A jednak - choć stuprocentowej pewności nie mam, bo wtedy nie flashowało
    się przez USB z windows tylko Griffinem przez złącze serwisowe. Griffin na
    początku kosztował fortunę, więc mało kto go miał - więc bardzo mało kto to
    robił.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Paweł