  • 11. Data: 2011-09-14 20:39:52
    Temat: Re: Hybryda - ok 1 GB
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

    > sa tez dyski
    > wydajniejsze - np. black scorpio wd..

    wlasnie cos mi sie obilo o uszy, ze mozna 200 zaoszczedzic ;)

  • 12. Data: 2011-09-14 20:42:13
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    A to 1GB co to za jednostka?

  • 13. Data: 2011-09-15 06:13:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ireneusz Brycki napisa?(a):

    > Czy możecie polecić dobrą/pewną hybrydę dysk o pojemności między 500GB -
    > 1000 GB?

    IMO hybrydy nie sa dobrym rozwiazaniem bo realnie ich cena jest wyzsza
    od tandemu dwoch dyskow ssd+hdd a ogolna wydajnosc nizsza. Dlatego, moim
    zdaniem lepiej kupic dwa dyski maly (i tani) SDD i drugi HDD (duzy, na
    magazyn danych).

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 14. Data: 2011-09-15 06:27:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafał Łukawski napisa?(a):

    > poza tym systemy typu W7 maja wbudowana funkcjonalnosc hybrydy - majac
    > szybkiego pen'a, system na niego moze wrzucac dane tak jak to robi
    > hybryda. Jak to zrobic? wlozyc pena do USB i przeczytac to co pojawi sie
    > na ekranie (hint: speedup my/your system)

    Mocno sprawę poplątałeś ;) Chodzi o ReadyBoost - to technologia, która
    pojawiła się w Viscie, wykorzystuje np podłączonego do komputera
    pendrive jako pamięć podręczną cache. Bazuje to na tym, że pamięć flash
    jest szybsza przy losowych odczytach i zapisach niewielkich porcji
    danych. Ogólnie w 2007 ta funkcja była kierowana do low-endowych
    konfiguracji, która posiadały minimalną konfigurację do uruchomienia
    Visty (np komp mial 512MB RAM i wtedy 128MB ReadyBoost na pendrive
    dawało jakieś zauważalne przyspieszenie). Dziś, kiedy 4GB RAM nie jest
    niczym specjalnym taka funkcja nie ma już sensu i racji bytu
    (teoretycznie na sprawę patrząc jak masz 4GB RAM i dołożysz pendrive 1GB
    na Ready Boost to możesz sobie nawet wydajność pogorszyć).

    j.

  • 15. Data: 2011-09-15 08:33:00
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik januszek napisał:
> [...]
    > od tandemu dwoch dyskow ssd+hdd a ogolna wydajnosc nizsza. Dlatego, moim
    > zdaniem lepiej kupic dwa dyski maly (i tani) SDD i drugi HDD (duzy, na

    inna koncepcja mowi - kupic 2 dyski duze i polaczyc w raid0 :)

    No wiec co lepiej wybrac? :D

  • 16. Data: 2011-09-15 08:41:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mateusz napisa?(a):

    > inna koncepcja mowi - kupic 2 dyski duze i polaczyc w raid0 :)

    TO jest glupi imo koncepcja bo macierz raid0 jest w zasadzie wydajna
    tylko wtedy kiedy sie z niej (co znaczy na cos innego) odczytuje duze
    pliki ;)

    j.

  • 17. Data: 2011-09-15 09:56:40
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-15 10:41, januszek wrote:
> [...]
    >
    > TO jest glupi imo koncepcja bo macierz raid0 jest w zasadzie wydajna
    > tylko wtedy kiedy sie z niej (co znaczy na cos innego) odczytuje duze

    Mam dwa WD Black 1TB spiete w matrix raid, chodza calkiem niezle w tym
    ukladzie:
    http://imageshack.us/photo/my-images/713/testpredkos
    ciraid.jpg/

  • 18. Data: 2011-09-15 10:07:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    atm napisa?(a):

    > Mam dwa WD Black 1TB spiete w matrix raid, chodza calkiem niezle w tym
    > ukladzie:

    Zrób więc takie testy:

    1) Kopiowanie z macierzy na macierz duzego pliku
    2) Kopiowanie z macierzy na macierz katalogu z duzą ilościa małych plików.
    3) jak 1 i 2 ale z macierzy na inny dysk
    4) jak 1 i 2 ale z innego dysku na macierz
    5) jak 1 i 2 ale z dysku na inny dysk

    Podziel sie wynikami :)

    j.

  • 19. Data: 2011-09-15 10:26:00
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-15 12:07, januszek wrote:
> [...]
    > 3) jak 1 i 2 ale z macierzy na inny dysk
    > 4) jak 1 i 2 ale z innego dysku na macierz

    Prosze Cie, mam lepsze rzeczy do robienia :]
    Zdrowko

  • 20. Data: 2011-09-15 10:41:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    atm napisa?(a):

    [...]

    > Prosze Cie, mam lepsze rzeczy do robienia :]

    No to nadal wierz w testy ;P

    j.