  • 31. Data: 2012-03-26 16:16:32
    Temat: Re: Głosujcie na Asię!
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/03/2012 15:01, marek augustynski wrote:

    > Pytam cię co takiego strasznego widzisz w odniesieniu się przeze mnie
    > do twojej wypowiedzi jeśli kierujesz się nadzieją. Mniejsza z tym.
    >
    > O pozach dalej.

    Nie o pozy chodzi i dobrze o tym wiesz. Chodzi o przypadkowość każdego z
    Twoich zdjęć. Po przeczytaniu kilku stron przemyśleń o zaglądaniu wgłąb
    duszy mam chyba prawo spodziewać się czegoś więcej, niż zdjęć na
    poziomie blogów 15-letnich buntowniczek z profilu humanistycznego w
    ogólniaku?

    > Czyli od "technicznych" przechodzimy do "nic".

    Zakończ więc tę dyskusję i pokaż kilka dobrych prac. Takich, że mnie i
    innym krytykującym zasznurujesz usta i sprawisz, że wydam chętnie te
    650zł na kurs fotografii skuszony Twoimi umiejętnościami. Tylko proszę
    bez dekadenckich autoportretów z gatunku "czarnio-biały niespełniony
    artysta chleje wódę przy papierosie". Nie daj się długo namawiać!

    > I znalazłeś przekaz u Aśki, więc postanowiłeś pogadać o moich
    > zdjęciach. Dzięki.

    Postanowiłem pogadać o Twoich zdjęciach, bo od dawna podśmiechuję się
    czytając pseudofilozoficzne przemyślenia, których uwieńczeniem jest
    jakieś przeciętne zdjęcie nie nadające się do wywieszenia na szkolnej
    gazetce.

    > Rozumiem, że odbierasz je jako sztuczne, bez uczuć, manekiny.
    > Przyjmuję krytykę. Ona mi mówi, że odbieramy rzeczywistość zupełnie
    > inaczej. To co dla mnie jest sztuczne dla ciebie jest naturalne.
    > (quent, czytasz?)

    Sprytny wybieg, nazwijmy bylejakość naturalnością. Niestety między
    amatorszczyzną a weryzmem granica jest dość wyraźna i Ty zdajesz się
    stać po niewłaściwej stronie.

    Podsumowująć - przestań Pan pieprzyć i pokaż zdjęcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 32. Data: 2012-03-26 16:48:36
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > duszy mam chyba prawo spodziewać się czegoś więcej, niż zdjęć na
    > poziomie blogów 15-letnich buntowniczek z profilu humanistycznego w

    Odnoszę się do tego co piszesz: "sztuczne pozy". Ale zapomnijmy o tym.
    Dobrze zauważyłeś przypadkowość. Ja chcę, żeby moje zdjęcia wyglądały
    na przypadkowe, tego właśnie szukam.
    Jak najbardziej masz prawo spodziewać się czegoś ale ja nie mam
    obowiązku, aby ci to zapewnić.

> [...]
    > bez dekadenckich autoportretów z gatunku "czarnio-biały niespełniony
    > artysta chleje wódę przy papierosie". Nie daj się długo namawiać!

    Już odbywasz ten kurs, nie wydając złotówki.
    Nawet nie jesteś w stanie zauważyć, że rozmawiam z tobą jak z
    człowiekiem i domagasz się zakończenia dyskusji. Wybacz.

> [...]
    > czytając pseudofilozoficzne przemyślenia, których uwieńczeniem jest
    > jakieś przeciętne zdjęcie nie nadające się do wywieszenia na szkolnej

    Nie musisz powtarzać dziesięć razy, że moje zdjęcia są takie
    tragiczne. Zaufaj mi, zrozumiałem cię. Jeśli potrafisz rozmawiać o
    moich zdjęciach, to pogadaj o jej. Co za problem? Czuje w kościach, że
    jestem większym obrońcą Kustry niż ty.

    > Sprytny wybieg, nazwijmy bylejakość naturalnością. Niestety między
    > amatorszczyzną a weryzmem granica jest dość wyraźna i Ty zdajesz się
    > stać po niewłaściwej stronie.

    Ja przynajmniej wiem jak osiągnąć bylejakość i czym się to różni od
    ignorancji.

    Antonim sztuczności to naturalność. Znowu odnosiłem się do twoich
    słów, nic więcej.

    > Podsumowująć - przestań Pan pieprzyć i pokaż zdjęcia.

    Sam przestań pieprzyć. To grupa dyskusyjna, a ja jestem jednym z
    niewielu tutaj, którzy mają coś do powiedzenia na temat fotografii.
    Możesz to zlewać, uważać za bełkot, ale pozwól mi mówić. Przecież mam
    do tego prawo i nie wymagam nawet, żebyś mnie czytał.

    marek

  • 33. Data: 2012-03-26 16:51:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/03/2012 15:48, marek augustynski wrote:

> [...]
    > na przypadkowe, tego właśnie szukam.
    > Jak najbardziej masz prawo spodziewać się czegoś ale ja nie mam

    Mam wrażenie wręcz odwrotne - zdjęcia jakie wychodzą każdy widzi, więc
    dorabiasz do nich filozofię.

    > Już odbywasz ten kurs, nie wydając złotówki.
    > Nawet nie jesteś w stanie zauważyć, że rozmawiam z tobą jak z
    > człowiekiem i domagasz się zakończenia dyskusji. Wybacz.

    Nie daj się długo prosić, pokaż coś wartego uwagi. Tyle lat pracy i nic?
    Ani jednego killera?

> [...]
    > Możesz to zlewać, uważać za bełkot, ale pozwól mi mówić. Przecież mam
    > do tego prawo i nie wymagam nawet, żebyś mnie czytał.

    Niczego nie zabraniam, nikomu nie odbieram prawa do zabierania głosu.
    Ale jak to na grupach dyskusyjnych bywa, ta jest pełna teoretyków i
    gawędziarzy, którzy nie potrafią podeprzeć tego wynikami.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 34. Data: 2012-03-26 17:04:17
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Mam wrażenie wręcz odwrotne - zdjęcia jakie wychodzą każdy widzi, więc
    > dorabiasz do nich filozofię.

    Robię zdjęcia i pisze sobie. I będę robił, czy ci się podoba czy nie.
    Przyjmij to na klatę.

    > Nie daj się długo prosić, pokaż coś wartego uwagi. Tyle lat pracy i nic?
    > Ani jednego killera?

    Co to jest killer?

    > Niczego nie zabraniam, nikomu nie odbieram prawa do zabierania głosu.
    > Ale jak to na grupach dyskusyjnych bywa, ta jest pełna teoretyków i
    > gawędziarzy, którzy nie potrafią podeprzeć tego wynikami.

    Ty rozmawiasz bardzo dobrze. Nie bawisz się w ceregiele. Tak samo jak
    ja przyjmujesz z góry, że mówiąc jakkolwiek mówisz za siebie. I to się
    chwali.

    marek

  • 35. Data: 2012-03-26 17:43:56
    Od: danpe_ <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 19:56:18 +0100, Anjay napisał(a):

> [...]
    a-kustra/
    > zagłosowałem - świetne portrety

    To ja mam chyba jakis inny gust.
    Dziwne wyrazy twarzy - sorry ale pierwsze moje skojarzenie to jakis horror
    i pacjenci psychiatryka bez kontaktu z rzeczywistoscia, dziwne ulozenie rak
    na wielu zdjeciach.
    IMHO paskudztwo. Z calym szacunkiem dla autorki, bo gusta sa rozne.

    danpe_
    gg:827748

  • 36. Data: 2012-03-26 18:08:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-26 14:48, kamil pisze:
    > http://www.album.astral.pl/album/fotos/634/2/867/4.j
    peg

    > Pozwolę sobie przez litość nie skomentować "stania w miejscu" ani
    > "robienia martwych zdjęć".

    No ale to jest całkiem dobre zdjęcie. Tylko ono się obroni za jakąś
    dekadę, jak już wszyscy się zarzygają dokumentnie tym, co się robi
    obecnie w foto portretowej.

    Zaraz padnie argument, że nie może być dobre to, co potrafi każdy...

    --
    pozdrawia Adam
    /pozostawienie gustów bez kontroli prowadzi do degradacji społeczeństwa/

  • 37. Data: 2012-03-26 18:10:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-26 15:08, kamil pisze:
    > http://marekaugustynski.blogspot.co.uk/2011/08/co-je
    st-co.html
    > http://marekaugustynski.blogspot.co.uk/2011/07/list-
    do-instytucji.html
    > Uczcijmy je minutą ciszy.

    Wytłumacz mi jeszcze, dlaczego te oglądam przez trzydzieści sekund, a te
    z początku wątku przez pięć? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /coś śmiesznego? - otóż każdy myśli, że jego sytuacja jest akurat wyjątkowa/

  • 38. Data: 2012-03-26 18:40:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-24 19:00, Czornyj pisze:
    > http://www.notjustfashion.net/eng/photographer-joann
    a-kustra/

    Przejechałem myszą z góry na dół. Obrazki, obrazecki nawet. Takie
    współczesne wersje naklejek na szklanki, że się tak wyrażę (wlewało się
    piwo i ubranka znikały). Inteligencja pracująca wiesza sobie takie
    reprodukcje na ścianach swych apartamentów kupowanych na kredyt.

    Okrutnie zabrzmiało? Zaraz się dowiem, że to z zawiści, zazdrości albo z
    głupoty ogólnej i niemocy twórczej. Ale niestety, to jest bezduszna
    kalka kalki, kalki, kalki, którą kiedyś ktoś tam wymyślił i wywołał
    ''łał''. Bezduszna i bardzo, bardzo sztuczna. Dobra zabawa dla
    fotografowanego i stylisty (poprzebieramy się, będzie fajnie). Jednak
    tego jest już tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyle.

    Tak, pstrykam krzaki i widocki ogólne, których jest więcej niż
    tyyyyyyyyyyyyyyyyyyle, ale nie będę kitował, że to sztuka, odkrywcze i
    niepowtarzalne. Robię to dla radochy, a świat od tego nie stanie się ani
    gram lepszy. Jednakże świat na widoczkach jest prawdziwy jak portrety
    Marka. I tę prawdziwość wolę od bardzo już pasywnej kreacji.

    Co oczywiście nie jest prawdą obowiązującą.

  • 39. Data: 2012-03-26 19:53:02
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-03-26 15:08, kamil pisze:
    > Przepraszam, oddaję honor. Są jeszcze dwa, nowsze zdjęcia:

> [...]

    Jak nie przepadam za ględzeniem Marka, tak muszę powiedzieć, że to
    pierwsze zdjęcie bije na głowę cały tamten "killerski" pretensjonalny
    kicz. To oczywiście tylko moja opinia i ma prawo być odosobniona.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 40. Data: 2012-03-26 20:47:01
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > Marka. I tę prawdziwość wolę od bardzo już pasywnej kreacji.
    >
    > Co oczywiście nie jest prawdą obowiązującą.

    Twoja opinia nie wydaje mi się okrutna, ani mnie nie bulwersuje. Może nieco dziwi, bo
    dziwnym pomysłem jest dla mnie ocenianie komercyjnej fotografii modowej z perspektywy
    sztuki wysokiej - ale opinia jest jak dupa, każdy musi mieć taką czy inną, tego typu
    klimat Cię nie kręci, nie podoba się i sprawa jest jasna.

    Nieporozumieniem jest dla mnie wyłącznie opinia Marka - "Marnuje swój talent",
    "zamiast pomyśleć, sprzedaje się w najprostszy sposób", do tego jakieś komunały nt.
    kobiecej natury...

    Być może jako "pracująca inteligencja zamieszkująca apartamenty" nie ogarniam
    studziennej głębii jego przesłania, ale mimo wszystko odnoszę niepokojące wrażenie,
    że w swej pryncypialności i egzaltacji posunął się tym razem troszeczkę za daleko i
    doprawdy - taki czy inny poziom czy prawdziwość tworzonej przez niego fotografii nie
    ma tu nic do rzeczy.