eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybrydy plug-inRe: Hybrydy plug-in
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rvod1o$v8k$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rvqurd$hev$1$horizn@news.chmurka.net> <k...@m...org>
    <602658fe$0$29057$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
    In-Reply-To: <a...@m...org>
    Subject: Re: Hybrydy plug-in
    Date: Fri, 12 Feb 2021 20:30:04 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 170
    Message-ID: <6026d73c$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.110.178
    X-Trace: 1613158205 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.30.110.178:63252
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691292
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@m...org...
    Fri, 12 Feb 2021 11:31:25 +0100, J.F.
    >> Ciekawe.
    >> Spalinowy znacznie wiecej, w trasie ?

    >20% więcej to ZNACZNIE?

    Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie.

    >140 się już zrównuje, jeśli Cię to pocieszy, bo
    >cała moc z silnika leci na koła. Przy 120 jeszcze ICE jest w stanie
    >powoli
    >ładować baterię.

    Zaraz zaraz ...
    -hybryda, jedzie, laduje baterie, i mniej pali ?

    -na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km?
    bateria sie naladuje i wiecej mocy brac nie powinna,

    -jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik?
    przy 140 powinien byc jeszcze spory zapas mocy silnika, no chyba ze
    nie doceniam tego ksztaltu i boxa.

    >> Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo,
    >> hamowanie
    >> regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi.

    >Zaoszczędzi więcej niż jak się tego nie robi.

    IMO - tyle co nic.
    No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co chwile
    jakis tir droge zajezdza i do hamowania zmusza ...

    >Poza tym są jeszcze straty na
    >sprawności, które hybryda, do pewnego poziomu, w trasie też
    >wykorzystuje.

    Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba, ze outlander ma
    to jakos ciekawie zrobione.

    Tak ?
    https://www.youtube.com/watch?v=LZ__5-V6CTI

    No ... ciekawe ... na autostradzie moze i naped byl bezposredni, a
    straty ... mniejsze niz w skrzyni biegow ?

    >> No i zaraz - 12l/100 w trasie?
    >> Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?

    >Tak, tak, szukaj winnych jak ci do tezy nie pasuje. Jak już pisałem
    >warunki
    >były praktycznie identyczne. Outlander to szafa trzydrzwiowa.
    >Niemniej po
    >prostu trzeba się pogodzić z faktem, że samochód oparty na napędzie
    >elektrycznym jest SPRAWNIEJSZY niż ten sam samochód oparty na samym
    >ICE.

    Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w ukladzie.

    >>>W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego
    >>>ile w
    >>>korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
    >>>naładowanej baterii).

    >> Ale ladowany z gniazdka czy nie ?

    >Przecież napisałem (chyba) wyraźnie, że bez naładowanej baterii.
    >Powiem
    >więcej, jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem
    >1.5T i to
    >mi żre, na moich obecnych trasach, tj. dom->żłobek->budowa (10-15km)
    >i raz
    >w tygodniu wypad +60km, średnio 13L.

    >> W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ...

    >Zaś PHEV jeszcze bardziej, bo czasem całą trasę przejedzie bez
    >spaliniaka.

    Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P

    >>>Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i
    >>>tak
    >>>ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140.
    >
    >> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ?
    >> Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia.

    >Ten kto zakłada że jeździ się tylko po autostradzie (bo mu pasuje do
    >tezy),
    >jakby innego świata nie było. Sam jesteś najlepszym przykładem, że
    >jazda na
    >autostradzie to wyjątek od reguły, a mimo tego ciągle forsujesz tylko
    >sprawdzanie sprawności na autostradach.

    Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w
    trasie traca ... chyba.
    Moze outlander dowodzi inaczej.

    Poza tym podawales porownanie z trasy, gdzie jednak autostrady
    dominuja.
    2800km do Austrii i z powrotem, z czego polowa po miescie ? :-P

    >> Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ?
    >Większość, ale to 1/8 mojego rocznego przebiegu, kiedy to nie mogę
    >ładować

    No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowales
    wcale :-)

    >prundem. Co oznacza że przepaść sprawnościowa PHEV vs ICE będzie
    >jeszcze
    >większa niż na samej autostradzie. Zrozumiesz to kiedyś?

    Ale przeciez nie mowie nie.
    Dziwi mnie tylko ta przepasc juz na autostradzie.

    >> Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to
    >> naprawde
    >> spali.
    >Kto broni? Ja przeliczyłem, i mi się PHEV JUŻ zwrócił w stosunku do
    >ICE.
    >Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie
    >i
    >chłodzenie kabiny podczas postoju, bo tu PHEV w ogóle konkurencji nie
    >ma w
    >ICE. :P

    He?
    Pradem grzeje, zdalnie z apki uruchamiasz, czy w Niemczech mieszkasz,
    i silnika na postoju uruchomic nie wolno?

    No a jak ktos naprawde potrzebuje, to kupowal webasto :-)

    >> No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie
    >> smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie
    >> przekraczac
    >> 120" :-)

    >Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki
    >argument jest kompletnie jałowy -- tak samo jak szukanie dziury w
    >całym,

    Ale czego to ma dowodzic ?
    Ze jak w miejskich korkach stoje, to potem mam na urlop jechac 50 ?

    >właścicieli kotłów na paliwa stałe w COP pomp ciepła, twierdzących że
    >przy
    >takich mrozach to one w zasadzie samym prądem grzeją. No i co z tego,
    >skoro
    >nie liczy się te parę dni mrozów na -15sC (minęło 120 dni sezonu
    >grzewczego, a mrozów jest może 14 dni), tylko cały sezon gdzie
    >średnia
    >wychodzi 0-2sC.

    Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi
    twierdzili, ze:
    -jak jest prawdziwy mroz, to mu PC nie wyrabia i musi palic w kominku,
    -jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala, a on raty kredytu
    placic musi,
    -srednie zimy sie nie zdarzaja :-(
    -lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga.

    Moze teraz inaczej to wyglada.
    Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: