  • 1. Data: 2009-02-14 16:46:41
    Temat: Identyfikacja procesora.
    Od: "Zenek" <z...@z...pl>

    Witam. Może ktoś będzie w stanie określić, jaki to procesor. Opis zamieściłem na
    www.test2.zg.pl
    Dmuchawa SCANIA silnik sterowany prockiem. Wygląda na to, że może to być jakiś
    zwykły procek
    ale "utajniony" złośliwie przez producenta dmuchaw.

  • 2. Data: 2009-02-14 17:02:19
    Temat: Re: Identyfikacja procesora.
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Zenek pisze:
> [...]
    > jakiś zwykły procek
    > ale "utajniony" złośliwie przez producenta dmuchaw.

    Ale co ci po informacji co to za procek, skoro nie bedziesz mial do tego
    programu? A najpewniej jest to jakas wersja OTP.
    Zapewne taniej i szybciej wyjdzie kupic nowy modul, a nie babrac sie z
    naprawa tego.

  • 3. Data: 2009-02-14 17:08:23
    Od: "Zenek" <z...@z...pl>

> [...]
    > programu? A najpewniej jest to jakas wersja OTP.
    > Zapewne taniej i szybciej wyjdzie kupic nowy modul, a nie babrac sie z naprawa

    Problem w tym że modułu nie można kupić jeno tylko całą dmuchawę a to już jest
    wydatek 1200zł. Cena jest bandycka.
    Znając procek mogę (tak sądzę że się uda) przeczytać soft i zaprogramować
    Działającą dmuchawę mam. Oczywiście jest szansa że nic nie odczytam ale
    spróbować
    warto. W scanii nic nie wiedzą. Ba nawet nie wiedzą że tam siedzi elektronika
    Mamy kryzys i trzeba rzeźbić :)

  • 4. Data: 2009-02-14 19:12:36
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com>

    Witam

    Na 1989 rok to raczej nie wyglada, po mojemu troszkę później. Twojemu
    planowi odczytania softu nie wróżę powodzenia. Oznaczenia nie
    występujące powszechnie wskazują na jakiś customowy scalak. Rodzaj
    obudowy kojarzy mi się z jakimiś wyrobami made in Japan (Nec, Toshiba
    itp). Dodatkowo nie widać żadnego złącza do programowania ISP.
    Skoro masz wzorzec działający, to może funkcjonalny odpowiednik na
    typowym sprzęcie (jakiś PIC czy ATMEGA). Tyle że moim zdaniem taka
    zabawa nie warta jest 1200 PLN. Chyba że nudzisz się i chcesz zapełnić
    czymś długie zimowe wieczory. Powodzenia.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-02-14 21:10:53
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    Zenek wrote:

    > Problem w tym że modułu nie można kupić jeno tylko całą dmuchawę a to już
    > jest wydatek 1200zł. Cena jest bandycka.

    A co ten moduł w ogóle robi z dmuchawą? Bo jeśli steruje prędkością silnika,
    to może udałoby się wykorzystać jakiś gotowy regulator modelarski?

    --
    pozdrawiam,
    Łukasz Spychalski

  • 6. Data: 2009-02-14 22:36:18
    Od: othello <b...@v...com>

    Zenek wrote:
> [...]
    > zwykły procek
    > ale "utajniony" złośliwie przez producenta dmuchaw.

    Jak ty doszukales sie "Zlosliwej UTAJNOSCI"?
    Masz przeciez na mim wyrazny nadruk producenta oraz jego model.
    SVDO - stanowi -SIEMENS AUTOMOTIVE,
    dalej masz DM023023BPGA - model processora

    Te same processory byly porodukowane takze przez TI (Texas Instrument) -
    Filipiny i Taiwan.
    patrz nota odnosnie zgodnosci produktu z ochrona srodowiska (Pb-free):
    https://mist.ext.ti.com/pcn%5Ci_rep2.nsf/0/862569A90
    052591D86256EEB007CA693/$File/PCN20040715000_Initial
    .pdf?OpenElement
    Czy telewizor, radio lub inny el. sprzet w domu jaki posiadasz,
    otrzymales przy zakupie schemat i instrukcje naprawy?
    Czy brak tych informacji tez jest zwykla zlosliwoscoa producenta czy
    moze powodowany jest inna logilka niz twoja?

    Dam ci inny przyklad.
    Od wielu lat pracuje w auto-industry. Z biegiem czasu stosuje sie coraz
    wiecej podobnych modulow w roznych elementach kontrolnych pojazdu.
    Czesto przy zmianie modelu, modul taki 'fizycznie' pozostaje bez zmian a
    rozni sie zaprogramowanym w nim softem. Informacje te nie sa oczywiscie
    nigdzie publikowane poza mala wzmianka w instrukcji serwisowej do danego
    rocznika. Dalej, ta informacja nie mowi ze dokonano zmiany softu w
    odniesieniu do poprzedniej versji; podaje sie jedynie aktualnie
    "software rev. x.xxx". Poniewaz moduly te nie stanowia "wolnostojacych"
    elementow kontrolnych, a sa wbudowane w dosc skomplikowany network
    komputerowy w pojezdzie i praktycznie caly czas pracy komunikuja sie z
    pozostala czecia systemu, badz to z powodu procesu kontrolnego, badz to
    z uwagi na samodiagnostyke.

    Chocbys nawet zakupil taki mikrokontroller to nie jestes w stanie go
    zaprogramowac: bo niby czym? jaki soft tam wsadzisz? Czy ma za zadanie
    tylko zalaczyc silnik (wystarczylby tylko przekaznik), czy tez robi cos
    wiecej?, moze w zaleznosci od temperatury silnika i otoczenia reguluje
    RPM? a moze ma pewna zaleznosc (wyrazona w sofcie)z parametrami pracy
    sprezarki do A/C? Czy input do processora jest analogowy czy cyfrowy? Na
    te pytania moze odpowiedziec tylklo programista, ktory to projektowal.
    Byc moze(?)niektore elementy programu sa zbedne, ale nie mamy zadnego
    info co tam jest!!!

    Z wlasnego doswiadczenia wiem ze nawet do modulow instalowanych w
    'naszych pojazdach' nie jestem w stanie dotrzec do installowanego tam
    softu bo te z kolei sa produkowane w kooperacji w innej czesci swiata.
    Latwiej byloby mi dostac caly modul niz tylko soft do niego.
    Jedynie co moge doradzic w naprawie systemem "Na skroty" to: opracowac
    wlasny program do pracy jako niezalezny system kontrolny dmuchawy.
    Jezeli ta dmuchawa sluzy do nawiewu cieplego powietrza to byc moze
    zajdzie koniecznosc instalowania wlasnych czujnikow temperatury mimo ze
    takowe isnieja juz w systemie a z ktorych nie mozesz korzystac bo te sa
    wlaczone w network.
    Wszystko zalezy od aktualnego poziomu komplikacji systemu
    komunikacyjnego pomiedzy peryferyjnymi urzadzeniami w tym pojezdzie.

    emarcus

  • 7. Data: 2009-02-14 22:49:54
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Użytkownik "othello" <b...@v...com> napisał w wiadomości

    > Czy telewizor, radio lub inny el. sprzet w domu jaki posiadasz, otrzymales
    > przy zakupie schemat i instrukcje naprawy?

    ja kupiłem TV Grundinga i dostałem schemat, do LCDka firmy LG tez dostałem
    schemat więc wnoszę, ze to normalna sytuacja.

    --
    VSS

  • 8. Data: 2009-02-15 13:54:07
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    > Problem w tym że modułu nie można kupić jeno tylko całą dmuchawę a to już
    > jest
    > wydatek 1200zł. Cena jest bandycka.

    A ile kosztuje cała SCANIA?
    Pytam bo chcę mieć odniesienie do samochodu osobowego.
    -
    Dus

  • 9. Data: 2009-02-15 15:08:12
    Od: "Zenek" <z...@z...pl>

> [...]
    > odpowiedziec tylklo programista, ktory to projektowal. Byc moze(?)niektore
    > elementy programu sa zbedne, ale nie mamy zadnego info co tam jest!!!

    Zgadzam sie z tym co napisałeś oprócz jednego. Jak można przeczytać soft
    to i można go wgrać do drugiego czystego procka. Jeden do jednego.
    (o ile nie jest zabezpieczony)
    Wydawanie całej góry kasy
    jest zbędnym wydatkiem. Dodam że nie jest to jedyna dmuchawa która się zepsuła
    Producent zapewne się cieszy że może sprzedawać części zamienne za 1200 zł
    Ale użytkownik już mniej. Szczególnie jak jest to kolejna taka sama awaria.

  • 10. Data: 2009-02-15 16:12:37
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    VSS pisze:
    > Użytkownik "othello" <b...@v...com> napisał w wiadomości

    > ja kupiłem TV Grundinga i dostałem schemat, do LCDka firmy LG tez dostałem
    > schemat więc wnoszę, ze to normalna sytuacja.

    A do radia, telefonu, zmywarki do naczyń, odtwarzacza MP3, kuchenki
    indukcyjnej?
    Gratuluję celnego argumentu :-<

    AW