  • Data: 2009-03-21 06:08:43
    Temat: Ile wytrzyma canon?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Taki temat na sobotę :)

    Koleżanka zapakowała do pralki razem z skarpetkami swojego ukochanego
    canona G5. Dwie godziny prania na prawie półtora tysiąca obrotów.
    Oczywiście skojarzenie faktów nastąpiło przy wyciąganiu rzeczy.. :)

    No i oczywiście pierwsza myśl - na kaloryfer, oczywiście bez akumulatora
    i karty :)
    Jak już aparat się grzał w najlepsze zadzwoniła się wyżalić, na co
    kazałem kupić wody destylowanej i szybko przemyć go w tym..

    Aparat przeszedł z 10 kąpieli w tym, oczywiście rozkręcony gdzie i jak
    tylko się dało. Potem powolne spokojne wysychanie. Zanim jeszcze dosechł
    miał czyszczenie płytek w środku, bo niestety mimo destylowanej wody i
    wielu kąpieli dopiero po częściowym wyschnięciu było widać gdzie zalegał
    proszek.

    Po dwóch tygodniach dostałem się do ładowarki - odpalam - działa :)

    Straty polegają przede wszystkim na obiektywie, którego nie czyściłem,
    na szkiełkach został proszek i kontrast jest teraz taki umowny. Poza tym
    wszystko działa jak należy. No może obiektyw trzeba by jeszcze nasmarować.

    Kiedyś to robili porządne aparaty :)

    Aha, jak by ktoś pytał czy ten canon jest chociaż częściowo uszczelniony
    to odpowiem, że obiektyw w sporym stopniu tak - jak już wpuści wodę...
    strasznie ciężko się jej pozbyć z środka :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \