  • 11. Data: 2012-06-11 21:23:41
    Temat: Re: HDTV czy nieHDTV
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisal w wiadomosci
    news:4fd5afbe$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na AKAI nagrywalem cos na próbe z transmisji w Opolu z TVP1HD to nieco
    > ponad 3minutowy material w pliku .ts zajal cos okolo 185MB. Wychodzi wiec
    > niecale 8Mbit/s.

    Wiwa HD-50 - 10min - 538MB - co daje 7,17Mb/s :-)

  • 12. Data: 2012-06-11 21:50:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisal w wiadomosci grup

    > Uzytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > U mnie na Wiwa HD-50 podczas nagrywania pokazuje bitrate 920KB/s, czyli
    > jakies 7360Kb/s ok. 7,18Mb/s

    TVP1 HD idzie z mniejszym bitrate niz TVP2 HD.

  • 13. Data: 2012-06-12 08:31:52
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > U mnie na Wiwa HD-50 podczas nagrywania pokazuje bitrate
    > 920KB/s, czyli jakies 7360Kb/s ok. 7,18Mb/s

    W oficjalnym pismie do operatorów TVP przesylala niedawno
    parametry transmisji w MUX-ach i TVP 1 ma pasmo 4-6,5 Mbps
    :-). TVP 2 zdecydowanie lepiej, bo do 10 Mbps...

  • 14. Data: 2012-06-12 08:39:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Uzytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > U mnie na Wiwa HD-50 podczas nagrywania pokazuje bitrate 920KB/s, czyli
    > jakies 7360Kb/s ok. 7,18Mb/s

    Wczoraj na spokojnie usiadlem i jeszcze raz posprawdzalem. Nie wiedzialem
    nawet, ale okazalo sie ze podczas nagrywania, jak nacisne przycisk info, to
    AKAI ladnie wyswietla tabelke z bitraterm i innymi parametrami, tyle ze
    bitrate jest tylko wartoscia srednia a nie maksymalna. Wiec jak chce
    sprawdzic na oko jaki jest maks to musze rozpoczac zapis w scenie bardzo
    ruchliwej bo wtedy wartosc srednia wyliczana jest najblizsza wartosci
    najwyzszej, aa potem juz spada i usrednia sie. A wie tak. Na jedynce w HD
    gdy byla jakas scena gdzie cala tresc obrazu sie ruszala, to bitrate mialem
    chwilami niecale 8Mbit/s. Pozostale kanaly mialy bitrate w okolicach
    3,7Mbit/s, choc chwilami mialem na poczatku wrazenie ze TVN jest lepszy i to
    dosc sporo od Polsatu. Czy nie jest przypadkiem tak ze jedynka HD to VBR
    8Mbit/s a pozostale kanaly po 4Mbit/s?
    Z ciekawosci móglbym jeszcze na panasonicu sprawdzic ale tam nie pokazuje
    bitrate na biezaco lecz tylko wielkosc zapisanego pliku na dysku.

    Marek

  • 15. Data: 2012-06-12 08:43:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisal w wiadomosci
    > TVP1 HD idzie z mniejszym bitrate niz TVP2 HD.

    Tego nie sprawdze bo nie odbieram mux3. Ale w tym muxie jest mniejsza ilosc
    kanalów wiec bylo to mozliwe. Kiedys moze sie to zmienic gdy "o ile" zajdzie
    potrzeba dolozenia jakiegos kanalu do mux3.

    Marek

  • 16. Data: 2012-06-12 09:22:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:
    > W oficjalnym pismie do operatorów TVP przesylala niedawno parametry
    > transmisji w MUX-ach i TVP 1 ma pasmo 4-6,5 Mbps :-). TVP 2 zdecydowanie
    > lepiej, bo do 10 Mbps...

    Widziałem takie uzasadnienie, że w mux1 TVP dzieli pojemność z innymi
    nadawcami. W mux3 są sobie sami sterem żeglarzem okrętem, więc mogą
    przyciąć pasmo innych kanałów - i tak zapewne jest.