    From: othello <b...@v...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Identyfikacja procesora.
    Date: Sat, 14 Feb 2009 17:36:18 -0500

    Zenek wrote:
    > Witam. Może ktoś będzie w stanie określić, jaki to procesor. Opis zamieściłem na
    > www.test2.zg.pl
    > Dmuchawa SCANIA silnik sterowany prockiem. Wygląda na to, że może to być jakiś
    > zwykły procek
    > ale "utajniony" złośliwie przez producenta dmuchaw.

    Jak ty doszukales sie "Zlosliwej UTAJNOSCI"?
    Masz przeciez na mim wyrazny nadruk producenta oraz jego model.
    SVDO - stanowi -SIEMENS AUTOMOTIVE,
    dalej masz DM023023BPGA - model processora

    Te same processory byly porodukowane takze przez TI (Texas Instrument) -
    Filipiny i Taiwan.
    patrz nota odnosnie zgodnosci produktu z ochrona srodowiska (Pb-free):
    https://mist.ext.ti.com/pcn%5Ci_rep2.nsf/0/862569A90
    052591D86256EEB007CA693/$File/PCN20040715000_Initial
    .pdf?OpenElement
    Czy telewizor, radio lub inny el. sprzet w domu jaki posiadasz,
    otrzymales przy zakupie schemat i instrukcje naprawy?
    Czy brak tych informacji tez jest zwykla zlosliwoscoa producenta czy
    moze powodowany jest inna logilka niz twoja?

    Dam ci inny przyklad.
    Od wielu lat pracuje w auto-industry. Z biegiem czasu stosuje sie coraz
    wiecej podobnych modulow w roznych elementach kontrolnych pojazdu.
    Czesto przy zmianie modelu, modul taki 'fizycznie' pozostaje bez zmian a
    rozni sie zaprogramowanym w nim softem. Informacje te nie sa oczywiscie
    nigdzie publikowane poza mala wzmianka w instrukcji serwisowej do danego
    rocznika. Dalej, ta informacja nie mowi ze dokonano zmiany softu w
    odniesieniu do poprzedniej versji; podaje sie jedynie aktualnie
    "software rev. x.xxx". Poniewaz moduly te nie stanowia "wolnostojacych"
    elementow kontrolnych, a sa wbudowane w dosc skomplikowany network
    komputerowy w pojezdzie i praktycznie caly czas pracy komunikuja sie z
    pozostala czecia systemu, badz to z powodu procesu kontrolnego, badz to
    z uwagi na samodiagnostyke.

    Chocbys nawet zakupil taki mikrokontroller to nie jestes w stanie go
    zaprogramowac: bo niby czym? jaki soft tam wsadzisz? Czy ma za zadanie
    tylko zalaczyc silnik (wystarczylby tylko przekaznik), czy tez robi cos
    wiecej?, moze w zaleznosci od temperatury silnika i otoczenia reguluje
    RPM? a moze ma pewna zaleznosc (wyrazona w sofcie)z parametrami pracy
    sprezarki do A/C? Czy input do processora jest analogowy czy cyfrowy? Na
    te pytania moze odpowiedziec tylklo programista, ktory to projektowal.
    Byc moze(?)niektore elementy programu sa zbedne, ale nie mamy zadnego
    info co tam jest!!!

    Z wlasnego doswiadczenia wiem ze nawet do modulow instalowanych w
    'naszych pojazdach' nie jestem w stanie dotrzec do installowanego tam
    softu bo te z kolei sa produkowane w kooperacji w innej czesci swiata.
    Latwiej byloby mi dostac caly modul niz tylko soft do niego.
    Jedynie co moge doradzic w naprawie systemem "Na skroty" to: opracowac
    wlasny program do pracy jako niezalezny system kontrolny dmuchawy.
    Jezeli ta dmuchawa sluzy do nawiewu cieplego powietrza to byc moze
    zajdzie koniecznosc instalowania wlasnych czujnikow temperatury mimo ze
    takowe isnieja juz w systemie a z ktorych nie mozesz korzystac bo te sa
    wlaczone w network.
    Wszystko zalezy od aktualnego poziomu komplikacji systemu
    komunikacyjnego pomiedzy peryferyjnymi urzadzeniami w tym pojezdzie.

    emarcus