  • 21. Data: 2014-05-04 20:05:04
    Temat: Re: Google navi - narzędzie czy zabawka
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    %C5%82aczkowo/@52.24682
    > 62,17.4603614,11z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s
    0x4704e6f084b516c1:0xb1
    > 42a8ab2069c54!2m2!1d17.48955!2d52.20307!1m5!1m1!1s0x
    4704dcc71dd76551:0xe055
    > 218f8974de57!2m2!1d17.6948292!2d52.2495674
    >
    > Moze tu bedzie widac.
    > Na południe od Wrzesni.
    > Google prowadzi do punktu ktory od miejsowości Kołaczkowo (która to
    > miejscowosc jest zaznaczona na mapie!) jest oddalony 8 km na pólnocny
    > wschód.

    To i tak nieźle. Mnie uparcie chce wysłać pod Bydgoszcz:
    https://www.google.com/maps/dir/Mi%C5%82os%C5%82aw,+
    Polska/Ko%C5%82aczkowo,+Polska/@52.6172285,16.907135
    9,9z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x4704e6f084b
    516c1:0xb142a8ab2069c54!2m2!1d17.48955!2d52.20307!1m
    5!1m1!1s0x4703724b0a318859:0x639bac0394dfa60e!2m2!1d
    17.784545!2d53.0339515

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 22. Data: 2014-05-04 21:44:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

> [...]
    > s0x4704e6f084b516c1:0xb142a8ab2069c54!2m2!1d17.48955
    !2d52.20307!1m5!1m1
    > !1s0x4703724b0a318859:0x639bac0394dfa60e!2m2!1d17.78

    Ale wiesz - przynajmniej wysyła cię do Kołaczkowa...
    A wole jak wysle mnie 200 km dalej to przynajmniej wiem ze błąd, niz
    pokazuje mi 20 co + zgadza sie z tym gdzie jade a okazuje sie że ląduję w
    szczerym polu...

  • 23. Data: 2014-05-05 09:39:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 3 May 2014 10:00:11 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Co jest z tymi googlami? To tylko zabawka a nie prawdziwe navi?

    Zdecydowanie zabawka, ale czasem działa.

    > Wyglada na to, ze trzeba jednak kupic tradycyjne navi z automapa chociaz co
    > ciekawe w tamtym rejonie wrzesnia do konina po południowej czesci A2 GPSy
    > coś głupieja bo kumpel korzystający z automapy mówi, ze ta kiedys tez
    > przewiozła go 10km po lesie po jakis płytach i piasku pomimo tego, ze była
    > inna, zdecydowanie lepsza droga dostepna.

    Pewnie kombinował z ustawieniami trasy, łatwo w ten sposób się skrzywdzić.

    > W ogóle w tamtych rejonach GPS w androidzie mi głupkuje. Dlaczego?

    Bo GPS-y w telefonach ogólnie są słabe.

  • 24. Data: 2014-05-05 12:03:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    >Ale rozumeim, ze to samo da mi uzywanie yanosika, bo on tez działa na
    >UMPpcPL?
    >Czy moze jednak nie bo yanosik aktualizuje mamy raz na jakis czas a
    >OsmAnd
    >bierze mapy online?

    Do Osmand mozna wgrac UMP na stale, bedzie dzialal off-line, i w tym
    jego zaleta.
    Ale tez wada, bo na dluzszych trasach potrafi sie zwiesic.
    A zaktualizujesz sobie kiedy chcesz.

    Yanosik dziala on-line, trase przelicza gdzies u siebie be serwerze i
    jakby lepiej mu to idzie.
    No i korki pokazuje, i przed radarami ostrzega ... ale moze dzialac
    rownolegle z inna nawigacja.

    J.

  • 25. Data: 2014-05-05 13:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Pewnie kombinował z ustawieniami trasy, łatwo w ten sposób się
    > skrzywdzić.

    Na pewno nic nie kombinował...
    To sooba która czegos takiego jak ustawienia nie tyka - raz ustawione i
    już.

  • 26. Data: 2014-05-05 13:48:00
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-04 13:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    Osmand jako nieliczna z nawigacji daje Ci wybor paru algorytmow
    przeliczania trasy.
    Kiedys z opcja off-line dla dlugich odcinkow to byla tragedia (liczyl i
    liczyl), teraz jak p[atrze idzie mu to calkiem sprawnie - natomiast
    najszybsza z metod jest on-line (blyskawica - mnusi jednak miec dostep
    do internetu - wiec jesli masz jakikolwiek pakiet danych w komorce - to
    korzystaj z niego - ilosc przeslanych danych znikoma).

    zarzadzanie trasa jest takie jakie sobie ustawisz w opcjach (masz tam
    pare ustawien od wyboru drogi szybkiej/ekonomicznej, poprzez wybor
    'preferuj autostrady' oraz omijaj rozne klsy drog.

    możliwe - podajesz punkt docelowy - Osmand standardowo probuje
    zlokalizowac Twoj obecny punkt - bez gps'a sie to mu nie uda - ale
    recznie mozesz podac punkt startowy (klikasz w mape i z opcji (popup)
    wybierasz punkt startowy.
    Na podobnej zasadzie wskazujesz punkty posrednie - dodatkowo punkty
    posrednie mozesz zamieniac kolejnosciowo.

    Mam w automobilu wbudowana naci oparta o winCE.
    Domyslnie byl na nim zainstalowany Igo, natomiast dla testu dogralem mu
    Automape (mialem dwie nawi, miedzy ktorymi moglem sie przelaczac).
    Igo bije AutoMape na glowe - tak wiec, jesli juz zdobedziesz urzadzenie
    z WinCE to zainteresuj sie Igo.

    > Widzę ze w takim raize muszą wypróbować troche dłużej yanosika.

    Yanosik jest fajny na trasy (radary/wypadki/kontrole ...) i jako taka mapa.
    W duzym miescie, gdy masz coraz to bardziej rozbudowane wezly - Yanosik
    bez asystenta pasa jest srednio pomocny.

  • 27. Data: 2014-05-05 15:07:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 5 May 2014 11:00:50 +0000 (UTC), w
> [...]

    > Na pewno nic nie kombinował...
    > To sooba która czegos takiego jak ustawienia nie tyka - raz ustawione i

    A to bym bardziej ;).
    Bez większej liczby danych nie będę zgadywał co się porobiło...

  • 28. Data: 2014-05-05 16:55:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Automape (mialem dwie nawi, miedzy ktorymi moglem sie przelaczac).
    > Igo bije AutoMape na glowe - tak wiec, jesli juz zdobedziesz urzadzenie z

    Byle z mapami TeleAtlasa.
    Mam w Dacii Navteqa i to jest totalna porażka, do tego stopnia, że muszę
    wydać kasę na witaminkę, żeby można było używać map TA.

  • 29. Data: 2014-05-06 17:03:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 5 May 2014 16:55:00 +0200, w <lk88nr$tm8$1@node1.news.atman.pl>,
    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Byle z mapami TeleAtlasa.
    > Mam w Dacii Navteqa i to jest totalna porażka, do tego stopnia, że muszę
    > wydać kasę na witaminkę, żeby można było używać map TA.

    Jakieś przykłady?

  • 30. Data: 2014-05-08 09:04:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 May 2014 13:48:00 +0200, AL napisał(a):

    > Osmand jako nieliczna z nawigacji daje Ci wybor paru algorytmow
    > przeliczania trasy.

    Masz na mysli wybor kilku serwerow ?
    Bo wyboru algorytmu offlline to ja nie widze.

    > Kiedys z opcja off-line dla dlugich odcinkow to byla tragedia (liczyl i
    > liczyl), teraz jak p[atrze idzie mu to calkiem sprawnie - natomiast

    A ja nadal widze tragedie. I to nawet dla 100km "tras".

    > najszybsza z metod jest on-line (blyskawica - mnusi jednak miec dostep
    > do internetu - wiec jesli masz jakikolwiek pakiet danych w komorce - to
    > korzystaj z niego - ilosc przeslanych danych znikoma).

    A jak potem przy zboczeniu z trasy ? Bo to mnie wk* w on-line - korek,
    remont, inny wybor ... i przez dluzsza chwile brak wskazowek.

    > zarzadzanie trasa jest takie jakie sobie ustawisz w opcjach (masz tam
    > pare ustawien od wyboru drogi szybkiej/ekonomicznej, poprzez wybor
    > 'preferuj autostrady' oraz omijaj rozne klsy drog.

    Nie - zarzadzanie w sensie doloz punkt posredni, usun, zmien
    kolejnosc. No dobra, cos znalazlem.

> [...]
    > zlokalizowac Twoj obecny punkt - bez gps'a sie to mu nie uda - ale
    > recznie mozesz podac punkt startowy (klikasz w mape i z opcji (popup)

    A ja bym adres chcial wprowadzic a nie szukac sie na mapie.

    > Na podobnej zasadzie wskazujesz punkty posrednie - dodatkowo punkty
    > posrednie mozesz zamieniac kolejnosciowo.

    Ale juz z docelowym nie zamienisz.

    > Yanosik jest fajny na trasy (radary/wypadki/kontrole ...) i jako taka mapa.
    > W duzym miescie, gdy masz coraz to bardziej rozbudowane wezly - Yanosik
    > bez asystenta pasa jest srednio pomocny.

    Nawigacje ma istotnie mierna ... ale ma.
    Ciekawe kiedy ceny podniosa.

    J.