  • 51. Data: 2015-05-01 13:19:24
    Temat: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Jak jezdzisz 90 na godzine a na deszczu troche zwalniasz to nie wystapi
    > przy 2-3 mm biezniku. :)
    > Może ci sie o 10 metrów wydłuzy droga hamowania ale z drogi nie wylecisz.

    Więc?

  • 52. Data: 2015-05-01 13:27:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2015 11:00:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jak jezdzisz 90 na godzine a na deszczu troche zwalniasz to nie wystapi
    > przy 2-3 mm biezniku. :)

    90 powiadasz, ADAC pisze tak:
    "aquaplaning zachodzil przy 75-85km/h. Testowano opony z 8mm bieznika.
    Dla nowych waskich (155mm) opon przedkosc porafi przekroczyc 90km/h.
    Testowano na 7 mm warstwie wody" ... czyli akurat tyle ile w koleinie
    moze byc.

    > Może ci sie o 10 metrów wydłuzy droga hamowania ale z drogi nie wylecisz.

    Wlasnie wylecisz. Sterownosc tracisz.
    Pamietasz ten niedawny wypadek McLarena ? Nawet nie zdazyl zahamowac.

    Choc prawde mowiac niedawno jechalem w gestej ulewie z predkoscia
    rzedu 90-100, no bo jak wolno mozna po autostradzie, i nic zlego sie
    nie dzialo, mimo mocno juz zuzytych opon.
    Nie bylo 7mm wody, czy test byl sponsorowany ?

    J.

  • 53. Data: 2015-05-01 13:35:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

> [...]
    > nie dzialo, mimo mocno juz zuzytych opon.
    > Nie bylo 7mm wody, czy test byl sponsorowany ?

    Może nie było kolein, więc 7 mm wody mogło się nie zebrać.
    Dużo też zależy od rodzaju bieżnika, dobre deszczówki, nawet podjechane,
    będą lepiej odprowadzały wodę niż niektóre chińskie badziewie nowe.

  • 57. Data: 2015-05-01 14:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Więc?

    Wiec olej w głowie pozwala bezpiecznie jezdzic na oponach z małym
    bieznikiem i aquaplanning nie ma tu nic do rzeczy...

  • 56. Data: 2015-05-01 14:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Dla nowych waskich (155mm) opon przedkosc porafi przekroczyc 90km/h.
    > Testowano na 7 mm warstwie wody" ... czyli akurat tyle ile w koleinie

    No to ciekawostka...

> [...]
    > nie dzialo, mimo mocno juz zuzytych opon.
    > Nie bylo 7mm wody, czy test byl sponsorowany ?

    No własnie...
    Całe lato przejezdziłem na kiepskich oponach rok temu i nie miałem zadnej
    sytuacji w ktorej straciłbym panowanie nad pojazdem, poczułbym uslizg etc.
    Jezdze co prawda na troche szerszych oponach...
    Ale kilka lat temu dojezdząłem stare zimówki przez lato w osobówce i
    własciwie równiez zadnych problemów ze sterownoscia czy hamowaniem.
    Pewnie wszystko zalezy od tego jak jedziesz i co robisz.
    Przykładowo testy np. moga byc wykonywane przy awaryjnym hamowaniu.
    Nie pamietam, kiedy mi sie takowe zdarzyło.

  • 55. Data: 2015-05-01 14:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A pisałem gdzieś, że to gumiarz ma decydować czy klientowi zmienić na
    > nową letnią, czy zimówkę?
    > Jeśli nie - to jaki widzisz związek tego Twojego pierda z tematem?

    Pisałes ze chcesz aby decydował ktos inny niz kierowca.
    Tutaj gumiarz, wczesniej panstwo. To analogia.

    > Czy Ty nie rozumiesz, że nawijasz totalnie o czymś innym niż reszta?
    > Naprawdę nie?

    Reszta to Ty?
    Zwróc uwage na swoją niekonsekwencję.
    Wczesniej chciałes aby samochód był gotowy na zmiane warunków jazdy (opad
    sniegu), obecnie chcesz aby mogł jezdzic majac opony tylko na suche.

    > Bo zastanawiam się, czy robisz to właśnie dlatego, że nie jesteś w
    > stanie ogarnąć różnicy, czy też przyznać się do błędu....

    Wyjasnisz swoja niekonsekwencje czy bedziesz stosował argumenty ad
    personam?

    > Tyle że w wątku rozmowa jest zupełnie nie o radach, tylko o odmowach.
    > Powtarzam Ci to po raz n-ty, a Ty dalej swoje, jakbyś się naćpał i
    > gadał sam ze sobą.
    > EOD.

    Możesz sobie eodowac do woli a ja i tak swoje powiem.
    W temacie odmowy wyraziłem równiez swoje zdanie.
    Nie widze przeszkód w poszerzaniu tematu.
    Nie moja wina, ze postanowiłes dyskutować akurat z kwestią "dawania porady"
    a nie z kwestią mojego zdania dotyczącego odmowy.

  • 54. Data: 2015-05-01 14:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No to skoro ustaliliśmy, że powinien wykonać usługę, to po co to dalej
    > ciągniesz?

    Po pierwsze nie ustalilismy - nie gadaj jak plityk bo bawia mnie takie
    próby manipulacji.
    Ja nie stwierdziłem, ze powiniene wykonac usługe, jestem w stanie zrozumiec
    zarówno takiego gumiarza ktory łyse opony założy jak i takiego ktory nie
    załozy.
    Jezeli jednak zakłada, to ostrzezenie kierowcy co zakłada i jakie to niesie
    ze soba ryzyko powinno być minimum dodatkowych działan jakie wykona.

    Jezeli natomiast nie masz ochoty dyskutowac to nie dyskutuj zamiast obrazac
    sie na dyskutanta.

    > Nikt nie mówi nic innego, ani nie dyskutuje, czy jeżdżenie na łysych
    > oponach jest bezpieczne, tylko Ty sam ze sobą.

    Hmm, czyli zgadzamy sie ze jezdzenie na łysych jest niebezpieczne? Uff...
    A pomimo tego zgadzasz sie, aby takie typki jezdziły i dodatkowo chcesz
    narzucic gumiarzowi obowiazek pomocy takiemu kierowcy w tym procederze?

    > Nie - analogiczna.

    Nie. Odwrotna. I, w przeciwienstwie do Ciebie i do Twojego speficznego
    ciecia cytatów, wyjasniłem te odwrotnosc.
    wiec wybacz, ze Twój argument "BO NIE" wywołuje u mnie tylko politowanie.

    > Bo trąbią o tym w niekościelnych środkach przekazu na lewo i prawo.

    To nie ogladaj. To uodpornij sie.
    Mowia tez o morderstwach. Mam nadzieje, ze to cie do niczego nie zmusza...

    > Jasne i ten przymus zmiany zawodu i sposobu zatrudnienia też nie jest
    > przymusem?
    > Gdzie Ty żyjesz, w Iranie?

    Po IP sobie sprawdz :)
    Ja ci nie kaze zmieniac zawodu, ja ci tylko zwracam uwage, ze rozdmuchujesz
    małe niedogodnosci do rangi PROBLEMU.

    > Ale to nie chodzi o stopień, tylko o to, że byłeś łaskaw stwierdzić,
    > że takowych nie ma.
    > Więc wystarczy jeden kontrprzykład, żeby udowodnić nieprawdziwość tego
    > stwierdzenia.

    Ok. Udowodniłes ze kosciol ma *jakis* wpływ na nasze zycie. Gratuluje :)
    W sumie moze nawet masz racje, ze biorąc pod uwage dni wolne od pracy on
    nie jest az taki mały :)
    Pewnie wielkosc problemu zalezy od tego, czy patrzymy na to z punktu
    widzenia pracownika czy szefa.

  • 58. Data: 2015-05-01 14:28:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Wiec olej w głowie pozwala bezpiecznie jezdzic na oponach z małym
    > bieznikiem i aquaplanning nie ma tu nic do rzeczy...

    Super.
    Ale To ja to cały czas piszę, a Ty chyba twierdziłeś coś odwrotnego, wraz z
    dawaniem uprawnień władzy sądowniczej kmiotowi z kluczem pneumatycznym....

  • 59. Data: 2015-05-01 14:36:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

  • 60. Data: 2015-05-01 14:53:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 1 May 2015 13:27:18 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > nie dzialo, mimo mocno juz zuzytych opon.
    > Nie bylo 7mm wody, czy test byl sponsorowany ?

    7mm głębokości to już sporo - to raczej takie kałuże które trudno by było
    przejść bez zmoczenia butów.

    Jeśli woda stoi w koleinie, to dotyczy pewnie tylko jednej strony
    samochodu, a to nie wytrąci auta z toru jazdy tak łatwo.

    Do tego głębsza woda to są zazwyczaj krótkie momenty - przy hamowaniu ABS
    może przez moment zadziałać i tyle.

    Żeby stracić kontrolę nad samochodem, to trzeba w taką wodę wjechać
    wszystkimi kołami i jechać w niej wystarczająco długo żeby samochód stracił
    stabilność.

    Rzadko się zdarzają takie duże kałuże nagle i niespodziewanie.
    A że jazda po głębszej wodzie powoduje wzbijanie kilkumetrowych pióropuszy
    wody jeszcze nim się dojdzie do granicy aquaplanningu i łomot wody o
    podwozie, to kierowcy zazwyczaj zwalniają nim będą mieli okazję naprawdę
    popłynąć.