-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rvod1o$v8k$1$Cav@news.chmurka.net>
<rvqurd$hev$1$horizn@news.chmurka.net> <k...@m...org>
<602658fe$0$29057$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
In-Reply-To: <a...@m...org>
Subject: Re: Hybrydy plug-in
Date: Fri, 12 Feb 2021 20:30:04 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 170
Message-ID: <6026d73c$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.110.178
X-Trace: 1613158205 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.30.110.178:63252
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691292
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@m...org...
Fri, 12 Feb 2021 11:31:25 +0100, J.F.
>> Ciekawe.
>> Spalinowy znacznie wiecej, w trasie ?
>20% więcej to ZNACZNIE?
Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie.
>140 się już zrównuje, jeśli Cię to pocieszy, bo
>cała moc z silnika leci na koła. Przy 120 jeszcze ICE jest w stanie
>powoli
>ładować baterię.
Zaraz zaraz ...
-hybryda, jedzie, laduje baterie, i mniej pali ?
-na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km?
bateria sie naladuje i wiecej mocy brac nie powinna,
-jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik?
przy 140 powinien byc jeszcze spory zapas mocy silnika, no chyba ze
nie doceniam tego ksztaltu i boxa.
>> Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo,
>> hamowanie
>> regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi.
>Zaoszczędzi więcej niż jak się tego nie robi.
IMO - tyle co nic.
No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co chwile
jakis tir droge zajezdza i do hamowania zmusza ...
>Poza tym są jeszcze straty na
>sprawności, które hybryda, do pewnego poziomu, w trasie też
>wykorzystuje.
Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba, ze outlander ma
to jakos ciekawie zrobione.
Tak ?
https://www.youtube.com/watch?v=LZ__5-V6CTI
No ... ciekawe ... na autostradzie moze i naped byl bezposredni, a
straty ... mniejsze niz w skrzyni biegow ?
>> No i zaraz - 12l/100 w trasie?
>> Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?
>Tak, tak, szukaj winnych jak ci do tezy nie pasuje. Jak już pisałem
>warunki
>były praktycznie identyczne. Outlander to szafa trzydrzwiowa.
>Niemniej po
>prostu trzeba się pogodzić z faktem, że samochód oparty na napędzie
>elektrycznym jest SPRAWNIEJSZY niż ten sam samochód oparty na samym
>ICE.
Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w ukladzie.
>>>W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego
>>>ile w
>>>korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
>>>naładowanej baterii).
>> Ale ladowany z gniazdka czy nie ?
>Przecież napisałem (chyba) wyraźnie, że bez naładowanej baterii.
>Powiem
>więcej, jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem
>1.5T i to
>mi żre, na moich obecnych trasach, tj. dom->żłobek->budowa (10-15km)
>i raz
>w tygodniu wypad +60km, średnio 13L.
>> W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ...
>Zaś PHEV jeszcze bardziej, bo czasem całą trasę przejedzie bez
>spaliniaka.
Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P
>>>Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i
>>>tak
>>>ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140.
>
>> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ?
>> Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia.
>Ten kto zakłada że jeździ się tylko po autostradzie (bo mu pasuje do
>tezy),
>jakby innego świata nie było. Sam jesteś najlepszym przykładem, że
>jazda na
>autostradzie to wyjątek od reguły, a mimo tego ciągle forsujesz tylko
>sprawdzanie sprawności na autostradach.
Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w
trasie traca ... chyba.
Moze outlander dowodzi inaczej.
Poza tym podawales porownanie z trasy, gdzie jednak autostrady
dominuja.
2800km do Austrii i z powrotem, z czego polowa po miescie ? :-P
>> Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ?
>Większość, ale to 1/8 mojego rocznego przebiegu, kiedy to nie mogę
>ładować
No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowales
wcale :-)
>prundem. Co oznacza że przepaść sprawnościowa PHEV vs ICE będzie
>jeszcze
>większa niż na samej autostradzie. Zrozumiesz to kiedyś?
Ale przeciez nie mowie nie.
Dziwi mnie tylko ta przepasc juz na autostradzie.
>> Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to
>> naprawde
>> spali.
>Kto broni? Ja przeliczyłem, i mi się PHEV JUŻ zwrócił w stosunku do
>ICE.
>Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie
>i
>chłodzenie kabiny podczas postoju, bo tu PHEV w ogóle konkurencji nie
>ma w
>ICE. :P
He?
Pradem grzeje, zdalnie z apki uruchamiasz, czy w Niemczech mieszkasz,
i silnika na postoju uruchomic nie wolno?
No a jak ktos naprawde potrzebuje, to kupowal webasto :-)
>> No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie
>> smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie
>> przekraczac
>> 120" :-)
>Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki
>argument jest kompletnie jałowy -- tak samo jak szukanie dziury w
>całym,
Ale czego to ma dowodzic ?
Ze jak w miejskich korkach stoje, to potem mam na urlop jechac 50 ?
>właścicieli kotłów na paliwa stałe w COP pomp ciepła, twierdzących że
>przy
>takich mrozach to one w zasadzie samym prądem grzeją. No i co z tego,
>skoro
>nie liczy się te parę dni mrozów na -15sC (minęło 120 dni sezonu
>grzewczego, a mrozów jest może 14 dni), tylko cały sezon gdzie
>średnia
>wychodzi 0-2sC.
Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi
twierdzili, ze:
-jak jest prawdziwy mroz, to mu PC nie wyrabia i musi palic w kominku,
-jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala, a on raty kredytu
placic musi,
-srednie zimy sie nie zdarzaja :-(
-lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga.
Moze teraz inaczej to wyglada.
Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.21 21:16 J.F.
- 12.02.21 22:59 Cavallino
- 12.02.21 23:02 Cavallino
- 12.02.21 23:21 Myjk
- 12.02.21 23:21 Myjk
- 13.02.21 20:58 Cavallino
- 13.02.21 23:06 Myjk
- 13.02.21 23:22 Myjk
- 15.02.21 15:50 J.F.
- 15.02.21 15:51 J.F.
- 15.02.21 17:14 J.F.
- 15.02.21 17:57 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=