    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Historia EXC?
    Date: Fri, 9 Jan 2009 01:31:13 +0100

    Bandziorno

    Jako że pomału robię przymiarki do czegoś znacznie lżejszego do latania
    po krzakach, interesuje mnie histora EXC 450, 200 i ewentualnie 525 - a
    konkretniej jakie zmiany zachodziły w poszczególnych rocznikach, tak do
    2006 r..
    Pomiędzy dwoma 4T jak znam KTMa różnice są pewnie prawie żadne, kilka w
    rocznikach już wypatrzyłem, ale to głównie z zakresu kosmetyki.
    Interesuje mnie bardziej to co w środku i ma wpływ na walory użytkowe.
    Co już wiem:
    2003 - wejście 450 i 525, podwójne kolektory, duży licznik
    2004 - pojedyńczy kolektor, duży licznik
    2005 - wąski licznik, nowa maska lampy
    Gaźnik wszędzie ten sam - Keihin FCR MX 39/41
    Ale jak wygląda sprawa z masą, geometrią, zawiasami, rozrządem,
    hamulcami itepe? Były jakieś "trefne" roczniki? Niby mógłbym posiedzieć
    z pół dnia nad fiszkami, ale może akurat ktoś ma to pod ręką / w głowie?
    O 200 EXC wiem tyle co nic - czytałem opis Jareckiego, ale nie mam
    najbledszego nawet pojęcia, jak ten model rozwijał się w latach.
    Generalnie zmierzam do tego, czy warto dokładać do któregoś z nowszych
    roczników bo zmiany w nim będą odczuwalne nie tylko dla zawodników, czy
    takich różnic nie ma i wystarczy patrzeć tylko na to, co zwykle (stan,
    emeryt w dowodzie itepe ;-)
    Husqe już mam mniejwięcej rozgryzioną, ale potrzebuję dla niej jakiejś
    alternatywy, jako że doskonale zdaję sobie sprawę, że u nas szukając
    jednego modelu, można się zdrowo najeździć, a i tak gwarancji że się
    trafi - nie ma.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco