  • 31. Data: 2019-12-26 15:03:05
    Temat: Re: Home CosFi
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    documents/data-sheets/lytswitch-4-data-sheet
    > Malo. 550mA w 10ms = 5.5mC. 8V na 660uF.
    > No dobra - moc sie zmienia plynnie, wiec powiedzmy polowa z tego.
    > Czyli 36+/-2V.
    > Dla obciazenia typu LED ... sporo. Szczegolnie jesli zalozyc, ze
    > opornika szeregowego nie ma. Zreszta w pkt 14 to pisza - tetnienia
    > pradu wyjsciowego 28%.

    Lepsze niż 100%

    > Ale LED moze sobie migac, zreszta 28% to niewiele.
    > Bardziej mi chodzi o inne urzadzenia.
    > ładowarka do telefonu z napieciem 5.0-5.5V ? Powinna dac rade.

    ładowarka telefonu nie wymaga PFC.

    > Router wifi ?

    j.w. - sprzęt komputerowy o mocy poniżej 75 W.

    > Procesor i tak ma chyba dodatkowy
    > stabilizator/przetwornice..
    > Telewizor, komputer ? Teraz mam laptopa, zasilacz daje ~19V,
    > przetwornic w laptopie duzo ...

    A tu już normalny, aktywny PFC. Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
    to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
    tego jednym elementem indukcyjnym.

    https://led-driver.power.com/sites/default/files/PDF
    Files/der350.pdf?download=1

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2019-12-26 15:05:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Oraz dlawiki we flybacku :-)
    > Poza tym czy Piotr nie sugerowal, ze w dlawiku/trafie ?
    > Nie musi, tylko ze jesli masz dwa stopnie, to tetnienia na
    > kondensatorze moga byc duze, bo druga przetwornica wygladzi.

    Jak masz dwa stopnie, to po pierwszym stopniu masz wysokie napięcie i
    wychodzi mały kondensator.

    > Kondensator na wyjsciu to jednak bedzie mial juz spore tetnienia jak
    > na zasilacz DC. Albo wielki kondensator.

    Ale w oświetleniu tętnienia nie są tak istotne. A kondensator wcale
    nie jest taki wielki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2019-12-26 16:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 15:05:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    >
    > Jak masz dwa stopnie, to po pierwszym stopniu masz wysokie napięcie i
    > wychodzi mały kondensator.

    Albo niskie napiecie, co przeciez dowodzicie, ze mozna :-)
    Ale przeciez nie o napiecie nam chodzi, tylko o to, zeby zrobic w
    jednym stopniu.

    Nawiasem mowiac - gestosc energii w dielektryku w zasadzie niezalezna
    od napiecia, ale w elektrolitycznych moze byc inaczej.

    Jakbys chcial np 1% tetnien, to wielki.

    J.

  • 34. Data: 2019-12-26 16:52:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 15:03:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > ładowarka telefonu nie wymaga PFC.

    > j.w. - sprzęt komputerowy o mocy poniżej 75 W.

    Jak pisales - i oswietlenie ponizej 25W.

    Ale nie o to nam w polemice chodzi :-)

    > A tu już normalny, aktywny PFC.

    Albo i nie, skoro ma 70W :-)

    > Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
    > to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
    > tego jednym elementem indukcyjnym.

    Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni :-)

    A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze :-)

    J.

  • 35. Data: 2019-12-26 17:07:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Albo niskie napiecie, co przeciez dowodzicie, ze mozna :-)

    Mowa o dwustopniowym. Nie ma sensu stosowania niskiego napięcia po
    drodze.

    > Ale przeciez nie o napiecie nam chodzi, tylko o to, zeby zrobic w
    > jednym stopniu.

    W tej chwili mowa o dwóch stopniach.

    > Nawiasem mowiac - gestosc energii w dielektryku w zasadzie niezalezna
    > od napiecia, ale w elektrolitycznych moze byc inaczej.

    Nie o to chodzi. W układzie dwustopniowym ustala się zazwyczaj
    tętnienia napięcia p-p na szynie DC na poziomie 5% - to powoduje, że
    drugi stopień pracuje w komfortowych warunkach. Daje to kondensator
    filtrujący po stronie pierwotnej o przeliczniku 0.5 uF/W zamiast
    standardowego 1 uF/W dla 230 V ?15% czy też 3.3 uF/W dla zasilania
    110-127 V i uniwersalnego.
    Np. do zasilacza laptopowego o mocy 100 W i zasilania uniwersalnego
    potrzebujesz kondensatora filtrującego pojemności 330 uF/400 V w
    układzie klasycznym lub 56 uF/450 V w układzie z aktywnym PFC. Również
    transformator, który musiałby przenieść moc 100W przy napięciu na
    szynie DC od 105-375 V będzie większy od takiego, który ma pracować w
    zakresie 380-400 V. W efekcie mamy paradoks - w pewnym zakresie mocy
    uniwersalny zasilacz z aktywnym PFC będzie mniejszy i sprawniejszy od
    uniwersalnego zasilacza w wykonaniu bez PFC.

    > Jakbys chcial np 1% tetnien, to wielki.

    Jak będę chciał 1% tętnień, to zrezygnuję z układu jednostopniowego. A
    już szczególnie zrezygnuję z tego układu w przypadku wszelkich
    zasilaczy uniwersalnych (85-265 V AC).
    Zwróć uwagę, że układy serii LYTSwitch-4 są w odrębnych wersjach dla
    230 V i 110 V. Nie bez powodu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2019-12-26 17:08:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni :-)
    > A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze :-)

    Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2019-12-26 19:06:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 17:08:07 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Thursday, December 26, 2019, 4:52:05 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.

    Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-12-26 20:55:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu :-)

    2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC. A kondensatory są nietrwałe.
    Zaskakująco nietrwałe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2019-12-26 21:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 20:55:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > 2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC.

    Ale kondensatorek ma malutki. Dam 10 i tez sie zmiesci.

    > A kondensatory są nietrwałe.
    > Zaskakująco nietrwałe.

    Mowisz o elektrolitach czy tych szeregowych ?

    Male szeregowe ... moze i nietrwale.
    Szczegolnie jak wibruja mocno.

    J.

  • 40. Data: 2019-12-26 23:04:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Ale kondensatorek ma malutki.

    Nie taki malutki dla 100 V 20 mA - będzie ze 470 nF

    > Dam 10 i tez sie zmiesci.
    > Mowisz o elektrolitach czy tych szeregowych ?

    O foliowych. Trzeba stosować typu X/X1/X2, żeby to mialo sens.

    > Male szeregowe ... moze i nietrwale.
    > Szczegolnie jak wibruja mocno.

    Raczej upalają się przy wyprowadzeniach z powodu prądów udarowych przy
    włączeniu w szczycie.

    --
    Best regards,
    RoMan