  • 21. Data: 2019-12-26 02:28:28
    Temat: Re: Home CosFi
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > W serwerowniach już to się dzieje, 400VDC:

    Dziwne... Trudne do uzyskanie w europejskim systemie zasilania. Tak
    jakby zakładać jednofazowe zasilanie.

    > https://www.electronicdesign.com/power-management/ar
    ticle/21799201/400v-dc-distribution-in-the-data-cent
    er-gets-real

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2019-12-26 02:33:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, December 26, 2019, 12:11:58 AM, you wrote:

    > W jakim sensie ?
    > Jednym kluczem chyba tego nie zalatwisz, jednym transformatorem tez
    > nie ...

    Pomyśl przez chwilę. Jednym kluczem i na jednym transformatorze.
    https://led-driver.power.com/design-support/product-
    documents/data-sheets/lytswitch-4-data-sheet

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2019-12-26 02:34:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, December 26, 2019, 1:05:07 AM, you wrote:

    [...]

    > Mozna, tylko ze w PFC trzeba przechowac energie w cyklu 100Hz,
    > transformatorek z typowego flybacka jest na to sporo za maly ...
    > chyba.

    Jak działa aktywny PFC? Twoim zdaniem z częstotliwością 100 Hz?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2019-12-26 03:03:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 02:34:31 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Thursday, December 26, 2019, 1:05:07 AM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Jak działa aktywny PFC? Twoim zdaniem z częstotliwością 100 Hz?

    Moc pobierana z sieci jednak pulsuje, a na wyjsciu ma byc stala.
    Wiec trzeba energie gdzies przechowac. W kondensatorze.
    I nie jest to mala energia, bo czas pulsowania jednak dlugi - 1/100Hz.

    A rdzen/szczelina od flybacka gromadzi z czasu 1/50kHz, czy 1/500kHz.

    Jakby mial gromadzic energie dla PFC, to by musial byc znacznie
    wiekszy.

    J.

  • 25. Data: 2019-12-26 03:07:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 02:33:15 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Pomyśl przez chwilę. Jednym kluczem i na jednym transformatorze.
    > https://led-driver.power.com/design-support/product-
    documents/data-sheets/lytswitch-4-data-sheet

    LED tak zasilisz, bo to ze bedzie migac ... moze nie przeszkadza.

    ładowarce do telefonu moze tez nie przeszkadza, ale inna elektrnika
    raczej lubi stale napiecie ...

    J.

  • 26. Data: 2019-12-26 04:12:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, December 26, 2019, 3:03:36 AM, you wrote:

    > Moc pobierana z sieci jednak pulsuje, a na wyjsciu ma byc stala.
    > Wiec trzeba energie gdzies przechowac. W kondensatorze.

    W kondensatorze. Nie w dławiku.

> [...]
    > A rdzen/szczelina od flybacka gromadzi z czasu 1/50kHz, czy 1/500kHz.
    > Jakby mial gromadzic energie dla PFC, to by musial byc znacznie

    Ale dlaczego dławik ma gromadzić energię? Od tego są kondensatory. A
    kto powiedział, że kondensator musi być po stronie pierwotnej?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2019-12-26 04:17:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, December 26, 2019, 3:07:55 AM, you wrote:

    documents/data-sheets/lytswitch-4-data-sheet
    > LED tak zasilisz, bo to ze bedzie migac ... moze nie przeszkadza.
    > ładowarce do telefonu moze tez nie przeszkadza, ale inna elektrnika
    > raczej lubi stale napiecie ...

    Od wygładzania napięcia są kondensatory a nie dławiki. Dostałeś linka,
    obejrzyj schematy realizacji DER-350. 36 V 550 mA, dwa kondensatory po
    330 uF połączone równolegle. Za mało, żeby wygładzić 100 Hz?

    Tu masz linka do pełnego opracowanie DER-350:
    https://led-driver.power.com/sites/default/files/PDF
    Files/der350.pdf?download=1

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2019-12-26 08:56:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dziwne... Trudne do uzyskanie w europejskim systemie zasilania. Tak
    > jakby zakładać jednofazowe zasilanie.

    Dlaczego dziwne? Zasilacz na wejściu jest trójfazowy i zapewne bardzo
    skomplikowany, ale za to w miejscach użycia jest prosto i sprawnie. Np.
    Vicor sprzedaje wysokosprawne bus convertery o stałej przekładni:

    http://www.vicorpower.com/dc-dc/isolated-fixed-ratio
    /bus-converter-module

    Przetwornice rezonansowe też można zoptymalizować pod bardzo wąski
    zakres napięć wejściowych, nie potrzeba PFC -- widzę same zalety.
    Nie rozumiem tylko, czemu akurat 400V, 600--800V miałoby większy sens.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2019-12-26 14:23:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 04:17:48 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > obejrzyj schematy realizacji DER-350. 36 V 550 mA, dwa kondensatory po
    > 330 uF połączone równolegle. Za mało, żeby wygładzić 100 Hz?

    Malo. 550mA w 10ms = 5.5mC. 8V na 660uF.
    No dobra - moc sie zmienia plynnie, wiec powiedzmy polowa z tego.
    Czyli 36+/-2V.
    Dla obciazenia typu LED ... sporo. Szczegolnie jesli zalozyc, ze
    opornika szeregowego nie ma. Zreszta w pkt 14 to pisza - tetnienia
    pradu wyjsciowego 28%.

    Ale LED moze sobie migac, zreszta 28% to niewiele.
    Bardziej mi chodzi o inne urzadzenia.
    ładowarka do telefonu z napieciem 5.0-5.5V ? Powinna dac rade.

    Router wifi ? Procesor i tak ma chyba dodatkowy
    stabilizator/przetwornice..

    Telewizor, komputer ? Teraz mam laptopa, zasilacz daje ~19V,
    przetwornic w laptopie duzo ...

    J.

  • 30. Data: 2019-12-26 14:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 04:12:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W kondensatorze. Nie w dławiku.

    > Ale dlaczego dławik ma gromadzić energię? Od tego są kondensatory.

    Oraz dlawiki we flybacku :-)

    Poza tym czy Piotr nie sugerowal, ze w dlawiku/trafie ?

    >A kto powiedział, że kondensator musi być po stronie pierwotnej?

    Nie musi, tylko ze jesli masz dwa stopnie, to tetnienia na
    kondensatorze moga byc duze, bo druga przetwornica wygladzi.

    Kondensator na wyjsciu to jednak bedzie mial juz spore tetnienia jak
    na zasilacz DC. Albo wielki kondensator.

    J.