  • 1. Data: 2009-04-28 12:23:46
    Temat: Import z karty i katalogowanie zdjęć
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Witam
    W firmie mam Photoshop Elements 6.0
    program ten ma przydatną funkcję pobierania zdjęć z karty i automatycznego
    katalogowania ich wg daty - sam tworzy foldery we wskazanym katalogu i
    zachowuje przy tym oryginalną nazwę zdjęcia, czego moim zdaniem (a może
    się mylę) nie da się ustawić w domyślnym imporcie zdjęć w Windows XP

    Czy są jakieś lżejsze programy do zgrywania zdjęć z karty, w których można
    ustawić sobie parametry katalogowania?

    Raist

  • 2. Data: 2009-04-28 13:10:46
    Temat: Re: Import z karty i katalogowanie zdjęć
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Raist" <robike@@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > się mylę) nie da się ustawić w domyślnym imporcie zdjęć w Windows XP
    >
    > Czy są jakieś lżejsze programy do zgrywania zdjęć z karty, w których można

    Olympus Master 2 tylko nie wiem czy jest to program dedykowany tylko do
    aparatów wcześniej wymienionej firmy.
    Kataloguje moim zdaniem idealnie :)
    JBB

  • 3. Data: 2009-04-28 14:00:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Raist pisze:
> [...]
    >
    > Czy są jakieś lżejsze programy do zgrywania zdjęć z karty, w których
    > można ustawić sobie parametry katalogowania?

    Ja sobie chwalę Cam2PC. Jeśli dobrze pamiętam, to czyta także exif z
    rawów, co jest dla mnie bardzo przydatne. Tworzy katalogi wg. twojego
    widzimisię (u mnie tworzy katalog dla każdego dnia w formacie
    2009_04_2008), do tego potrafi zmieniać nazwy plików na podstawie danych
    z exif (to także potrafi Total Commander z odpowiednią wtyczką, ale
    tylko z JPG, a nie z RAWem) - np. tak 2009_04_28-155740, gdzie 155740
    oznacza godzinę, minuty i sekundy utworzenia pliku. Czasami trzeba dać
    więcej zmiennych, jak np. liczbę porządkową, gdy używało się trybu burst
    lub chcesz mieć zdjęcia w miarę uporządkowane chronologicznie, a
    pochodzące z kilku aparatów (np.impreza).

    Jak już wcześniej wspomniałem - Total Commander też się nadaje. Od razu
    ściągnij sobie wersję TC PowerPack. Zawiera sporo wtyczek, między innymi
    te do czytania exif zdjęć. Z JPG nie ma problemu. Nazywasz zdjęcia jak
    chcesz.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-04-28 18:02:40
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > ściągnij sobie wersję TC PowerPack. Zawiera sporo wtyczek, między innymi
    > te do czytania exif zdjęć. Z JPG nie ma problemu. Nazywasz zdjęcia jak

    Witam
    Mi jakoś na pełnym ekranie nie chce pokazywać prawidłowo zdjęć (jakoś
    auto balans nie działa poprawnie).Zmiany w opcjach nie dają innego
    rezultatu. Pliki to RAW z C40. Miniaturki są OK

    Ale na pewno sprawdzę jak się szczytuje pliki z czytnika ;]

    Pozdrowienia
    Paweł

  • 5. Data: 2009-04-29 05:21:43
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Nawet picasa, jak i program Eos utility, prawdopodobnie ze wszystkimi
    modelami aparatów daje radę. Didital photo profesional tak samo.... są
    to programy od Canona, ale bawiłam się zdjęciami z innych aparatów i
    problemu nie ma. Nie czyta tylko innych rawów jak Canona...