  • Data: 2009-01-09 11:43:39
    Temat: Re: Historia EXC?
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Jako że pomału robię przymiarki do czegoś znacznie lżejszego do latania po
    > krzakach, interesuje mnie histora EXC 450, 200 i ewentualnie 525 - a
    > konkretniej jakie zmiany zachodziły w poszczególnych rocznikach, tak do
    > 2006 r..

    *** Zmiany to bardziej przelomy rocznikow. Z pamieci tyle:
    -W 2002-2003 zmieniono w czterosuwach konstrukcje wewnetrznej flanszy
    uszczelniajacej pompe wody- umozliwia to wymiane uszczelnien bez zdejmowania
    pokrywy zaworowej (brak rantu i dwa gwintowane otworki)- duza wygoda
    serwisowa
    -2003 minimalnie zmienione mocowanie kosza sprzeglowego i samego sprzegla w
    czterosuwach- mniej szarpie przy ruszaniu na niedogrzanym silniku- istotne
    dla latajacych tez po miescie
    -2004-2005 zmiana calego nadwozia w 2T i 4T- calkowicie nowa rama z tylnymi
    wezlami z rur o owalnym przekroju, wyzsza glowka, nowy wahacz, nowe USD 48mm
    (zamiast 43mm), inna sprezyna z tylu, nieprzezroczysty zbiornik, nowe
    plastiki, nowy kranik, nowa kanapa, nowe lampy, licznik. W 200 2T zmieniono
    elektronike zaplonu i membrane (wiecej dolu i liniowosci)
    -2006 znowu zmieniono USD (tez 48mm) ale nie znam szczegolow i nigdy na
    takim nie jezdzilem.
    Zdaje sie ze w ktoryms z rocznikow zmienio tez piasty i na pewno tarcze i
    tlumiki, ale nie pamietam szczegolow (2006?).
    Potem juz poszla zmiana calosci na EXC-R

    Istotne roznice to przed i po pelnej zmianie budy (z rama). Nowe troche
    poreczniejsze, kiera w moim odczuciu stoi wyzej na standardowym mocowaniu,
    inny setup wstepny zawieszen. Zawiasy jak dla amatora, odpowiednio ustawione
    daja rade i w starym i w nowym. W nowym przod ma nieco wieksze rezerwy
    tlumienia.W starych dwusetkach narzekano podobno na setup przodu zmieniony
    wraz ze zmiana na USD 48mm. W starych zajebista rzecz to przezroczysty
    zbiornik (teraz do najnowszych oferowany jako ekstras w wersjach six-days).
    Milym drobiazgiem w nowych jest o niebo wygodniejszy kranik paliwa i pokrywa
    airboxu na bolce zamiast osobnych szybkozlaczek, ktorymi ciezko czasem
    trafic w gniazda i potrafia sie zgubic mimo zawleczek. W starych wymiana
    tylnego blotnika wychodzi taniej, bo jest osobna czescia- w nowych
    zintegrowany z polami numerowymi. W nocnym lataniu reflektor starego modelu
    (prostokatny) swieci lepiej niz nowy. Masy sie nie zmienily.
    Pozdr
    Jarecki[KenLee] + Mecha-Orange EXC 400