  • 1. Data: 2011-02-14 13:54:25
    Temat: Hydrozagadka
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Jest tak:
    Sprzeglo hydrauliczne, wymieniona pompa, starannie odpowietrzone
    (osobiscie przeze mnie). Wszystko dziala jak laleczka.
    Po tys. km zaczynaja sie dziac cuda: nie mam sprzegla.
    Pompuje, troche jest (zapowietrzone? skad, jak, po takim czasie??).
    Doczlapuje sie do domu. Odpowietrzam... sama piana.
    Wyciekow nigdzie nie ma.. (wiec jak nie ciaknie, to i powietrza nie zassa)
    Co jest grane?
    Ma ktos pomysl? Acha, plynu nie bylo ani przez sekunde ponizej min.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-02-14 14:14:10
    Temat: Re: Hydrozagadka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 13:54:25 +0100, MarcinJM wrote:
> [...]
    >Doczlapuje sie do domu. Odpowietrzam... sama piana.
    >Wyciekow nigdzie nie ma.. (wiec jak nie ciaknie, to i powietrza nie zassa)

    Wspomaganie takie jak przy hamulcu tam jest ?
    Bo niby mogloby cos dmuchac od strony popychacza, ale to jakiejs
    skomplikowanej usterki by wymagalo.

    Plynu nie ubywa ?
    Pedal/popychacz dobrze wyregulowany ?

    Bo mimo wszystko wydaje mi sie ze jesli pojawia sie powietrze, to musi
    byc jakis wyciek.

    J.

  • 3. Data: 2011-02-14 14:47:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-14 14:14, J.F. pisze:
    > Wspomaganie takie jak przy hamulcu tam jest ?
    > Bo niby mogloby cos dmuchac od strony popychacza, ale to jakiejs
    > skomplikowanej usterki by wymagalo.

    Wspoamagania nie ma

> [...]

    > Pedal/popychacz dobrze wyregulowany ?

    Wyregulowany.

    > Bo mimo wszystko wydaje mi sie ze jesli pojawia sie powietrze, to musi

    Jedyne co mi przychodzi do glowy, to jakies sladowe ilosci starego plynu
    i sie zwarzylo...ale czy to by wegenerowalo gaz?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-02-14 15:03:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 14:47:13 +0100, MarcinJM wrote:
> [...]
    >
    >Jedyne co mi przychodzi do glowy, to jakies sladowe ilosci starego plynu
    >i sie zwarzylo...ale czy to by wegenerowalo gaz?

    Niemal na pewno nie, w koncu kompatybilne sa.
    Ale mozesz sprobowac czy ten gaz palny, bo jesli cos by sie mialo
    generowac to chyba wodor, i to na skutek elektrochemii.

    Hm, brak masy i "po lince sprzegla" ? :-)

    Bo inaczej to jeszcze bym sie tloczkom w tym ukladzie przyjrzal,
    niektore sa "jednokierunkowe", mogloby to zasysac powietrze do ukladu
    przy puszczaniu pedalu, ale pare rzeczy musialoby sie popsuc w roznych
    miejscach, a pompa jak piszesz nowa ...

    J.

  • 5. Data: 2011-02-14 18:25:21
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-14 15:03, J.F. pisze:
> [...]
    > niektore sa "jednokierunkowe", mogloby to zasysac powietrze do ukladu
    > przy puszczaniu pedalu, ale pare rzeczy musialoby sie popsuc w roznych

    Zeby zassac, trzeba miec skad. A zeby miec skad, to musi byc dziura, a
    jakby byla dziura to przy nadcisnieniu musialoby ciec. A nie ciecze. :/

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2011-02-14 18:48:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 18:25:21 +0100, MarcinJM wrote:

    >Zeby zassac, trzeba miec skad. A zeby miec skad, to musi byc dziura, a
    >jakby byla dziura to przy nadcisnieniu musialoby ciec. A nie ciecze. :/

    Nie wiem jak te sprzeglowe zrobione, ale spojrz na hamulcowe - tam sa
    tloczki jak w pompce rowerowej. W jedna strone trzymaja, w druga
    puszczaja.

    Tylko zeby to moglo plun spienic, to by musialy trzy rzeczy naraz sie
    zdarzyc:
    -w silowniku przy sprzegle taki wlasnie tloczek,
    -podcisnienie musialoby powstac .. sprzeglo zaciete ?
    -w pompie cos nie tak, bo przy podcisnieniu to tam nowy plyn powinien
    naplynac przez taki tloczek.

    J.

  • 7. Data: 2011-02-14 18:57:07
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-14 18:48, J.F. pisze:

> [...]
    > -podcisnienie musialoby powstac .. sprzeglo zaciete ?
    > -w pompie cos nie tak, bo przy podcisnieniu to tam nowy plyn powinien

    Alez ja budowe znam doskonale :)
    I dlatego sie dziwie, co sie stalo, ze sie zesralo.
    Jedyne wytlomaczenie to takie, ze pierwsze odpowietrzanie nie bylo na
    100%. Ale sprzeglo dzialalo normalnie :/

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2011-02-14 20:53:06
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Alez ja budowe znam doskonale :)
    > I dlatego sie dziwie, co sie stalo, ze sie zesralo.
    > Jedyne wytlomaczenie to takie, ze pierwsze odpowietrzanie nie bylo na
    > 100%. Ale sprzeglo dzialalo normalnie :/

    podepne sie. mam inna zagadke. otoz u mnie tez wysprzeglik, pompa i plyn sa
    nowe. no i po okolo jednym dniu plyn staje sie czarny. o co chodzi? kilka
    razy przelewalem nowy plyn, w sumie z poltora litra i nic to nie daje. na
    drugi dzien plyn mam czarny.

  • 9. Data: 2011-02-14 21:54:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-14 20:53, sth pisze:

> [...]
    > sa nowe. no i po okolo jednym dniu plyn staje sie czarny. o co chodzi?
    > kilka razy przelewalem nowy plyn, w sumie z poltora litra i nic to nie

    A jaki płyn lejesz?
    Bo im wyższy DOT, tym agresywniejszy dla gumy - jakiś 5.1 (o DOT 5 nie
    mówiąc) może reagować z uszczelnieniami.

    Przynajmniej to jest powodem czernienia płynu hamulcowego - kontakt z gumą.

    Do sprzęgła najlepiej DOT3.

  • 10. Data: 2011-02-14 22:22:43
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Przynajmniej to jest powodem czernienia płynu hamulcowego - kontakt z
    > gumą.
    >
    > Do sprzęgła najlepiej DOT3.

    trojke leje