    From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: I jeszcze o hakach - wiązka elektryczna
    Date: Thu, 26 Jan 2017 10:30:28 +0100

    Przy okazji dyskusji o bagażnikach rowerowych pomyślałem o jeszcze
    jednej sprawie.
    Pytania do elektryków samochodowych: Mam 13 pinowe gniazdo, ale w
    uboższej wersji, tj. bez stałego 12 V oraz bez 12 V "po stacyjce", które
    są potrzebne np. przy ciągnięciu przyczepy kempingowej.

    1. Zakładam, że do pierwszego obwodu po prostu ciągnę kabel, do drugiego
    używam przekaźnika. Czy słusznie?

    2. Pomyślałem, że mógłbym samodzielnie dorobić ten kawałek instalacji,
    nie wiem tylko jakie kable (przekrój) i jakie bezpieczniki zastosować.
    Wiem, że to zależy od odbiorników, ale chyba jest jakiś standard?

    3. I o czym ewentualnie jeszcze pomyśleć?

    4. Czy warto się w to bawić? Elektryk (telefonicznie) krzyknął sobie
    200-250PLN. Ciągnięcie kabla od akumulatora nie będzie konieczne, bo mam
    w bagażniku kabel do wzmacniacza prosto z akku, na którym jest
    bezpiecznik 45A - wystarczy do wzmaka i do przyczepy? Czy takie
    podpięcie nie będzie zakłócać sprzętu audio?

    Mam też drugi prosto od akumulatora, który zasila moduł haka, tam jest
    bezpiecznik15 A no i kabelek sporo cieńszy.

    --
    Yogi(n)