  • 1. Data: 2009-02-14 17:03:16
    Temat: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Mam podlaczony pendrive na usb do komputera za pomoca przewodu 4m,
    dziala, ale czasami sie to zawiesza, i dlatego szukam innego rozwiazania

    chce zapisac dane z predkoscia max. 1 mbps, na odleglosc 4m, rozw.
    powinno byc odporne na brak zasilania (do laptopa)

    myslalalem o:
    1) bluetooth - ale musialbym zapewnic zrodlo zasilania, po za tym
    konwertery CompactFlash/IDE <-> bluetooth sa drogie
    2) wi-fi - podobnie jak bt
    3) ethernet - podobnie jak bt

    macie jakie propopozycje w jaki sposob moglbym to zrealizowac?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-02-14 17:05:03
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]

    > chce zapisac dane z predkoscia max. 1 mbps, na odleglosc 4m, rozw. powinno
    > byc odporne na brak zasilania (do laptopa)

    Jakiś aktywny hub USB?

  • 3. Data: 2009-02-14 17:39:14
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    R.M. wrote:
    > Witam,
    > Mam podlaczony pendrive na usb do komputera za pomoca przewodu 4m,
    > dziala, ale czasami sie to zawiesza, i dlatego szukam innego rozwiazania

    A probowales wymusic tryb USB1.1, ew. uzyc lepszego kabla lub innego
    pendrive?

    k,

  • 4. Data: 2009-02-14 17:44:42
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    KILu wrote:

    > A probowales wymusic tryb USB1.1, ew. uzyc lepszego kabla lub innego
    > pendrive?
    >
    > k,

    usb 1.x podobno jeszcze gorzej dziala, na przewodzie mialem naklejke z
    danymi:

    max. dlugosci przewodow

    USB 1.x devices - max 10 feet = 10 * 0.30480 m = 3.0480 m
    USB 2.0 devices - max 16 feet = 16 * 0.30480 m = 4.8768 m

  • 5. Data: 2009-02-14 17:51:57
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    zbyszek wrote:

    > Jakiś aktywny hub USB?

    ja bym raczej odchodzil od USB, moim zdaniem nie jest to idealne
    rozwiazanie, np internet lepiej dziala przez ethernet niz usb (opinie na
    grupach dyskusyjnych) - chodzi o stabilnosc

    po za tym jest to troche kombinowanie, bo jak juz inni mowili na tej
    grupie, specyfikacja usb nie obejmuje przedluzaczy, i w zasadzie ze
    dziala, to jest czysty przypadek

  • 6. Data: 2009-02-14 18:14:55
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    R.M. pisze:
    > Witam,
    > Mam podlaczony pendrive na usb do komputera za pomoca przewodu 4m,
    > dziala, ale czasami sie to zawiesza, i dlatego szukam innego rozwiazania

    Kup dobry przedluzacz USB.

  • 7. Data: 2009-02-14 18:16:40
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    R.M. pisze:

> [...]
    >
    > USB 1.x devices - max 10 feet = 10 * 0.30480 m = 3.0480 m
    > USB 2.0 devices - max 16 feet = 16 * 0.30480 m = 4.8768 m
    ja mam czytnik SD USB wtykany w przedłużacz usb 3.5 m i nigdy, na 3
    różnych kompach niebyło nawet cienia problemu. słyszałem ze jak w taki
    przedłużacz wetknie się huba usb, to znowu mozna pocoagnać pare metrów.
    Druga sprawa Pierwsze słyszę ze poza wygodą połączenie którego
    zadaniem jest jakikolwiek transfer, stabilniej jest zrealizować "w
    eterze" niż kablem. to chyba potwierdzi cała grupa "pecet" i "sieci".
    Z praktyki. Mam 2 PDA z WiFi, w nich karty SD. Podobna sytuacja jak u
    Ciebie. Obydwa PDA mają program obsługujący serwer FTP. mogę ich karty
    SD "eksplorować" z kompa stacjonarnego. szybkość przesyłu danych waha
    sie od 150 do 500 kilobajtów na sekunde (w dowolną strone i jest zależna
    od widizmisię urządzeń). Film przegrywa mi sie w 15 minut. w czytniku na
    kablu 3.5m, na tą samą karte mniej niż 2 minuty. Wnioski (biorąc pod
    uwage koszty) wyciagnij sam...

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-02-15 08:01:41
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    T.M.F. wrote:
    > Kup dobry przedluzacz USB.

    ktory waszym zdaniem bedzie dobry?

    http://www.emarket.pl/Nav.Action.Products.aspx?data=
    przed%b3u%bfacz+usb&onstock=0&searchmode=&ptv=&

  • 9. Data: 2009-02-17 08:01:50
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    Podłączałem pamięć flash na 15m - za pośrednictwem trzech aktywnych
    przedłużaczy USB i działało.
    Może tym się zainteresuj, ale IMHO na 4m wystarczy zwykły przedłużacz, ale
    porządny.
    -
    Dus