  • 1. Data: 2009-08-29 12:37:28
    Temat: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    0. Jak hadrować liście? :)
    1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?
    2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
    hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.
    3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
    4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
    ale różnie obrobionej klatki?

    -=-

    Moje problemy z C 450 D to liście. :)
    Jeśli chodzi o pfotoszopkę, nieźle sobie radzi
    z hadrowaniem odręcznym (bezstatywowym) ale inne
    programy niekoniecznie dają dobry efekt bezporuszeniowy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-09-05 16:11:11
    Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h7beio$dh0$...@i...gazeta.pl

    > Moje problemy z C 450 D to liście. :)
    > Jeśli chodzi o pfotoszopkę, nieźle sobie radzi
    > z hadrowaniem odręcznym (bezstatywowym) ale inne
    > programy niekoniecznie dają dobry efekt bezporuszeniowy.

    Nikt z Was nie HaDRuje takim czymś (C50D i PS) tego czegoś
    (co się rusza jak liście) czy chodzi o coś innego?

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2009-09-05 17:30:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h7u4kq$jpd$...@i...gazeta.pl

    > Nikt z Was nie HaDRuje takim czymś (C50D i PS) tego czegoś
    > (co się rusza jak liście) czy chodzi o coś innego?

    + Nikt z Was nie HaDRuje takim czymś (C450D i PS) tego czegoś

  • 4. Data: 2009-09-05 17:33:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    > 1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?
    > 2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
    >    hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.

    nie rozwiazesz

    jedyna rada w miare skuteczna to aparat bardziej szybkostrzelny , lub
    robienie zdjec przy bezwietrznej pogodzie

  • 5. Data: 2009-09-05 18:37:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-29 14:37:28 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > 3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
    Ma jeśli umie się to zrobić.

    > 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
    > ale różnie obrobionej klatki?
    > Nie ma.

    I przestań bełkotać tylko pisz jak człowiek.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-09-05 18:53:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > 0. Jak hadrować liście? :)

    tak jak reszte- bez poruszenia.

    > 1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?

    tak

    > 2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
    >    hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.

    co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem.

    > 3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?

    oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie.

    > 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
    >    ale różnie obrobionej klatki?

    oczywiscie jesli robisz z raw

    jesli z jpeg to ma sens jesli szukasz jakis efektow specjalnych - ale
    wynik hmmm ..

  • 7. Data: 2009-09-05 21:56:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" c...@x...goo
    glegroups.com

    > 0. Jak hadrować liście? :)

    : tak jak reszte- bez poruszenia.

    :) Ale jak sfotografować liście bez poruszenia?

    > 1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?

    : tak

    PS jest lepszy czy gorszy od specjalistycznych narzędzi?

    > 2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
    > hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.

    : co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem.

    Zasada tak, ale liczba klatek na sekundę ma znaczenie.
    I teraz pytanie -- jak wielkie znaczenie?

    > 3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?

    : oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie.

    > 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
    > ale różnie obrobionej klatki?

    : oczywiscie jesli robisz z raw

    Są wiec dwie sprzeczne informacje.

    "JA" h7ub5o$sk7$...@i...gazeta.pl

    : jesli z jpeg to ma sens jesli szukasz jakis
    : efektow specjalnych - ale wynik hmmm ..

    Z RAW. Nawet zapomniałem o tym, że puszka może dawać JPG.
    JPG w C450D nie ma sensu, bo w serii można zrobić tylko 2 klatki.
    W RAW można nawet 6, co jest użyteczne nie tylko w HaDRowaniu.
    A transfer z puszki do karty trwa sekundę na fotkę.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-09-05 22:00:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JA" h7ub5o$sk7$...@i...gazeta.pl

    : Nie ma.

  • 9. Data: 2009-09-06 06:48:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Sep., 00:00, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "JA" h7ub5o$s...@i...gazeta.pl

    > : Nie ma.
    >
    > Są wiec dwie sprzeczne informacje.

    dwie sprzeczne informacje i tylko jedna z nich moze byc prawdziwa.

    na tak postawione pytanie jak postawiles mozna odpowiedziec :

    wszystko ma sens co prowadzi do dobrego wyniku.

    jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego dziela
    sztuki to bedzie mialo sens.

    robienie hdr z jednej klatki roznie obrobionej ma sens i zobaczysz
    roznice dlatego ze zwartosc infrmacyjna ( w sumie pojemnosc i
    rozpietosc tonalna ) zawarta w RAW jest wieksza niz to moze przeniesc
    monitor ( gdyby dynamika monitora byla wyzsza , wowczas suwaki nie
    mialyby sensu , i wogole obrobka - widzielibysmy wszystko na
    monitorze ).

    innymi slowy mowiac , za pomoca hdr z jednego rawu udajwe sie
    rozszerzac zakres tonalny j, a wlasciwie mowiac prawidlowo
    zaciesniasz ( zageszczasz ) dynamike jaka zawiera Raw do dynamiki
    urzadzenia wyjscia .

    To przyklad z fortepianem o rozpietosci kilku oktaw i odsluchiwaniu
    przez sluchawke telefoniczna , ktora jest w stanie przeniesc tylko 2
    oktawy.

    Istnieje takze tzw pseudo HDR czyli tonmapowanie jednego Raw , ma
    jednak te wade , ze jak wszystko co auomatyczne prowadzi nie zawsze do
    wynikow oczekiwanych. Rzeczywiscie zostaje zaciesniona dynamika , ale
    najczesciej zostaja wydobyte przy tej okazji szumy z ciemnych partii .

    Podobny skutek moze dac manipuloanie reczne krzywymi , z tym ze
    wybulenie krzywej powoduje zawsze z jednej strony wzrost kontrastu , z
    drugiej spadek i zblizenie barw w kierunku przeciwnym.

    Zlozenie np 3 zdjec zrobionych z RAw np na -1 ev, 0 ev , +1 ev -
    spowoduje porzerzenie i wzbogacenie gamy tonalnej , przejscia tonalne
    stana sie lagodniejsze , subtelniejsze.
    Mozna jeden z wyciagow obrobic np bardzo kontratowo i zlozyc z
    normalnym obrazem , wowczas podnosisz kontrast pozostawiajac jednak
    przejscia tonalne

    tutaj przyklad :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slides
    how/5352436011307574050

    oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

    obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do
    lepszego wyniku !

  • 10. Data: 2009-09-06 10:44:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > : Nie ma.
    >
    > Są wiec dwie sprzeczne informacje.

    Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panują nad softem, druga od
    pozostałych :)
    Nie ma sensu składać hdr z rawa, chyba że chce się robić koszmarki
    pozostawiając ich produkcję algorytmom z przypadku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl