  • 21. Data: 2011-09-15 12:22:52
    Temat: Re: Hybryda - ok 1 GB
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Wed, 14 Sep 2011 22:42:13 +0200, Smok Eustachy wrote:

    > A to 1GB co to za jednostka?

    Gigabajt.

    --
    pozdro

  • 22. Data: 2011-09-15 12:46:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    robot napisa?(a):

    > Gigabajt.

    1Gb = 1 gigabajt
    1GB = 1 gigabit

    A różnica, bagatela tylko ośmiokrotna... ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 23. Data: 2011-09-15 12:53:32
    Od: atm <...@v...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Gigabajt

  • 24. Data: 2011-09-15 13:15:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    atm napisa?(a):

    [...]

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Gigabajt

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Gigabit

    Będziemy teraz w języku linków dyskutować? ;)

    j.

  • 25. Data: 2011-09-15 13:28:31
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    On 15.09.2011 14:46, januszek wrote:
    > robot napisa?(a):

    > 1Gb = 1 gigabajt
    > 1GB = 1 gigabit
    >
    > A różnica, bagatela tylko ośmiokrotna... ;)
    To tera wytłumacz lepiej, po co komu hybryda 1 GB?
    Słownie jeden.

  • 26. Data: 2011-09-15 13:30:33
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-15 15:28, Smok Eustachy wrote:

    > To tera wytłumacz lepiej, po co komu hybryda 1 GB?
    > Słownie jeden.

    Do tej pory pamietam gdy na rynku pojwil sie tej wielkosci dysk.
    Kosztowal 40 milionow, ehhh przez jakis czas pozostawal tylko w sferze
    marzen.

  • 27. Data: 2011-09-15 13:32:46
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-15 15:15, januszek wrote:
    > atm napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Gigabit
    >
    > Będziemy teraz w języku linków dyskutować? ;)
    >
    > j.

    Lepsze to niz binarny ;]
    Wszysko sie jednak zgadza:
    Gb - gigabit
    GB - gigabajt

  • 28. Data: 2011-09-15 13:34:16
    Od: robot <a...@o...pl>

    On 15 Sep 2011 14:46:58 +0200, januszek wrote:

    > 1Gb = 1 gigabajt
    > 1GB = 1 gigabit

    No już prawie opanowałeś.

    --
    pozdrawiam

  • 29. Data: 2011-09-15 13:41:37
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia 15 Sep 2011 14:46:58 +0200, januszek napisał(a):

    > robot napisa?(a):

    > 1Gb = 1 gigabajt
    > 1GB = 1 gigabit
    >
    > A różnica, bagatela tylko ośmiokrotna... ;)
    >
    > j.

    Odwrotnie.

  • 30. Data: 2011-09-15 14:44:37
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-09-15 08:27, januszek wrote:
    > Rafał Łukawski napisa?(a):

    > Mocno sprawę poplątałeś ;) Chodzi o ReadyBoost - to technologia, która
    > pojawiła się w Viscie, wykorzystuje np podłączonego do komputera
    > pendrive jako pamięć podręczną cache. Bazuje to na tym, że pamięć flash
    > jest szybsza przy losowych odczytach i zapisach niewielkich porcji
    > danych.

    Dokładnie, tematem jest czas dostępu.

    > Ogólnie w 2007 ta funkcja była kierowana do low-endowych
    > konfiguracji, która posiadały minimalną konfigurację do uruchomienia
    > Visty (np komp mial 512MB RAM i wtedy 128MB ReadyBoost na pendrive
    > dawało jakieś zauważalne przyspieszenie). Dziś, kiedy 4GB RAM nie jest
    > niczym specjalnym taka funkcja nie ma już sensu i racji bytu
    > (teoretycznie na sprawę patrząc jak masz 4GB RAM i dołożysz pendrive 1GB
    > na Ready Boost to możesz sobie nawet wydajność pogorszyć).

    Algorytmy Ready Boost nie są ogólnie opisane (przynajmniej nie były, gdy
    tego szukałem). Proste stwierdzenie, ze dziala to jako cache jest bledne
    - od tego jest pamiec ram, gdzie cache bardzo szybko sie oproznic. Cecha
    inteligentnego zarzadzania Flash jest to, ze dane tam moga przebywac o
    po kilka dni, nadto sa dostepne po restarcie komputera innymi slowy
    model zdecydowanie zblizony do hybrydy niz do pamieci cache - nie wiem
    wogole skad taki pomysl.

    Sa takze inne komercyjne rozwiazania ktore wspomagaja HDD pamieciami
    zewnetrznymi (najczesciej jest to dowolny flash ze wzgledy na czas
    dostepu). Rozwiazania te sa juz dostepne od XP, a ze wzgledu na bardziej
    zaawansowane algorytmy, byc moze jest sens uzywania ich pod W7,
    aczkolwiek na pewno 'szalu nie bedzie'

    Raz jeszcze powtorze - pamiec flasj NIE JEST wykorzystywana jak szeroko
    rozumiany cache /gdzie wpada wszystko/ wpadaja tam dane czesto
    odczytywane z dysku ( w tym modelu z jakiegos powodu czesto wypadaja z
    pamieci ram i tym samym spowalniaja system).