  • 21. Data: 2002-12-24 08:24:00
    Temat: Re: IP polpaka -> telenergo, problem polpaka, katowice?
    Od: "rashman" <w...@k...pl.tomoznawyciacprzyodpowiadaniu.com.waw.pl>

    > jezeli chodzi o propozycje to ja ją składałem.... no ale mogla sie nie
    > spodobac tak ambitnej firmie ze wzgledow ktore uznaje za zrozumiale...
    > zreszta moze wlasnie taka miala byc....
    Dzien bez kompromitacji jest dniem straconym?

    > Jednak pisanie ze byla ona tematem zartów w firmie jest lekko zabawne,
    gdyz
    > brzmi to jakoby firma skladala sie z conajmniej z kilkunastu pracownikow,
    > gdzie w rzeczywistosci jest ich dwóch. Rash napisz lepiej ze sie smiales
    > razem z Szyną :)
    Owszem, wlascicieli jest dwoch. Ile osob obsluguje klientow, pisze soft,
    odpowiada za m.in. kladzenie kabelkow w budynku nie wiesz. Wiesz tylko, ze
    na poczatku bylo nas dwoch i tylko tyle mozesz powiedziec. Ile bys nie tupal
    ze zlosci nozkami nie zmienisz tego faktu, ze nie masz z nami nic wspolnego
    i niewiele wiesz o firmie:)

    Jezeli Twoje ego jest regularnie tluczone przeze mnie badz Adama (a jest) -
    zapraszamy na priva, pokickaly Ci sie grupy.

    > p.s. a co do Pol34 to mysle ze istnieje mozliwosc postawienia serwerów na
    > polibudzie w Rybniku gdzie jest lacze 155Mb do SASK w katowicach.... tyle
    ze
    > was SASK nie interesuje o ile dobrze wiem !?
    Interesuje nas wyjscie _optymalne_ i kolokacja bylaby zaledwie kompromisem.
    Cenimy sobie dostep do serwerow, bo pare razy sie przydal. Nawet w miescie
    oddalonym o 20-30 km dostep ten bylby utrudniony. Obecnie cala ekipa (przy
    okazji pozdrawiam Slawka, Marcina i Milosza, ktorzy ponoc nie istnieja)
    znajduje sie 5 min drogi od firmy, a to sie naprawde moze przydac. Kilka
    dedykowanych, ktorymi administruja czasem sami klienci to sie troche gryzie
    z kolokacja. A sam dostep do serwerow podczas kolokacji przynajmniej wg
    ofert publikowanych na stronach www poszczegolnych data center jest
    stanowczy zbyt ograniczony - tu dwie godziny miesiecznie, tutaj cztery.
    Wyjatkiem jest TDC, ktore telefonicznie kiedys daawno deklarowalo dostep od
    9-17 codziennie bez ograniczen - a to juz podpada pod skrajnosc.

    Fakt faktem, ze kryzys z laczami mamy za soba, lacze dziala znacznie lepiej
    niz 'stary' polpak za swoich najlepszych pamietanych przeze mnie czasow.
    Ciagle jednek sposob prezentacji atrakcyjnosci tej oferty, ktory w naszym
    przypadku opieral sie o przyblokowanie 'starych' lacz, uwazam za kompletne
    %$&*^&%&$#%^.

    I jeszcze przy okazji (pare osob pytalo): mam przed oczami oferte 4 - 6 mbit
    z TPSA

    6 mbit - 10k PLN / m-c
    4 mbit - 6,8k PLN / m-c

    Kazde lacze CIR 128 kb, sam LB to ~700 PLN (w zaleznosci od ilosci lacz cena
    wacha sie nieznacznie).

    r.

  • 22. Data: 2002-12-24 09:01:21
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Dzien bez kompromitacji jest dniem straconym?

    nie chce mi sie kontynuowac tego wątku bo i tak to nie ma sensu.

> [...]
    >
    > 6 mbit - 10k PLN / m-c
    > 4 mbit - 6,8k PLN / m-c
    >
    > Kazde lacze CIR 128 kb, sam LB to ~700 PLN (w zaleznosci od ilosci lacz

    zapomniales dodac ze ceny netto a ma to znaczenie w tym przypadku bo czesc
    jest na 7% VAT a czesc na 22%... aaaa no i ze instalacja LB kosztuje 1890zl
    netto co juz jest szczytem.
    Zapomniales tez dodac ze TPSA dala wam opiekuna ktory mial miec super
    mozliwosci negocjacji itd. I co ? Glupia banda &^#!(%# marketingoli z TPSA z
    tupetem wiekszym niz niegdysiejsze WTC podala wam w odpowiedzi na zapytanie
    ceny, ktore ja sie dowiedzialem przez telefon !!!
    Bo to ze oni w cenniku maja napisane - negocjowalne w ich przypadku oznacza
    ze cennik jest, ale nie tak od razu go dostaniesz.
    Jedym slowem zrobili was w bambuko z tym srunem opiekunem.
    Aaa, z czystej ciekawosc zadzwon i popytaj sie o przykladowe ceny za ATM. Bo
    szyna powiedzial ze go klamie i ze to niemozliwe zeby 1Mb kosztowal
    20tysiecy netto - ot taka naiwna wiara w dobrego wujka....

    Marcin

  • 23. Data: 2002-12-25 09:53:47
    Od: "rashman" <w...@k...pl.tomoznawyciacprzyodpowiadaniu.com.waw.pl>

    > zapomniales dodac ze ceny netto
    Zboczenie zawodowe, ja wszystko podaje i kupuje netto, wybacz:)

    > Zapomniales tez dodac ze TPSA dala wam opiekuna ktory mial miec super
    > mozliwosci negocjacji itd. I co ?
    Widzisz Marcinie:) Ja swoje prywatne zale przelewam na pot swoj i kolegow na
    macie co sobote (nota bene w Rybniku...), Owszem - poczta pantoflowa
    dowiedziales sie, ze 'podobno' mamy miec jakiegos opiekuna (tak twierdzi
    BOK). Nie mamy opiekuna i nigdy nie mielismy, niemniej taki termin przewija
    sie w rozmowach z BOK'iem nader czesto.

    Sytuacja jest patowa - BOK odsyla do opiekuna, ktorego nie ma. Kiedy
    wspinasz sie co szczeblach w TPSA i starasz sie zasiegnac informacji,
    okazuje sie ze opiekuna nie ma. Taktyka dezorientacji przyznam szczerze
    podzialala i na nas - sporo czasu spedzilismy z sluchawka przy uchu.

    > Glupia banda &^#!(%# marketingoli z TPSA z
    > tupetem wiekszym niz niegdysiejsze WTC podala wam w odpowiedzi na
    zapytanie
    > ceny, ktore ja sie dowiedzialem przez telefon !!!
    Jestes Wielki. Widzisz, poprosilem o oferte pisemna. Nie lubie spisywac tego
    na kartce papieru z sluchawka przy uchu. Nie potrafie doszukac sie 'tupetu'
    w ofercie TPSA.

    Inna sprawa to ceny. 10k to sporo jak za 6 mbit - instalacje pomijam, bo 2k
    netto jednorazowo, to nie sa koszta, nad ktorymi nalezy plakac. Teraz nalezy
    sie zastanowic, czy ten LB tak naprawde jest nam naprawde potrzebny? Firma,
    ktora zyje z hostingu posiada nierownomierny stosunek ruchu do internetu i z
    internetu. Wiekszosc to oczywiscie do internetu, a tutaj LB mozna miec bez
    dodatkowych kosztow (jak juz Adam pisal - nie ma ACL'ek, przygotowani
    bylismy na to, ze jednak beda). Ruch z internetu mozna w zasadzie
    lopatologicznie podzielic: czesc na uzytek biura, czesc na uzytek fizycznych
    maszyn klientow, czesc na dzierzawke (mamy jedna). za te 10k do niedawna
    mialoby sie 10 Mbit (5x2), teraz - prawie 8Mbit. Moim zdaniem to zalezy od
    potrzeb. Jak zreszta wszystko.

    > Jedym slowem zrobili was w bambuko z tym srunem opiekunem.
    Jakim znowu opiekunem?:) Nie ma zadnego opiekuna.

> [...]
    > szyna powiedzial ze go klamie i ze to niemozliwe zeby 1Mb kosztowal
    > 20tysiecy netto - ot taka naiwna wiara w dobrego wujka....
    Szanowny Panie Kolego, mamy Swieta, uspokoj sie. Ja Ciebie doskonale
    rozumiem, ale to nie jest moj zawod zeby komus, a juz na pewno nie sobie cos
    udowadniac:]

    Wesolych Swiat, wesolych dla Ciebie i dla wszystkich grupowiczow:]

    r.

    ps. do podanych cen nalezy doliczyc podatek vat w odpowiedniej wysokosci
    (jest lepiej? mam to wpisac do sig'a?)