eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonkRe: Hybryda zonk
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hybryda zonk
    Date: Thu, 3 Oct 2019 17:01:35 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <qn52gd$5fv$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <5d9371a8$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5d95139a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qn4kmf$tn6$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5d95db06$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d95e06f$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <qn4re5$1lb$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5d960881$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 3 Oct 2019 15:01:33 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.69"; logging-data="5631";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <5d960881$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663283
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-10-03 o 16:41, Shrek pisze:
    > W dniu 03.10.2019 o 15:00, viktorius pisze:
    >
    >>> Z założenia przekładnia musi być fizyczna a nie wirtualna czy
    >>> złożona z samych elektronów.
    >>>
    >>
    >> A to nie wiedziałem.
    >> Na pewno wiem, że przekładnia kierownicza musi być mechaniczna,
    >> ewentualnie ze wspomaganiem.
    >
    > Ani napędowa ani kierownicza nie musi być mechaniczna. Napędowa nie
    > jest, bo się w hybrydach IMHO nie opłaca (pisałem obok czemu), natomiast
    > kierownicze bywają (Infiniti ma takową).
    >

    Kilka lat temu znajomy przygotowywał sobie samochodzik do rajdów
    przeprawowych i mu nie przeszło w kategorii pojazdów "prawie" seryjnych
    właśnie przez układ kierowniczy. Bo zrobił sobie full hydraulikę z wózka
    widłowego (plus chłodnica, bo gotował płyn jak dużo kręcił). Z takim
    układem jego pojazd zakwalifikowano do kategorii prototypów. Po tym
    fakcie przyznał, że w przepisach stoi, że pojazd samochodowy dopuszczony
    do jazdy po drogach nie może mieć układu full hydraulicznego.
    Może coś się zmieniło od tamtego czasu. Teraz doczytałem, że w BMW jest
    na przykład układ zmieniający przełożenia układu kierowniczego w
    zależności od prędkości. A przecież zębatki w czasie jazdy się nie
    podmieniają...

    >> Nie da się zrobić jak w wózkach widłowych, czy kombajnach zbożowych,
    >> że pomiędzy kierownicą a kołami jest płyn hydrauliczny, a elementem
    >> wykonawczym jest zwykły siłownik. Pewnie chodzi o bezpieczeństwo, żeby
    >> nie brakło kontroli nad kołami przy utracie ciśnienia układzie.
    >
    > Da się zrobić - samoloty flybywire latają (choć maxy spadają) i to od
    > dwóch dekad.
    >
    >
    Mówimy nie o samolotach, tylko o samochodach, całkiem inne inne regulacje :P

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: