eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 31. Data: 2019-10-03 15:12:38
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Oct 2019 06:52:47 +0100, ddddddddddddd

    > a co tam jest prostszego?

    Właśnie brak sprzężenia silnika spalinowego przez skrzynię biegów. Tutaj
    masz ciekawie wszystko rozpisane na przykładzie Mitsu Outlandera PHEV:

    https://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?
    f=10&t=1278

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 32. Data: 2019-10-03 16:41:05
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 15:00, viktorius pisze:

    >> Z założenia przekładnia musi być fizyczna a nie wirtualna czy
    >> złożona z samych elektronów.
    >>
    >
    > A to nie wiedziałem.
    > Na pewno wiem, że przekładnia kierownicza musi być mechaniczna,
    > ewentualnie ze wspomaganiem.

    Ani napędowa ani kierownicza nie musi być mechaniczna. Napędowa nie
    jest, bo się w hybrydach IMHO nie opłaca (pisałem obok czemu), natomiast
    kierownicze bywają (Infiniti ma takową).

    > Nie da się zrobić jak w wózkach widłowych, czy kombajnach zbożowych, że
    > pomiędzy kierownicą a kołami jest płyn hydrauliczny, a elementem
    > wykonawczym jest zwykły siłownik. Pewnie chodzi o bezpieczeństwo, żeby
    > nie brakło kontroli nad kołami przy utracie ciśnienia układzie.

    Da się zrobić - samoloty flybywire latają (choć maxy spadają) i to od
    dwóch dekad.


    --
    Shrek


  • 33. Data: 2019-10-03 16:41:52
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 15:02, Myjk pisze:

    >> I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
    >> silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
    >> gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.
    >
    > Ojtam, ojtam. Mój Outek umi jeszcze lepij. Otóż wrzucam mu wsteczny gdy
    > jeszcze toczę się do przodu. Zamiast przekładać nogę na hamulec, wciskam
    > mocniej gaz, wtedy auto tym szybciej się zatrzymuje im mocniej wduszam gaz,
    > a następnie z automatu rusza do tyłu. :P

    Wygląda na niesamowicie przydatny ficzer. Muszę zainstalować w motocyklu:)


    --
    Shrek


  • 34. Data: 2019-10-03 17:00:03
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d9608b0$0$17363$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 03.10.2019 o 15:02, Myjk pisze:
    >>> I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji
    >>> w
    >>> silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie
    >>> niezwykłe,
    >>> gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.
    >
    >> Ojtam, ojtam. Mój Outek umi jeszcze lepij. Otóż wrzucam mu wsteczny
    >> gdy
    >> jeszcze toczę się do przodu. Zamiast przekładać nogę na hamulec,
    >> wciskam
    >> mocniej gaz, wtedy auto tym szybciej się zatrzymuje im mocniej
    >> wduszam gaz,
    >> a następnie z automatu rusza do tyłu. :P

    >Wygląda na niesamowicie przydatny ficzer. Muszę zainstalować w
    >motocyklu:)

    A jaki widowiskowy :-)

    Ale tak prawde mowiac ... gdzies na sniegu nigdy nie udalo mi sie
    rozbujac auta wrzucajac jedynke i wsteczny na przemian - za dlugo trwa
    zmiana.
    W "zwyklym automacie" ciekawe czy dalbym rade ... chyba wystarczy
    tylko dzwignia machac ?

    A w takiej hybrydzie ... chyba podobnie jak w automacie - niby szybko,
    ale w praktyce czy machanie nie bedzie za wolne ?

    J.


  • 35. Data: 2019-10-03 17:01:35
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-10-03 o 16:41, Shrek pisze:
    > W dniu 03.10.2019 o 15:00, viktorius pisze:
    >
    >>> Z założenia przekładnia musi być fizyczna a nie wirtualna czy
    >>> złożona z samych elektronów.
    >>>
    >>
    >> A to nie wiedziałem.
    >> Na pewno wiem, że przekładnia kierownicza musi być mechaniczna,
    >> ewentualnie ze wspomaganiem.
    >
    > Ani napędowa ani kierownicza nie musi być mechaniczna. Napędowa nie
    > jest, bo się w hybrydach IMHO nie opłaca (pisałem obok czemu), natomiast
    > kierownicze bywają (Infiniti ma takową).
    >

    Kilka lat temu znajomy przygotowywał sobie samochodzik do rajdów
    przeprawowych i mu nie przeszło w kategorii pojazdów "prawie" seryjnych
    właśnie przez układ kierowniczy. Bo zrobił sobie full hydraulikę z wózka
    widłowego (plus chłodnica, bo gotował płyn jak dużo kręcił). Z takim
    układem jego pojazd zakwalifikowano do kategorii prototypów. Po tym
    fakcie przyznał, że w przepisach stoi, że pojazd samochodowy dopuszczony
    do jazdy po drogach nie może mieć układu full hydraulicznego.
    Może coś się zmieniło od tamtego czasu. Teraz doczytałem, że w BMW jest
    na przykład układ zmieniający przełożenia układu kierowniczego w
    zależności od prędkości. A przecież zębatki w czasie jazdy się nie
    podmieniają...

    >> Nie da się zrobić jak w wózkach widłowych, czy kombajnach zbożowych,
    >> że pomiędzy kierownicą a kołami jest płyn hydrauliczny, a elementem
    >> wykonawczym jest zwykły siłownik. Pewnie chodzi o bezpieczeństwo, żeby
    >> nie brakło kontroli nad kołami przy utracie ciśnienia układzie.
    >
    > Da się zrobić - samoloty flybywire latają (choć maxy spadają) i to od
    > dwóch dekad.
    >
    >
    Mówimy nie o samolotach, tylko o samochodach, całkiem inne inne regulacje :P

    --
    viktorius


  • 36. Data: 2019-10-03 17:04:47
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d960881$0$17363$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 03.10.2019 o 15:00, viktorius pisze:
    >> Na pewno wiem, że przekładnia kierownicza musi być mechaniczna,
    >> ewentualnie ze wspomaganiem.

    >Ani napędowa ani kierownicza nie musi być mechaniczna.

    >> Nie da się zrobić jak w wózkach widłowych, czy kombajnach
    >> zbożowych, że pomiędzy kierownicą a kołami jest płyn hydrauliczny,
    >> a elementem wykonawczym jest zwykły siłownik. Pewnie chodzi o
    >> bezpieczeństwo, żeby nie brakło kontroli nad kołami przy utracie
    >> ciśnienia układzie.

    >Da się zrobić - samoloty flybywire latają (choć maxy spadają) i to od
    >dwóch dekad.

    Nawet te wczesniejsze to cos nie bardzo wierze, zeby byly
    "mechanicznie sterowane".
    Moze i jakies linki tam biegly ... ale w duzym samolocie na koncu musi
    byc wspomaganie, a to przeciez moze sie zepsuc na rozne sposoby.

    J.


  • 37. Data: 2019-10-03 17:08:46
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d95db06$0$519$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 03.10.2019 o 13:05, viktorius pisze:
    >> Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    >> prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    >> konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika
    >> spalinowego z kołami.

    >No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >ma? A jeśli nie, to dlaczego?

    Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za malą
    sprawnosc.
    Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.

    J.



  • 38. Data: 2019-10-03 17:20:29
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qn4kmf$tn6$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    W dniu 2019-10-02 o 23:16, Marcin N pisze:
    >> Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w
    >> tym wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
    >
    >> Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest
    >> perełką inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi
    >> elementami mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie
    >> zmienia w czasie) sterowana silnikiem elektrycznym.
    >
    >> Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    >> niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy -
    >> znakomita.
    >
    >CVT - Continously Variable Transmission
    >Jak dla mnie to uległeś marketingowi, bo to cały czas skrzynia biegów
    >ze zmiennymi przełożeniami i całkowicie wpisuje się w ten opis.

    Zwykla skrzynia biegow nie jest CV, a to w Toyocie trudno nazwac
    skrzynia biegow, skoro jest to przekladnia o stalym przelozeniu.

    >Od "tradycyjnych" CVT różni ją to, że nie ma paska/łańcucha, tylko
    >przekładnie planetarne, dodatkowo nie ze stałym punktem podparcia
    >satelitów, tylko zmiennym i to jest cała zagadka zmiany przełożeń.

    Ja bym tam powiedzial ze ze stalym, a dodatkowo jest przekladnia
    elektyczna.
    Choc w sumie to trudno przekladnia nazwac - bo moze pelnic duzo
    roznych funkcji.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    >Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
    >innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P

    Trzeba przyznac, ze w calosci funkcjonalnosc CVT posiada.
    A ze nazwali inaczej ... moze nie chcieli byc oskarzani ze CVT tam nie
    ma, co widzimy w niniejszym watku, a moze nie chcieli, zeby klienci
    pomysleli zaraz o wadach "typowej" CVT ...

    >> Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to
    >> mniej awaryjna ok klasycznej spalinowej.
    >
    >Silnik spalinowy ma, ze zmiennymi fazami jest co się zepsuć, w
    >normalnym samochodzie tez to jest, skomplikowanie to samo.
    >Skrzynię biegów ma,

    Przekladnie. Ale akurat reczne skrzynie biegow sa dosc malo awaryjne.

    >dodatkowo z silnikami elektrycznymi w środku,

    Silniki elekryczne z natury malo awaryjne.
    Juz bym bardziej podejrzewal elektronike ... ale chyba dobrze zrobili,
    nie slychac o awariach.

    >skomplikowanie konstrukcji przez to większe, choć bez mogących się
    >zużyć synchronizatorów, wychodzi na remis.

    Mechaniczna konstrukcja dosc prosta - to tylko jedna przekladnia
    planetarna.
    Choc w ostatnich wersjach jak widac juz trzy :-)

    J.


  • 39. Data: 2019-10-03 17:28:34
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-10-2019 o 17:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qn4kmf$tn6$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    > W dniu 2019-10-02 o 23:16, Marcin N pisze:
    >>> Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
    >>> wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
    >>
    >>> Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest
    >>> perełką inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi
    >>> elementami mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie
    >>> zmienia w czasie) sterowana silnikiem elektrycznym.
    >>
    >>> Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    >>> niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.
    >>
    >> CVT - Continously Variable Transmission
    >> Jak dla mnie to uległeś marketingowi, bo to cały czas skrzynia biegów
    >> ze zmiennymi przełożeniami i całkowicie wpisuje się w ten opis.
    >
    > Zwykla skrzynia biegow nie jest CV, a to w Toyocie trudno nazwac
    > skrzynia biegow, skoro jest to przekladnia o stalym przelozeniu.
    >
    >> Od "tradycyjnych" CVT różni ją to, że nie ma paska/łańcucha, tylko
    >> przekładnie planetarne, dodatkowo nie ze stałym punktem podparcia
    >> satelitów, tylko zmiennym i to jest cała zagadka zmiany przełożeń.
    >
    > Ja bym tam powiedzial ze ze stalym, a dodatkowo jest przekladnia
    > elektyczna.
    > Choc w sumie to trudno przekladnia nazwac - bo moze pelnic duzo roznych
    > funkcji.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    >
    >> Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
    >> innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P
    >
    > Trzeba przyznac, ze w calosci funkcjonalnosc CVT posiada.
    > A ze nazwali inaczej ... moze nie chcieli byc oskarzani ze CVT tam nie
    > ma, co widzimy w niniejszym watku, a moze nie chcieli, zeby klienci
    > pomysleli zaraz o wadach "typowej" CVT ...

    Ale toto właśnie ma wszystkie wady typowej cvt.
    Może nawet jeszcze w większym stopniu, niż typowa cvt (bo takie już
    miewają wirtualne biegi, co trochę poprawia sytuację). ;-)

    Na szczęście są też hybrydy ze zwykłą dwusprzęgłówką i nie ma obowiązku
    męczyć się z takimi idiotycznymi skrzyniami.


  • 40. Data: 2019-10-03 17:31:07
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.10.2019 o 17:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5d95db06$0$519$6...@n...neostrada.
    pl... W dniu
    > 03.10.2019 o 13:05, viktorius pisze:
    >>> Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    >>> prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest
    >>> prosta konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika
    >>> spalinowego z kołami.
    >
    >> No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >> ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    >
    > Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za
    > malą sprawnosc. Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.

    No właśnie szybkie góglanie wykazuje, że były i są hybrydy ze spaliną
    napędzającą generator, ale tylko jako element większej całości i
    przekładnie mechaniczne też mają.

    MJ


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: