eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaInżynier który chce się uczyć więcej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 21. Data: 2009-05-15 08:36:22
    Temat: Re: Inynier ktry chce si uczy wicej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 May, 00:40, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Co zas robi Pan Juziu i Pan Kaziu z warsztatu blacharskiego w
    > Kiczydowku

    Yanki też kombinują: http://hackaday.com/2009/05/14/disabling-gms-manual-
    skip-shift/

    Konrad


  • 22. Data: 2009-05-15 13:47:00
    Temat: Re: Inynier ktry chce si uczy wicej
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 15 May 2009 01:36:22 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >On 15 May, 00:40, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> Co zas robi Pan Juziu i Pan Kaziu z warsztatu blacharskiego w
    >> Kiczydowku
    >
    >Yanki też kombinują: http://hackaday.com/2009/05/14/disabling-gms-manual-
    skip-shift/
    >
    >Konrad

    Oczywiscie. To oni produkuja te "resetters kits">

    A.L.


  • 23. Data: 2009-05-15 14:02:41
    Temat: Re: Inynier ktry chce si uczy wicej
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 15 May 2009 01:22:25 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >On 14 May, 21:25, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> Nie ponosze odpowiedzialnosc iza to co bylo jakis czas temu w Polsce
    >
    >No dobra, to było kiedyś. I na dodatek w Polsce :-)
    >A teraz? Czy stosowanie określonych rozwiązań jest uregulowane
    >przepisami, czy to tylko wola i budżet producenta? Czy hinduski Nano
    >też ma taki komputer?
    >Konrad

    W USA takie rzeczy jak poduszki, pasy, kontrola emisji, ABS regulowane
    sa przez przepisy federalne. Roznego rodzaju "manipulacje" przy tych
    urzdzeniach, wymiana na regenerowane itede sa przestepstwem
    federalnym, a urzadzenia jako takie musza byc certyfikowane

    Inne kraja zapewne reguluja to po swojemu

    A.L.


  • 24. Data: 2009-05-15 22:32:00
    Temat: Re: Inynier ktry chce si uczy wicej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 Maj, 15:02, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > On Fri, 15 May 2009 01:22:25 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    >
    > <a...@g...com> wrote:
    > >On 14 May, 21:25, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > >> Nie ponosze odpowiedzialnosc iza to co bylo jakis czas temu w Polsce
    >
    > >No dobra, to było kiedyś. I na dodatek w Polsce :-)
    > >A teraz? Czy stosowanie określonych rozwiązań jest uregulowane
    > >przepisami, czy to tylko wola i budżet producenta? Czy hinduski Nano
    > >też ma taki komputer?
    > >Konrad
    >
    > W USA takie rzeczy jak poduszki, pasy, kontrola emisji, ABS regulowane
    > sa przez przepisy federalne. Roznego rodzaju "manipulacje" przy tych
    > urzdzeniach, wymiana na regenerowane itede sa przestepstwem
    > federalnym, a urzadzenia jako takie musza byc certyfikowane
    >
    > Inne kraja zapewne reguluja to po swojemu

    OK, ale czy te przepisy regulują jakie rozwiązanie sprzętowe i
    programowe tą poduszką steruje, czy panuje wolna amerykanka? Bo
    przepisy federalne ze zbytniej szczegółowości to raczej nie słyną, a o
    dowolnej interpretacji prawa w FBI to sami Amerykanie filmy kręcą...
    Konrad


  • 25. Data: 2009-05-16 00:48:38
    Temat: Re: Inynier ktry chce si uczy wicej
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 15 May 2009 15:32:00 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >On 15 Maj, 15:02, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> On Fri, 15 May 2009 01:22:25 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    >>
    >> <a...@g...com> wrote:
    >> >On 14 May, 21:25, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> >> Nie ponosze odpowiedzialnosc iza to co bylo jakis czas temu w Polsce
    >>
    >> >No dobra, to było kiedyś. I na dodatek w Polsce :-)
    >> >A teraz? Czy stosowanie określonych rozwiązań jest uregulowane
    >> >przepisami, czy to tylko wola i budżet producenta? Czy hinduski Nano
    >> >też ma taki komputer?
    >> >Konrad
    >>
    >> W USA takie rzeczy jak poduszki, pasy, kontrola emisji, ABS regulowane
    >> sa przez przepisy federalne. Roznego rodzaju "manipulacje" przy tych
    >> urzdzeniach, wymiana na regenerowane itede sa przestepstwem
    >> federalnym, a urzadzenia jako takie musza byc certyfikowane
    >>
    >> Inne kraja zapewne reguluja to po swojemu
    >
    >OK, ale czy te przepisy regulują jakie rozwiązanie sprzętowe i
    >programowe tą poduszką steruje, czy panuje wolna amerykanka?

    O ile sie orientuje, specyfikacje sa "behawioralne", to znaczy sprzet
    musi przejsc okreslone testy i miec okreslona niezawodnosc

    > Bo
    >przepisy federalne ze zbytniej szczegółowości to raczej nie słyną, a o
    >dowolnej interpretacji prawa w FBI to sami Amerykanie filmy kręcą...
    >Konrad

    Nei wiem co ma Pan na mysli i na jakiej podstawie. Polskie "urban
    legens"?.. Zapewniam ze przestrzegania prawa to Polacy powinni sie
    uczyc od Amerykanow, i zapewne zajmie im to nastepne 70 lat. Do 100 w
    porywie. Jak dobrze pojdzie

    A.L.


  • 26. Data: 2009-05-16 07:28:35
    Temat: Re: Inynier ktry chce si uczy wicej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 16 Maj, 01:48, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > O ile sie orientuje, specyfikacje sa "behawioralne", to znaczy sprzet
    > musi przejsc okreslone testy i miec okreslona niezawodnosc

    Aha, czyli teoretycznie da się to zrobić bez żadnej elektroniki i tego
    super softu.

    >
    > > Bo
    > >przepisy federalne ze zbytniej szczegółowości to raczej nie słyną, a o
    > >dowolnej interpretacji prawa w FBI to sami Amerykanie filmy kręcą...
    > >Konrad
    >
    > Nei wiem co ma Pan na mysli i na jakiej podstawie. Polskie "urban
    > legens"?.. Zapewniam ze przestrzegania prawa to Polacy powinni sie
    > uczyc od Amerykanow, i zapewne zajmie im to nastepne 70 lat. Do 100 w
    > porywie. Jak dobrze pojdzie

    Polacy za komuny, kiedy byli poddanymi radzieckiego imperium, też
    całkiem nieźle prawa przestrzegali, prawda?
    Konrad


  • 27. Data: 2009-05-16 20:42:15
    Temat: Re: Inżynier który chce się uczyć więcej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    jowar pisze:

    > Oczywiście zapytacie czego się chce uczyć , a ja odpowiem wszystkiego
    > mechaniki, elektryki, obróbki metali drewna dosłownie wszystkiego by mieć z
    > tego hobby prócz monotnnej pracy.

    Ja np. sobie kupiłem rajdowe Cinquecento ;)
    Obróbki drewna jeszcze nie było, ale reszta już tak :)


  • 28. Data: 2009-05-16 20:49:55
    Temat: Re: In?ynier który chce sie uczyae wiecej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Konrad Anikiel pisze:
    > On 12 May, 13:34, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> P.S> No i zamiast waterklozetow powinnismy porocic do slawojek.
    >> Komorki tez niepotzrebne. Stare telefony na druty bylo OK. Komorki
    >> tylko robia promieniowania
    >
    > Hehe, poszedł Pan szeroko :-)
    > Jakiś czas temu był przypadek, kiedy w kompletnie elektronicznym
    > samochodzie na niemieckiej autostradzie silnik zablokował się na max.
    > mocy, hamulce nie reagowały, kierowca nie był w stanie wyłączyć
    > silnika- zadzwonił na policję, która eskortowała go pędzącego 250kph
    > przez pół Niemiec, aż się skończyło paliwo w ogromniastym zbiorniku.
    > Myślę że kierowca po tej przejażdżce mógłby nie od razu zrozumieć co
    > ma Pan na myśli :-)
    > Konrad
    > PS no tak, na policję zadzwonił komórką. Elektroniczną!

    Znając przypadłości samochodów, to akurat takie coś jest możliwe, nawet
    dość często spotykane, ale z powodu jak najbardziej mechanicznej awarii.

    Tzn. pomijając tą jazdę "przez pół Niemiec".

    W samochodzie z silnikiem diesla wystarczy że uszkodzeniu ulegnie
    łożysko turbosprężarki i zacznie lać olej do kolektora dolotowego.
    Łopatki sprężarki zadbają o wymieszanie oleju z powietrzem, silnik się
    taką mieszanką doskonale napędzi, w przypadku automatycznej skrzyni
    biegów samochód będzie nie do zatrzymania aż nie skończy się olej i
    silnik się nie zatrze.

    Nastąpi to szybciej niż po przejechaniu połowy Niemiec, ale wrażenia
    kierowcy którego silnik nagle dostanie 2x takiej mocy jaką miał
    zazwyczaj, a silnik który zazwyczaj dostawał odcięcia w okolicach
    4500rpm nagle rozpędzi się do 10000rpm - bezcenne.


  • 29. Data: 2009-05-16 21:03:58
    Temat: Re: Inynier ktry chce si uczy wicej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Agent 0700 pisze:
    >> I wrocic do czasy gdy spalalo sie 20 litrow na 100 km i za samochodem
    >> ciagnela sie chmora dymu.
    >
    > Golf 1/2 nie ma elektroniki i nie spala 20 litrów i za dużo dymu też nie ma,
    > chyba, że stary szrot.
    >
    > Wiem bo miałem.

    Bez sondy lambda i elektronicznej regulacji mieszanki nie da się
    utrzymać precyzyjnego składu mieszanki, a to się przekłada na emisję
    szkodliwych substancji.

    Do tego dochodzi też kwestia utrzymania odpowiedniej temperatury spalania.

    Oczywiście jest elektronika i elektronika - można wszystko zrzucić na
    mikroprocesor który to obliczy, albo użyć coś prostszego - np. gaźniki
    sterowane sondą lambda.

    Niemniej to jest elektronika.


    >> hamulcow ABS i paru rzeczy jakby zwiekszajacych bezpieczenstwo
    >
    > Do ABS i innych takich potrzeba elektroniki

    Do tych obecnych potrzeba.
    Do takich które były stosowane w okolicach II wojny światowej w
    samolotach pewnie nie było to konieczne, tyle że to trochę nie ten zasób
    funkcjonalności.

    > , ale np. aparaty zapłonowe bez
    > elektroniki dawały radę i były bezawaryjne, zużywały się tylko, ale wymiana
    > zożytego kosztowała grosze, a komputer sterujący kosztuje dużo.

    Wymiana i regulacja aparatu zapłonowego kosztuje grosze? W którym ASO? ;)

    Należy pamiętać że klient który kupuje samochód to tylko ten który
    kupuje nowy samochód z salonu i on nim jeździ zazwyczaj 5-6 lat i to
    przez ten czas samochód ma być sprawny i nie wymagać żadnych regulacji
    czy kombinacji.

    I dlatego samochody ewoluują ze stadium gdzie przy samochodzie się w
    miarę regularnie grzebało, czyściło styki, regulowało kąty i gaźnik, do
    takiego gdzie wszystko działa przez kilka lat, a potem najwyżej niech
    padnie i się to wymieni bo zazwyczaj jest nierozbieralne.
    Istotne z punktu widzenia jakości, żeby to się stało już temu drugiemu
    właścicielowi.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: