eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 306

  • 11. Data: 2023-08-28 12:19:14
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 10:25, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Zastosowano jakiś prymitywny protokół bez kodowania.

    Ktoś mi kiedyś powiedział, że kolej to takie miejsce, gdzie stosowane są
    wyłacznie rozwiązania bezpieczeństwa które są "okrzepłe", mające 50+
    lat. Nie pamietam, czy to było dokładnie 50, ale liczba była równie
    szokująca.

    Czyli w zasadzie już powinniśmy mieć za chwilę na horyzoncie szansę na
    Z80, może ten enerdowski klon. Na tym dało by radę zrobić jakieś
    prymitywne podpisy, aby być cutting edge of kolejarstwo and tramwajarstwo.

    Tymczasem na YT, bez specjalnego szukania, od ręki są 4 filmiki z
    sygnałem RadioStop. Kwestia nacisnąć nadawanie w Bafoangu czy innym
    Kwaczkokangu i puścić w eter.

    Ciekawe, kto okaże się winny.


  • 12. Data: 2023-08-28 13:32:57
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Dnia Mon, 28 Aug 2023 12:19:14 +0200, heby napisał(a):

    > Ktoś mi kiedyś powiedział, że kolej to takie miejsce, gdzie stosowane są
    > wyłacznie rozwiązania bezpieczeństwa które są "okrzepłe", mające 50+
    > lat. Nie pamietam, czy to było dokładnie 50, ale liczba była równie
    > szokująca.
    >
    > Czyli w zasadzie już powinniśmy mieć za chwilę na horyzoncie szansę na
    > Z80, może ten enerdowski klon. Na tym dało by radę zrobić jakieś
    > prymitywne podpisy, aby być cutting edge of kolejarstwo and tramwajarstwo.

    Takie opowieści to można między bajki włożyć. Urządzenia decydujące
    bezpośrednio o bezpieczeństwie prowadzenia ruchu kolejowego (kategoria
    SIL4) są aktualnie realizowane w oparciu o technikę komputerową i to nie
    jakieś Z80, tylko współczesne rozwiązania.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    www.kolejnafoto.pl


  • 13. Data: 2023-08-28 13:36:57
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    heby napisał(a):

    > Ciekawe, kto okaże się winny.


    Radiotelefon do którego producent daje soft poszerzający pasmo?
    Zresztą Boafengi jak kiedyś sprawdzałem stoją na stronie jakiego urzędu/instytucji
    jeden za drugim wraz z ostrzeżeniem, jakich podstawowych norm nie spełniają.


    Widzę Tx Boafenga na 144M można przestroic od 136 do 170 M.
    Czyli od dołu może wejść na pasmo lotnicze i od góry na pasma jakich służb.
    Tak poza tym do nadawania na pasmie 2m chyba trza licencji.

    Wg. internetów wszystko poza CB i https://pl.wikipedia.org/wiki/PMR_(radio)
    jest nielegalne. Tu piszą o 0,5W, boafeng ma 20x wiecej i popierdziea nie tam gdzie
    powinien.

    Daj ludziom legalne CB, zaczną puszczać reklamy własnych barów/stacji benzynowych
    etc.




  • 14. Data: 2023-08-28 13:50:06
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 13:32, Bad Worm wrote:
    >> Ktoś mi kiedyś powiedział, że kolej to takie miejsce, gdzie stosowane są
    >> wyłacznie rozwiązania bezpieczeństwa które są "okrzepłe", mające 50+
    >> lat. Nie pamietam, czy to było dokładnie 50, ale liczba była równie
    >> szokująca.
    >> Czyli w zasadzie już powinniśmy mieć za chwilę na horyzoncie szansę na
    >> Z80, może ten enerdowski klon. Na tym dało by radę zrobić jakieś
    >> prymitywne podpisy, aby być cutting edge of kolejarstwo and tramwajarstwo.
    > Takie opowieści to można między bajki włożyć. Urządzenia decydujące
    > bezpośrednio o bezpieczeństwie prowadzenia ruchu kolejowego (kategoria
    > SIL4) są aktualnie realizowane w oparciu o technikę komputerową i to nie
    > jakieś Z80, tylko współczesne rozwiązania.

