    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: I znów kawałek świata został uporządkowany ;)
    Date: Thu, 10 Jun 2010 10:24:42 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > A probowales policzyc te koszty, czy tylko tak na oko?
    > Jak pala, to ~3/4 ceny petow to podatki, umieraja "tanio" na raka ;)
    > nie wyplaca sie im emerytury przez ~30 lat ;)
    > Jeszcze wyjdzie, ze doplaty do petow powinni miec ;)
    >
    > WS
    Z budżetu idzie sporo kasy na dopłaty do MFZ. To fakt niepodważalny. Połowa
    pieniędzy z akcyzy na papierosy jest źródłem tej dopłaty. To również fakt
    niepodważalny. Gdyby nie palacze papierosów stawka zdrowotnego była by dwa razy
    wyższa. Jak ktoś pali 30 lat po paczce fajek dziennie to wpłaca do wspólnego
    kotła, poza innymi podatkami jakie każdy płaci, ponad 50 tysięcy. Umieranie na
    raka jest tanie, trwa krotko, i nie każdy palacz na niego zachoruje. Dopłaty do
    fajek nie. Ale też nie można jechać na palaczy skoro dobrą dla innych robotę
    robią. Chcą mieć knajpę gdzie można palić, niech mają. Napis na drzwiach nur fur
    palacze i sprawa załatwiona. Jak znam życie zaraz by się zrobiło nieprzyjemnie
    bo w takiej knajpie z przyczyn zupełnie nie związanych z fajkami było by np.
    dobre i niedrogie jedzenie. Zaraz by były naciski żeby zlikwidować możliwość
    palenia przy schabowym bo inni też mają prawo go tam zjeść.