  • 1. Data: 2012-08-13 23:31:27
    Temat: HDD na magazyn / serwer
    Od: PK <k...@n...pl>

    Witam,
    Pierwszy post na tej grupie - oczywiście w nagłej potrzebie :).

    Szukam opinii o dyskach Seagate Pipeline (tych nowszych: 1 i 1.5 TB).

    Priorytety to bezawaryjność i cisza. Dysk tymczasowo wyląduje w PC
    jako systemowy, a potem zrobię na nim magazyn albo wsadzę w domowy
    serwer. Z tych powodów chodzi raczej o modele chłodne i ciche
    - wydajność jest mniej istotna.

    Pod uwagę brałem także WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
    odstraszyło mnie trochę to parkowanie głowicy i reszta bajerów.

    Z rzeczy ogólniejszych: mam na to 400zł i muszę się szybko zdecydować,
    bo aktualny dysk prawdopodobnie odejdzie wkrótce (regularne I/O errors).

    Dysk nie może sprawiać problemów pod Linuxem (jeśli są jeszcze takie,
    które sprawiają).

    pozdrawiam,
    PK

  • 2. Data: 2012-08-14 00:27:01
    Temat: Re: HDD na magazyn / serwer
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-08-13 23:31, PK pisze:

    > Pod uwagę brałem także WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
    > odstraszyło mnie trochę to parkowanie głowicy i reszta bajerów.

    Do NAS czyli bardziej backup jest seria RED a nie Green.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 3. Data: 2012-08-14 10:07:39
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pod uwagę brałem także WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
    > odstraszyło mnie trochę to parkowanie głowicy i reszta bajerów.

    Nie wiem o co chodzi z tym parkowaniem glowicy. Tak gdzies od poczatku
    lat 90 wszystkie parkuja same.
    Mam Greena 750GB i sprawuje sie doskonale, cisza i chlod.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2012-08-14 11:55:02
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Seagate
    [ciach]
    > bezawaryjność

    Dobry zart i nawet smieszny :]

    ::f::

  • 5. Data: 2012-08-14 12:31:22
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik ::-::dysmorfofob::-:: napisał:
    > [ciach]
    >
    > Dobry zart i nawet smieszny :]

    Jaki dysk nie jest awaryjny (firma?) :)

    Swego czasu "jechalem" tylko na Seagateach. Z przyzwyczajenia niz z
    przekonania. Padl jeden, ale nie nagle. To byla piećsetka z feralnej
    serii z firmwarem. Wyglada na to, ze firmware zaktualizowalem deko za
    pozno. Wiec po prostu poszedl do szafy. Potem sobie przypomnialem, ze
    dawali 5 lat gwarancji i ... wlasnie mi niedawno serwis odeslal "nowke"
    - znaczy certified repaired ;) Ale nie moj, bo inna obudowa (ciensza).

    Teraz jade na WD, Samsung, Seagate - jak kupuje np. 2 dyski (primary +
    backup 1:1) to zawsze ta sama pojemnosc, ale inne firmy. Wiec mam
    totalny miszmasz WD/Seag/Sams/OCZssd - a po tym, ze padl jeden Seag nie
    uwazam, ze Seagy sa awaryjne. Mogl mi pasc dowolny inny :)

    Wiec z punktu widzenia Kowalskiego - cokolwiek nie kupi, to padnie albo
    nie padnie.

  • 6. Data: 2012-08-14 13:00:41
    Od: Marx <a...@g...com>

    Mam pipeline i działa. To są dyski montowane np. w tunerach
    satelitarnych a więc przystosowane do ciągłej pracy. Jak na dysk - jest
    bardzo cichy.
    A jak chciałbyś zmierzyć bezawaryjność?
    Marx

  • 7. Data: 2012-08-14 13:00:58
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2012-08-14 11:55, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:>> Seagate
    > [ciach]
    >
    > Dobry zart i nawet smieszny :]

    Na przestrzeni ostatnich 15 lat mialem kolo 10 roznych Seagate'ow (od
    4,3 GB do 500GB) i zaden nigdy nie padl. Po prostu odkladalem do szafy
    albo dawalem komus, kiedy byly juz dla mnie za male.
    Nic w tym smiesznego nie widze. Do dzis taki mam w komputerze, juz bodaj
    piaty rok dziala. Bez zarzutow. Codziennie uzywany.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 8. Data: 2012-08-14 18:50:31
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-14 13:00, GAD Zombie wrote:
> [...]
    > Nic w tym smiesznego nie widze. Do dzis taki mam w komputerze, juz bodaj
    > piaty rok dziala. Bez zarzutow. Codziennie uzywany.

    Pytanie uzytkownikow o niezawodnosc, gdzie liczy sie statystyka jest z
    gruntu błędne. Takie coś to co najmniej na poziomie serwisu jakiegos
    sklepu lub najlepiej dystrybutora. Rózne produkty róznych producentów
    bywają mniej lub bardziej udane. Ze znanych marek Samsung/Seagate/WD
    potrafie wymienic co najmniej jeden nieudany model i co to znaczy?

    Nic.

  • 9. Data: 2012-08-14 20:27:58
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-13, Chris <s...@s...de> wrote:
    > Do NAS czyli bardziej backup jest seria RED a nie Green.

    Red to odpowiedniki Pipeline, ale są sporo droższe
    (widzę 1TB za 405zł - za trochę mniej jest Seagate 1.5TB). Warto?

    pozdrawiam,
    PK

  • 10. Data: 2012-08-14 20:35:11
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-14, Pawel O'Pajak <o...@g...pl> wrote:
    > Nie wiem o co chodzi z tym parkowaniem glowicy. Tak gdzies od poczatku
    > lat 90 wszystkie parkuja same.

    https://wiki.archlinux.org/index.php/Advanced_Format
    #Special_Consideration_for_WD_Green_HDDs

    pozdrawiam,
    PK