    Myślę że nie zrozumiałeś żartu. Żart nie był o tym co się stosuje, tylko
    o tym co ludzie na ten temat myślą.


  • 15. Data: 2023-08-28 13:57:01
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 13:36, alojzy nieborak wrote:
    >> Ciekawe, kto okaże się winny.
    > Radiotelefon do którego producent daje soft poszerzający pasmo?

    Nie. Nie ma go jak "skazać". On nie jest winny, produkuje towar, a że
    towar ląduje w końcu w niekoniecznie lagalnym użyciu, to nie jest jego wina.

    Mnie najbardziej martwi, jak się zakończy wskazaniem winnych "ci źli
    krótkofalowcy, elektronicy i hobbyści" i zacznie się patrzenie
    podejrzanie na właścicieli lutownic. No bo jak ma lutownice to po co?
    Może zapalniki produkuje.

    > Daj ludziom legalne CB, zaczną puszczać reklamy własnych barów/stacji benzynowych
    etc.

    Poruszam się od nastu lat z CB. Ostatnie ~5 to głównie klnięcie
    kierowców tirów nie potrafiących obsługiwać smartfona. Reklamy znikneły,
    czasami jadę pod 100km bez słowa w eterze.

    Jeszcze ze 2-3 lata temu w mojej okolicy był koleś czytający apokalipsę,
    ale chyba jemu też się odechciało, lub w końcu mu się przytrafiła.

    Koleś bęczący jak baran godzinami też zamilkł.

    CB jest martwe, nawet nienormalni już wyszli.


  • 16. Data: 2023-08-28 14:06:03
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 12:19, heby pisze:
    > Tymczasem na YT, bez specjalnego szukania, od ręki są 4 filmiki z
    > sygnałem RadioStop.

    Dzwonki na telefon też są.
    A tak w ogóle to nie potrzeba tego sygnału szukać, wystarczy minimum 5x
    wypowiedzieć ALARM. Maszynista ma to sam zrobić co automatyka.

    Robert


  • 17. Data: 2023-08-28 14:12:22
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 11:41, PiteR pisze:
    > latać po górce i szukać zasięgu gsm i dzwonic
    > na Nowogrodzką uzgadniać wersje.

    Czyli trzecia kadencja? Nie... przesuną wybory, aż Wagnerowców wypędzimy..

    Robert


  • 18. Data: 2023-08-28 14:13:50
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 14:06:07 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > W dniu 28.08.2023 o 12:19, heby pisze:
    > > Tymczasem na YT, bez specjalnego szukania, od ręki są 4 filmiki z
    > > sygnałem RadioStop.
    > Dzwonki na telefon też są.
    > A tak w ogóle to nie potrzeba tego sygnału szukać, wystarczy minimum 5x
    > wypowiedzieć ALARM. Maszynista ma to sam zrobić co automatyka.

    To dopiero teraz się zacznie.
    To, że jest radio-stop "piknięciami", wiedziałem od kolegi, który pod koniec komuny w
    woju
    zatrzymywał tak pociągi, żeby mogli sobie podjechać podczas "kaskady".
    Ale że wystarczy powiedzieć to się dopiero teraz dowiedziałem, jak się
    cały internet od tego zatrząsł.

    To teraz czekam na katastrofę, bo znając lotność obecnych zarządców infrastruktury,
    jedynym rozwiązaniem będzie wyłączenie tych systemów bezpieczeństwa.
    Oczywiście po to, "żeby nie było nadużyć".
    Tylko że w takich sytuacjach zwykle pojawia się konieczność użycia.
    "Miesięcznice" ciągle są czy też zapomnieli o tym, jak się robi katastrofę
    (inną sprawą jest to, czy na tych "miesięcznicach" oni się smucili czy cieszyli...)


  • 19. Data: 2023-08-28 14:23:52
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 13:57, heby pisze:
    > Mnie najbardziej martwi, jak się zakończy wskazaniem winnych

    Najpierw trzeba ich znaleźć.
    Dowody ulotne.
    Co będzie następne? Lasery w pilotów?

    Robert


  • 20. Data: 2023-08-28 14:33:51
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 10:25:55 UTC+2 Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > W dniu 27.08.2023 o 23:21, heby pisze:
    > > Wychodzi na to że wyrafinowane narzędzia do hackingu, czyli Baofeng za
    > > 100zł + smarfon mogą zatrzymać cały kraj, wystaczy "koordynacja" przez
    > > Tiktoka.
    > >
    > > https://www.money.pl/gospodarka/pociagi-stanely-kole
    jny-sabotaz-polska-kolej-jest-bezbronna-693511525027
    3248a.html
    > >
    > > Dla nieklikających: ktoś hackuje kolej nadajac radiostop, jakoś tak
    > > podejrzanie często w ostatnich dniach, wiec pewnie pojawił się jakiś
    > > filmik na jednej z platform dla nudzących się.
    > >
    > > Pomojając poziom żenady tej technologii, czy ktoś obeznany z koleją może
    > > mi podpowiedziec, czy poza PL również stosowane są tak wyrafinowane
    > > systemy polegajace na gwizdaniu do Baofenga?
    > >
    > > Pytałem kiedyś kolejarza, z czystej ciekawości, to powiedział, że
    > > problem w zasadzie nie istnieje, bo nikt o tym nie wie.
    > Wiele już lat temu we Wrocławiu tramwajarze przestawiali zwrotnice
    > wajchą wychodząc z tramwaju przed skrzyżowaniem. Postanowiono ułatwić im
    > życie stosując "nowoczesną technologię", przestawianie radiem.
    > Zastosowano jakiś prymitywny protokół bez kodowania. Efekt: dzieciaki
    > przestawiały zwrotnice tramwajów między wagonikami. Nie wiem, jak to
    > rozwiązano, przez pewien czas wrócono do wajchy, ale dziś jest już OK.

    To musiał być na maxa prymitywny protokół, typu:
    - nadawanie na danej częstotliwości po prostu nośnej - zwrotnica w prawo
    - nadawanie na innej - zwrotnica w lewo

    Choć z radiem to zawsze kłopot, że może mieć za duży zasięg.
    W DC robiliśmy takie nadajniki do "nadawania priorytetu" tramwajom na skrzyżowaniach
    z sygnalizacją (żeby nie trzeba było tylko w tym celu montować w tramwaju kolejnego
    komputera - ale takiego specjalnego od siemensa za jakieś niebotyczne pieniądze).
    Działało, ale nic z tego nie wyszło, bo skrzyżowania w Al. Jerozolimskich - ale
    wniosek był
    taki, że nawet małą mocą nadajnik był słyszany przez odbiorniki na wszystkich 9
    skrzyżowaniach
    od ronda Waszyngtona (no, tu może mniej, bo oddalone - drugi brzeg) przez rondo de
    Gaule'a
    do placu Zawiszy.

    W DC do zwrotnic jest system dwukierunkowy - w podtorzu jest nadajnik z numerem
    zwrotnicy,
    na jednym końcu wozu masz do tego odbiornik - a na drugim końcu wozu masz nadajnik
    nadający odebrany numer zwrotnicy i prawo/lewo/prosto z zadajnika nożowego na
    pulpicie
    (nie nie, "nie dało się" zintegrować z kierunkowskazem, trzeba osobno załączać).
    No ale to raz działało a raz nie - więc trzeba było na trakcji powiesić wyświetlacze
    ze strzałkami
    pokazującymi obecną pozycję zwrotnicy.

    To wszystko nie jest takie proste.

    Czytałem w książce o tramwajach o tym, jak był zrobiony pierwszy zdalny system
    przekładania zwrotnic w DC i wciąż nie wiem, jak to mogło działać.
    Było (chyba) tak:
    - robimy odcinek izolowany
    - jak przejeżdżasz pod tym odcinkiem izolowanym "z jazdą", to zwrotnica idzie
    (przykładowo) w prawo - to jest jasne
    - jak przejeżdżasz pod tym odcinkiem "BEZ jazdy", to zwrotnica idzie (przykładowo) w
    lewo - no i tu nie potrafię
    wymyślić, w jaki sposób można wykryć przejazd "bez jazdy".

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 31


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: