  • 1. Data: 2010-04-10 09:27:46
    Temat: Ile kB pobiera A-GPS ?
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Witam,

    Czy ktoś może podpowiedzieć, ile w przybliżeniu kB pobiera A-GPS dla
    ustalenia położenia satelitów?

    Wybieram się poza granicę naszego kraju i zgodnie z tym, co podaje
    Orange POP (tu mam tel.) opłata w krajach unii to 1 zł / 50kB, inne
    kraje europejskie 1,50zł / 50kB.

    Chciałbym skorzystać z nawigacji w tel. i OVI Maps. Niestety, nie jestem
    biegły w tych tematach. Czy może ktoś mi wyjaśnić, jak komórka ustali
    położenia satelitów poprzez A-GPS to jest to proces jednorazowy, czy
    zachodzi co jakiś czas?

    Jeśli chodzi o połączenie z internetem poza granicami kraju to muszę
    jakoś specjalnie konfigurować telefon, czy wszędzie są te same
    ustawienia co w Polsce?

    Dzięki z góry za pomoc i za wszelkie wyjaśnienia.

    pbjs

  • 2. Data: 2010-04-10 11:10:22
    Temat: Re: Ile kB pobiera A-GPS ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy ktoś może podpowiedzieć, ile w przybliżeniu kB pobiera A-GPS dla ustalenia
    > położenia satelitów?

    Połącz się przez agps, zaloguj się na swoje konto i zobacz ile zjadło.

    google ->agps

  • 3. Data: 2010-04-10 11:55:30
    Od: osiek <o...@g...pl>

    pbjs pisze:
> [...]
    > ustawienia co w Polsce?
    >

    > Dzięki z góry za pomoc i za wszelkie wyjaśnienia.

    A-GPS zjada niewiele.. spokojnie zmiescisz się w jednej paczce. Używany
    jest raz dla szybszego lokalizowania względem satelit dopóki nie
    wyłączyz GPS na dłuższy czas połączonego z przemiejscowieniem się

  • 4. Data: 2010-04-10 11:56:09
    Od: osiek <o...@g...pl>

    jescze jedno... OVI Maps są offline czy online?

  • 5. Data: 2010-04-10 12:40:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 13:56:09 +0200, osiek napisał(a):

    > jescze jedno... OVI Maps są offline czy online?

    takie i takie
    Choć oczywiście żeby mieć traffic potrzebujesz połączenie

    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta
    czemu nie zacytowales stanowiska Apple ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 6. Data: 2010-04-10 16:33:54
    Od: "Zenek" <s...@w...gazeta.pl>

    1. Zależy od telefonu i mapy jaką masz zainstalowaną
    2. Zależy to od obszaru w któym sie poruszasz

    przeciętnie w mieście wychodzi niecały 1kB na 1km - poza miastem połowa tego
    a nawet mniej

  • 7. Data: 2010-04-10 17:54:48
    Od: "Jerry" <j...@w...pl>

> [...]
    > biegły w tych tematach. Czy może ktoś mi wyjaśnić, jak komórka ustali
    > położenia satelitów poprzez A-GPS to jest to proces jednorazowy, czy

    Z własnego doświadczenia: Nokia E66 , Nokia Maps, ustawione na off line,
    wspomaganie pozycjonowania: GPS,zintegrowany GPS , bazujący na sieci-
    aktywne
    > Trasa Austria-Polska (ok 700km poza granicami RP) billing wykazal 33
    > połączenia po 50KB po 0.82 zł netto . Tunele na trasie.
    jerry

  • 8. Data: 2010-04-10 21:32:06
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    > Z własnego doświadczenia: Nokia E66 , Nokia Maps, ustawione na off line,
    > wspomaganie pozycjonowania: GPS,zintegrowany GPS , bazujący na sieci-
    > aktywne

    Dzięki za tak szczegółowe informacje.

    Troszkę tego wyszło (33zł). 2-3 takie wyjazdy i może trzeba by się
    zastanowić nad zakupem bardziej czułego, zewnętrznego GPS i łączyć się z
    tel. via bluetooth.

    Prawdę mówiąc to sądziłem, że jak już tel. złapie fixa (wspierając się
    AGPS) to już później w ogóle nie potrzebuje z tego korzystać. A tu
    wygląda, że co chwilę się łączy (a to gęsta zabudowa, a to tunel, itp.).

    pbjs

  • 9. Data: 2010-04-10 23:41:55
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-04-10 23:32, pbjs wrote:

    > Prawdę mówiąc to sądziłem, że jak już tel. złapie fixa (wspierając się
    > AGPS) to już później w ogóle nie potrzebuje z tego korzystać. A tu
    > wygląda, że co chwilę się łączy (a to gęsta zabudowa, a to tunel, itp.).

    Mozesz zlapac Fixa z AGPS a potem przelaczyc nawigacje w off-line co
    zabezpieczy cie przed niekontrolowanymi wydatkami.
    Pozniej poprawki juz nie sa tak istotne bo efemerydy ida wolna
    transmisja GPSowa takze.
    Poprawki A-GPSowe przydaja sie szczegolnie poczatku bo duzo szybciej
    mozna zlapac pierwszego fixa.

    Nokia/Ovi maps ma opcje trybu online/offline. Ja mam domyslnie offline -
    ale jak mi zalezy na zlapaniu fixa szybciej to przelaczam na chwile w
    online. Pozniej wylaczam do offline i jest spokoj.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 10. Data: 2010-04-11 10:21:33
    Od: "Petrid" <p...@i...o.pl>

    > Dzięki z góry za pomoc i za wszelkie wyjaśnienia.

    Nie lepiej skombinowac sobie prawdziwy gps dedykowany, nawet te tanie z
    biedronki sa lepsze od tych w komorce i nie potrzebuja wspomagania agps itp,
    a telefon zostaw sobie do tego do czego najlepiej sie nadaje ;)