    From: "rashman" <w...@k...pl.tomoznawyciacprzyodpowiadaniu.com.waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: IP polpaka -> telenergo, problem polpaka, katowice?
    Date: Wed, 25 Dec 2002 09:53:47 +0000 (UTC)

    > zapomniales dodac ze ceny netto
    Zboczenie zawodowe, ja wszystko podaje i kupuje netto, wybacz:)

    > Zapomniales tez dodac ze TPSA dala wam opiekuna ktory mial miec super
    > mozliwosci negocjacji itd. I co ?
    Widzisz Marcinie:) Ja swoje prywatne zale przelewam na pot swoj i kolegow na
    macie co sobote (nota bene w Rybniku...), Owszem - poczta pantoflowa
    dowiedziales sie, ze 'podobno' mamy miec jakiegos opiekuna (tak twierdzi
    BOK). Nie mamy opiekuna i nigdy nie mielismy, niemniej taki termin przewija
    sie w rozmowach z BOK'iem nader czesto.

    Sytuacja jest patowa - BOK odsyla do opiekuna, ktorego nie ma. Kiedy
    wspinasz sie co szczeblach w TPSA i starasz sie zasiegnac informacji,
    okazuje sie ze opiekuna nie ma. Taktyka dezorientacji przyznam szczerze
    podzialala i na nas - sporo czasu spedzilismy z sluchawka przy uchu.

    > Glupia banda &^#!(%# marketingoli z TPSA z
    > tupetem wiekszym niz niegdysiejsze WTC podala wam w odpowiedzi na
    zapytanie
    > ceny, ktore ja sie dowiedzialem przez telefon !!!
    Jestes Wielki. Widzisz, poprosilem o oferte pisemna. Nie lubie spisywac tego
    na kartce papieru z sluchawka przy uchu. Nie potrafie doszukac sie 'tupetu'
    w ofercie TPSA.

    Inna sprawa to ceny. 10k to sporo jak za 6 mbit - instalacje pomijam, bo 2k
    netto jednorazowo, to nie sa koszta, nad ktorymi nalezy plakac. Teraz nalezy
    sie zastanowic, czy ten LB tak naprawde jest nam naprawde potrzebny? Firma,
    ktora zyje z hostingu posiada nierownomierny stosunek ruchu do internetu i z
    internetu. Wiekszosc to oczywiscie do internetu, a tutaj LB mozna miec bez
    dodatkowych kosztow (jak juz Adam pisal - nie ma ACL'ek, przygotowani
    bylismy na to, ze jednak beda). Ruch z internetu mozna w zasadzie
    lopatologicznie podzielic: czesc na uzytek biura, czesc na uzytek fizycznych
    maszyn klientow, czesc na dzierzawke (mamy jedna). za te 10k do niedawna
    mialoby sie 10 Mbit (5x2), teraz - prawie 8Mbit. Moim zdaniem to zalezy od
    potrzeb. Jak zreszta wszystko.

    > Jedym slowem zrobili was w bambuko z tym srunem opiekunem.
    Jakim znowu opiekunem?:) Nie ma zadnego opiekuna.

    > Aaa, z czystej ciekawosc zadzwon i popytaj sie o przykladowe ceny za ATM.
    Bo
    > szyna powiedzial ze go klamie i ze to niemozliwe zeby 1Mb kosztowal
    > 20tysiecy netto - ot taka naiwna wiara w dobrego wujka....
    Szanowny Panie Kolego, mamy Swieta, uspokoj sie. Ja Ciebie doskonale
    rozumiem, ale to nie jest moj zawod zeby komus, a juz na pewno nie sobie cos
    udowadniac:]

    Wesolych Swiat, wesolych dla Ciebie i dla wszystkich grupowiczow:]

    r.

    ps. do podanych cen nalezy doliczyc podatek vat w odpowiedniej wysokosci
    (jest lepiej? mam to wpisac do sig'a?)