  • 11. Data: 2002-12-15 13:32:42
    Temat: Re: InternetDSL - porashka
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    On 12/15/2002 11:22 AM, Jacek Orlowski wrote:
> [...]
    >
    > A pisze o tym dlatego, ze problem zglosilem do BOK'u 3 dni temu, i zupel-
    > nie przy okazji dzwoniac w innej sprawie dowiedzialem sie o tym ze juz
    > cos technicy tam dopisali ("usluga bez blokady portow, klient moze do-
    > wolnie dysponowac portami") - nikt nie byl laskaw do mnie zadzwonic
    > i poinformowac. Ba! Poniewaz nadal sa okresy gdzie blokuje mi sie
    > komunikacja, dzwonie co jakis czas do BOK-u by technik zalogowal
    > sie na modem i rozwiazal problem - oczywiscie linia do technikow jest
    > zajeta, albo mowia "tak, tak, sprawdzimy - ale pozniej bo jest kolejka".

    Z filtracją portów wychodzących na tcp miałem też do czynienia.
    Filtrowanie ruchu wychodzącego jest usługą płatną i nie mozna jej
    włączyć przez "panel sterowania" na stronie WWW. Okazało się jednak że w
    moim przypadku usługa "sama się włączyła" a technicy przez 4 dni myśleli
    co to może być (oczywiście najpierw miałem restartować modem, windowsa
    itd. itp.)

    Pzdr

  • 12. Data: 2002-12-15 14:56:57
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Bartlomiej Krajewski" <a...@s...invalid> naskrobal(a) w

    > i pozostaje tylko
    > zresetowanie modemu.

    BTW reset modemu tak jak w switchu polega na odlaczeniu i przylaczeniu
    ponownie zasilania ? Czy po takim resecie lacze odrazu jest gotowe do
    pracy czy trzeba iles tam odczekac ?

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 13. Data: 2002-12-16 09:02:59
    Od: "Bartlomiej Krajewski" <a...@s...invalid>

    Slawek pisze:

    > BTW reset modemu tak jak w switchu polega na odlaczeniu i przylaczeniu
    > ponownie zasilania ? Czy po takim resecie lacze odrazu jest gotowe do
    > pracy czy trzeba iles tam odczekac ?

    Nie trzeba odłączać kabelka, można posłużyć się wyłącznikiem. :-)
    Od momentu włączenia modemu do przesłania pierwszych pakietów mija około
    minuty. Poza tym nie można modemu zresetować "softowo". Zatem jak się
    zawiesi a nikogo nie będzie w pobliżu to dupa blada...
    Dzisiaj przez dwie godziny były jeszcze takie jaja, że nie chodziło TCP.
    Tak więc mogłem sobie pingować po całym świecie, ale z żadnym z
    serwerów nie szło się połączyć. Przez ten czas łącze ani razu się nie
    zawiesiło. Jak tylko wstało TCP, modem zaliczył trzy zwisy z rzędu.

    --
    Bartłomiej Krajewski / b...@k...org / b...@k...org

  • 14. Data: 2002-12-16 09:03:04
    Od: "SCV" <"scv [NO-SPAM]"@wroc.one.pl>

    "Slawek" wrote in message:
    > BTW reset modemu tak jak w switchu polega na odlaczeniu i przylaczeniu
    > ponownie zasilania ? Czy po takim resecie lacze odrazu jest gotowe do
    > pracy czy trzeba iles tam odczekac ?

    Z tylu jest wlacznik. A wiec modem tym wylaczam i wlaczam ponownie i link
    dziala po jakiejs minucie od wlaczenia. Operacje powtarzam co kilkanascie
    minut (wtedy kiedy transfer przekroczy pewien próg, kiedy sie modem
    zawiesza, mniej wiecej 450kbps).

    SCV

  • 15. Data: 2002-12-16 11:35:47
    Od: G...@f...onet.pl

    On Mon, 16 Dec 2002 09:03:04 +0000 (UTC) I had a dream that SCV <@wroc.one.pl> wrote:
> [...]
    >dziala po jakiejs minucie od wlaczenia. Operacje powtarzam co kilkanascie
    >minut (wtedy kiedy transfer przekroczy pewien próg, kiedy sie modem

    Wczoraj ograniczyłem pasmo do 430 kbps bez bursta, a modem dalej się wiesza,
    tylko że rzadziej...

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 16. Data: 2002-12-17 18:26:08
    Od: "SCV" <s...@w...one.pl>

    <G...@f...onet.pl> wrote in message
    edu.pl...
    > Wczoraj ograniczyłem pasmo do 430 kbps bez bursta, a modem dalej się
    wiesza,
    > tylko że rzadziej...
    Ja ograniczylem do 400kbps i mam w miare spokoj, zawiesza sie okolo raz
    dziennie. Zelezy to tylko i wylacznie od ruchu, a tak sie sklada ze CBQ
    idealny nie jest i transfer czasem przekracza dozwoloną wartość. Zreszta nie
    da sie tego ograniczyc. Jesli jakis komputer w inecie zaczyna wysylac do
    mnie dane to na poczatku ida z maksymalna predkoscia, jaka wyciagaja lacza
    po drodze, a dopiero pozniej rozpoczyna sie ograniczanie w roznych
    miejscach. Wystarczy kilku maniakow p2p i szybko padnie.

    SCV

  • 17. Data: 2002-12-19 08:26:50
    Od: "pi0tr" <a...@N...pl>

    jezeli dzwonicie
    pod 0800 120 811
    albo0800 102 102
    rozmowe zaczynajcie od steku wyzwisk i przeklenstw.
    metoda chamska ale bardzo pomaga.
    Paniusia albo 'technik' zaraz beda wiedzieli co na prawde
    dzieje sie z laczem, a nie beda sciemniac, ze o awarii nic nie wiedza.
    W Katowicach DSL pada srednio 2 razy dziennie wiec mnie juz poznaja...

    pi0tr

  • 18. Data: 2002-12-19 08:27:56
    Od: "Bartlomiej Krajewski" <a...@s...invalid>

    Grzegorz.Janoszk pisze:

    > Wczoraj ograniczyłem pasmo do 430 kbps bez bursta, a modem dalej się
    > wiesza, tylko że rzadziej...

    Ja zauważyłem, że u mnie "wieszalność" nie zależy raczej od transferu.
    Przy sumarycznym ruchu wynoszącym prawie 512kbit/s modem potrafi pracować
    bez zakłóceń. Zawieszenia są raczej losowe. Wczoraj na przykład po
    południu chodziło idealnie przez kilka godzin. Potem jak się zaczęło
    wieszać, to musiałem kilka resetów pod rząd zrobić.

    --
    Bartłomiej Krajewski / b...@k...org / b...@k...org

  • 19. Data: 2002-12-19 20:29:45
    Od: "Piotr GMW Roczniak" <g...@r...net.eu.org>

    Dnia Thu, 19 Dec 2002 08:26:50 +0000, pi0tr napisał(a):

    [...]

    > Paniusia albo 'technik' zaraz beda wiedzieli co na prawde
    > dzieje sie z laczem, a nie beda sciemniac, ze o awarii nic nie wiedza.
    > W Katowicach DSL pada srednio 2 razy dziennie wiec mnie juz poznaja...

    A teraz sobie wyobraź że pracujesz w takim BOKu na telefonie i odbierasz
    dziennie 500 telefonów od sfrustrowanych tępaków rzucających wyzwiskami.
    Ten sam efekt co Ty osiągam będąc dla rozmówcy miłym...
    Nie wpadło Ci pewnie nigdy do głowy że ludzie siedzący na infolinii nie
    mają praktycznie żadnego wpływu na awaryjność łącz?
    Ale co Cię to obchodzi... Ważne że się wyżyłeś na skur... z telekomuny...
    Echhhh...

    --
    Piotr GMV/ Roczniak
    gmw [ma fajne konto na] roger4.net.eu.org

  • 20. Data: 2002-12-19 21:15:21
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > siedzący na infolinii nie mają praktycznie żadnego wpływu na
    > awaryjność łącz? Ale co Cię to obchodzi... Ważne że się wyżyłeś na

    W zasadzie masz racje... Ale mnie tez juz szlag trafia na sama mysl o rozmowie z tym
    ichniejszym nieContact Center.
    Wczoraj jakis misio poradzil mojej znajomej - (nie)szczesliwej posiadaczce neo, zeby
    sie z biurem i cala robota
    przeniosla do kawiarenki internetowej....

    M.